[6n/6n2]Jaki olej do skrzyni biegów ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

po to ktos zaprojektowal ten korek wlewowy na takiej wysokosci zeby sie zgrywal z prawidlowym stanem oleju jaki ma byc w skrzyni. A co bedzie jak ktoś zaleje całą skrzynie olejem ? Nie zapominajmy ze jakies cisnienie zawsze sie tam robi.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

1. Faktycznie miejsce wlewu jest zaprojektowane tak żeby pokrywało się z poziomem oleju
- większość skrzynek w polówkach ma pojemność 2,7 litra lub 3,1
- jeśli wlejesz między 2,7 a 3 litry nic nie powinno się stać
- dlaczego forsuję 3 litry do tych skrzyń - po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo że zanim zorientujesz się, że skrzynia jest nieszczelna i cieknie np. na wybieraku to przy 2,7 oleju szybciutko ją zarżniesz, a wtedy zapraszam na zakupy :wave:
- skrzynki o których tu deliberujemy konstrukcyjnie są dobrze zrobione. Problem polega na tym że mają newralgiczny punkt - simmering na wybieraku. Niestety zaczyna puszczać bo to jego prawo, a nieuwaga kosztuje zakup skrzyni
- przy napełnianiu skrzyni często mechanicy zarzekają się że wlali tyle a tyle oleju ale z powodu niewygodnego miejsca do wlewania nie zawsze cały olej wlewa się do skrzyni i jego część wylewa się na zewnątrz. Patrząc na podziałke na butelce to obiektywnie z butelki zostało wylane 2,7 litra, ale czy tyle wleciało do skrzyni? Często szybkie wlewanie powoduje powstawanie pęcherzy powietrza, które uniemożliwiają wlewanie oleju i sprawiają pozory pełnej skrzyni. Stąd praktyczny pomysł przechylenia auta w czasie wlewania lub wlewanie przez otwór prędkościomierza.

2. Jeśli zalejesz całą skrzynie , co oczywiscie na zamontowanej skrzyni w aucie jest prawie niemożliwe, to ciśnienie, które faktycznie jest w skrzyni (bez porównania mniejsze niż w silniku), spowoduje wyciekanie oleju przez uszczelniacze lub odpowietrznik. Najczęściej za wysoki stan oleju wywala simmerigi. Na szczęście w polówkach bardzo ciężko jest uzyskać za wysoki poziom oleju.

Może ktoś się pokusi o zrobienie zestawienia ile litrów wchodzi do poszczególnych skrzynek - na podstawie kodów skrzyń biegów ?
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

bcs to powiedz mi jedno. Na jesien zrobilo sie chlodniej i rano olej byl gesty w skrzyni ze biegi ciezko wchodzily. Wiec zdecydowalem sie na wymiane bo auto sprowadzone i nie wiedzialem czy jakis olej jest czy nie wiec wymienilem go na mobil 75w90. Okazalo sie ze oleju bylo 3 litry czerwonego pewnie oryginalnego ? Po wymianie nie zauwazylem zadnej poprawy czyli teraz biegi wchodza rano jeszcze ciezej bo jest jeszcze zimniej. Stracilem tylko kase na olej ;) Weszlo rowniutko 3 litry.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""suhhar""]Okazalo sie ze oleju bylo 3 litry czerwonego pewnie oryginalnego ?[/quote]
Na pewno orginalnego ja na takim jeżdże Mobil AFT 200 norma MB236.2.Jest 3 litry potwierdzam.
Obrazek
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

suhhar ten czerwony olej to oryginalny olej VW G50. W zasadzie VW twierdzi, że ten olej powinien być na cały okres eksploatacji, zakładając ten czas eksploatacji jest zgodny z założeniami VW. Ile to jest? Nie wiem :grin: A propos ile masz nabiegane?
Wymiana na Mobila 75W90 nie powinna pogorszyć jakości pracy skrzynki, ale od formalnej strony Mobil 75W90 nie ma w swojej specyfikacji spełniania normy VW 50150 (G 005 000 05/ G 005 000/ G 005 000 20/ G 052 911 A1/A2), mimo ze spełnia normy API GL4 i 5. Mamy tu, albo fakt, że VW nie zaleca tego oleju, albo Mobil nie starał się o uzyskanie rekomendacji dla swojego oleju. To teoria. Natomiast sprzedajemy tego Mobila do skrzynek VW i nikt nie narzeka, albo narzeka, a informacja do nas nie trafia. Podsumowując wspomniany Mobil jest olejem uniwersalnym, a to oznacza, że albo będzie dobrze albo mniej dobrze :niewiem:
Postaram się przyjrzeć Twojemu problemowi bliżej i w najbliższym czasie coś Ci napiszę

Dziadek13 - olej na którym jeździsz to nie jest oryginalny olej VW tylko hydrauliczny olej do skrzyń automatycznych - MOBIL ATF200 (nie AFT). Norma MB to norma Mercedesa nie VW. Wszystkie (chyba) ATFy są czerwone, ale ten kolor nie ma nic wspólnego z czerwonym kolorem oryginalnego VW G50. ATF 200 jest rzadszy dlatego biegi mogą wchodzić lżej, ale nie wiem jaka będzie żywotność Twojej manualnej skrzynki na oleju do automatów. Nie mam w tym względzie doświadczenia.
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""bcs""]Dziadek13 - olej na którym jeździsz to nie jest oryginalny olej VW tylko hydrauliczny olej do skrzyń automatycznych - MOBIL ATF200 (nie AFT). Norma MB to norma Mercedesa nie VW. Wszystkie (chyba) ATFy są czerwone, ale ten kolor nie ma nic wspólnego z czerwonym kolorem oryginalnego VW G50. ATF 200 jest rzadszy dlatego biegi mogą wchodzić lżej, ale nie wiem jaka będzie żywotność Twojej manualnej skrzynki na oleju do automatów. Nie mam w tym względzie doświadczenia.[/quote]
Powiem tylko tyle że auto mam od córki mieszka w niemczech była pierwszym właścicielem a tam jak wiesz sami tego nie robią od tego jest serwis, ja go odziedziczyłem i z takim olejem taką metke na skrzyni z opisem oleju tam zakupiłem na dolewke 2l tego oleju, auto mam już 2 lata i nie narzekam na skrzynke zimer wybieraka jak na razie suchy auto z 1997 r.
Przed polo miałem mesia 124 też manualna skrzynia i też ten sam olej mobil ATF200
autko leciwe 21 lat.
Obrazek
Obrazek
I tylko na tym oleju i nie jest to olej do automatycznych skrzyń.Sprawdż po normie.
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

MOBIL ATF 200 JEST olejem do automatycznych skrzyń biegów, ale jak w każdej regule istnieje wyjątek i spełnia normę merca która przewiduje go do manualnej skrzyni ( nie do wszystkich w danej serii tylko dla jakiegoś zakresu numerów.)
Jak pisałem nie mam doświadczenia w olejach ATF stosowanych w manualach. Akurat w mercu się on sprawdza. Być może w Twojej polówce też pohula do końca, ale obawiam się, że VW nie przewiduje zastosowania takiego oleju w manualach. Nie będę się spierał bo nie wiem.
A tak na marginesie to ATF200 jest jeszcze dostępny ?

Przypuszczam że suhhar raczej miał czerwony olej G50 niż ATFa. Nie sadzę żeby standardem w Niemczech było zalewanie manuali ATFem.
Pozdrawiam
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

Od 15.04.2010 wprowadziliśmy do sprzedaży
ORYGINALNY SERWISOWY OLEJ PRZEKŁADNIOWY
VW G062726A2 SAE 75W90 API GL-4.
Olej ten zastąpił olej G052726A2.

Obrazek

W sklepie mamy go w cenie 45,97 zł za litr lub 43,97 zł za litr przy zakupie więcej niż 1 litr. Dla forumowiczów - 39,97 zł za litr. Wysyłka tylko kurierem - do 9 sztuk w cenie 19,97 zł bez pobrania i 25,97 zł z pobraniem.
Ponieważ nie mamy takiej ceny w sklepie, zamówienia przyjmujemy mailem - biuro@skrzynie.com.pl.
Standardowo wydajemy paragon, jeśli chcesz fakturę podaj dane z NIPem.
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""bcs""]Simmering / uszczelniacz wybieraka (w) skrzyni biegów - Corteco ma indeks 12000444B, ale po aucie powinni Ci znaleźć.
Powodzenia i pamiętaj, że olej 3,1 litra bez kompromisów :amen:
Pozdrawiam[/quote]

Ten simmering o indexie 12000444B jest dwuwargowy?
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

Potwierdzam, ten simmer 12000444B jest dwuwargowy.
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
m
madej441
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:47

Post autor: madej441 »

Witam.
Mam pytanie odnośnie oleju. Czy mogę dolać inny olej do skrzyni, w sensie nie wiem jaki jest obecnie zalany z jaką normą, producentem itd. Wiec czy będzie problem jeśli wymieszam dwa różne oleje?? Ponieważ lekko ten simmering się poci i myślę żeby spr., a następnie dolać ile będzie brakowało.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

lepiej od razu wymienić cały olej, a nie dolewać
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

Podobnie jak Marcin86c zalecam wymianę oleju w całości.
Wymiana oleju w skrzyni jej na pewno nie zaszkodzi. Szczególnie jeśli nie wiadomo czy w skrzyni był już wymieniany wcześniej olej.
Jeśli poci Ci się simmer wybieraka biegów to nie ma co sprawdzać tylko wymień go od razu.
Koszt tego simmera to około 5 zł plus ewentualnie koszt mechanika.

Do skrzyni w Twoim samochodzie producent przewiduje zastosowanie oleju serwisowego G060726A2. W ilości 3 litrów który spełnia normę VW TL 726.
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
m
madej441
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:47

Post autor: madej441 »

Wiem simmer nie jest problemem i tani w kupnie. A jeszcze chciałbym zapytać czy w miarę sprawnie i samemu da się wymienić ten simmer ? Wiem że to zależy od moich zdolności ale czy dużo z tym roboty?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""madej441""]Wiem simmer nie jest problemem i tani w kupnie. A jeszcze chciałbym zapytać czy w miarę sprawnie i samemu da się wymienić ten simmer ? Wiem że to zależy od moich zdolności ale czy dużo z tym roboty?[/quote]


viewtopic.php?f=25&t=27978
z racji tego ze fotki wygasły to -> https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”