Gaśnie kilka razy, potem odpala...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lukaszkuch
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2009, 17:16

Gaśnie kilka razy, potem odpala...

Post autor: lukaszkuch »

Witam,

Od kilku dni pojawiły się problemy z moją polówką. Otóż po kilku godzinach stania samochodu (na dworze) po odpaleniu silnik chodzi kilka sekund, po czym gaśnie. Powtarza się to 3-4 razy, przygazowanie nie pomaga. Po tych kilku próbach auto zapala, po ruszeniu silnik przez moment jakby się krztusił po czym zaczyna działać normalnie. Czasem gaśnie już po ruszeniu. Kilka razy zdarzyło się tak, że silnik zgasł po dojechaniu do pierwszego skrzyżowania/świateł itd., natychmiast po zatrzymaniu się. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Kontrolka na akumulatorze świeci na zielono (wnioskuję, więc, że akumulator jest naładowany).
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

1.Autko musi pogadać z vagiem
2.Czyszczenie przepustnicy
3.Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?
4.Czujnik paliwa sprawny ? pomyłka ma być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
A tak wogóle to nic nie piszesz jakie masz obroty stałe czy falujące
A teraz czytaj:
http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1221
http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 20:57 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
K
KoKo

Post autor: KoKo »

moim zdaniem to moze byc pompka paliwowa ona jak wlacysz zaplan dostaje duzy prad i cos ruszy potem dojtaje mniejszy i juz nie pompuje paliwa . sprawdz jeszcze filterek paliwa i te rzeczy co napisal kolega wyrzej
l
lukaszkuch
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2009, 17:16

Post autor: lukaszkuch »

[quote=""Dziadek13""]1.Autko musi pogadać z vagiem
2.Czyszczenie przepustnicy
3.Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?
4.Czujnik paliwa sprawny ?
A tak wogóle to nic nie piszesz jakie masz obroty stałe czy falujące
A teraz czytaj:
http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1221
http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm[/quote]

1 i 2 postaram się zrobić jutro. Filtr paliwa był wymieniany tak z 3 miesiące temu (ale ostatnio żona wyjeździła prawie całą benzynę i już prawie na oparach jeździła, więc może być coś na rzeczy), czujnik paliwa nie wiem. Jeżeli chodzi o obroty to mam stałe w okolicy 950.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""lukaszkuch""][quote=""Dziadek13""]1.Autko musi pogadać z vagiem
2.Czyszczenie przepustnicy
3.Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?
4.Czujnik paliwa sprawny ?
A tak wogóle to nic nie piszesz jakie masz obroty stałe czy falujące
A teraz czytaj:
http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1221
http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm[/quote]

1 i 2 postaram się zrobić jutro. Filtr paliwa był wymieniany tak z 3 miesiące temu (ale ostatnio żona wyjeździła prawie całą benzynę i już prawie na oparach jeździła, więc może być coś na rzeczy), czujnik paliwa nie wiem. Jeżeli chodzi o obroty to mam stałe w okolicy 950.[/quote]
Sory pomyłka ma być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
l
lukaszkuch
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2009, 17:16

Post autor: lukaszkuch »

Podpięcie do VAGA pokazało Adaptation Limit Surpassed - także mam nadzieję, że po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy problemy znikną.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Masz coś z imobilaizerem to błąd imo.
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent = przekroczono limit dopasowania klucza
Kto i co kombinował z kluczykami lub słaby kontakt cewki imo koło stacyjki.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Dziadek13""]09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent = przekroczono limit dopasowania klucza[/quote]
Dziadek13 a skąd wywnioskowałeś że to o immo chodzi? :) Bo kolega napisał że to przy przepustnicy mu wyskoczył ten babol.

lukaszkuch
pamiętaj o odpowiednich warunkach adaptacji.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""czaja454""]Dziadek13 a skąd wywnioskowałeś że to o immo chodzi?[/quote]
A wpisz w np google Adaptation Limit Surpassed nie podał jeszcze numeru błędu ale on pojawia sie w kodach błędu vag jako
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent.
Lub w innych kodach vag piszą.
Adaptation Limit Surpassed
09-10 - Przekroczona granica adaptacji ust.mech. - Sporadyczny!
00955 - Adaptation Limit Surpassed Dokonac ponownej adaptacji kluczyka
[quote=""lukaszkuch""]Otóż po kilku godzinach stania samochodu (na dworze) po odpaleniu silnik chodzi kilka sekund, po czym gaśnie.[/quote]
No takie objawy ma imo.

A po drugie nie napisal że stało sie to po adaptacji ale mógł podać kod błędu.
[quote=""lukaszkuch""]Podpięcie do VAGA pokazało Adaptation Limit Surpassed - także mam nadzieję, że po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy problemy znikną.
[/quote]
Tylko tak.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Dziadek13""]lukaszkuch napisał(a):
Otóż po kilku godzinach stania samochodu (na dworze) po odpaleniu silnik chodzi kilka sekund, po czym gaśnie.

No takie objawy ma imo.[/quote]
No ten objaw przoczyłem.
Awatar użytkownika
zakrent
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 19 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: OP

Post autor: zakrent »

dokładnie...może to byc imo. maiłem ten sam problem... mozliwe że jest już zużyte urządzonko w kluczyku, bo ja poszedłem po najmniejszej linii oporó i zacząłem używac kluczyka zapasowego i problem znikł... :D
śr. 7,1/100km
max speed 187km/h !!!
l
lukaszkuch
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2009, 17:16

Post autor: lukaszkuch »

To może trochę rozwieję wątpilwości. Problem pojawia się na obu kluczykach (zapasowy był dorabiany). Zapomniałem wcześniej napisać że oprócz Adaptation Limit Surpassed pojawił się błąd (o ile dobrze pamiętam) 0533 Idle Speed Regulation - stąd też moje postanowienie przeczyszczenia przepustnicy.

Jeszcze takie pytanie: w książce 'Volkswagen Polo' wyczytałem że problemem mogą być:
- wspomniany już czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego
- nieszczelny obwód doprowadzania powietrza
- nieszczelne przewody podciśnieniowe

Czy stwierdzenie że VAG nie pokazuje żadnych błędów czujników pozwala mi wykluczyć problem z czujnikiem temperatury? W jaki sposób mogę sprawdzić czy istnieje problem z szczelnością obwodu doprowadzania powietrza lub przewodami podciśnieniowymi?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""lukaszkuch""]Zapomniałem wcześniej napisać że oprócz Adaptation Limit Surpassed pojawił się błąd (o ile dobrze pamiętam) 0533 Idle Speed Regulation[/quote]
Może przypomnij sobie wszystko i napisz jeszcze raz bo takie dawkowanie nie naprowadzi nas trop twojej usterki.
[quote=""lukaszkuch""]W jaki sposób mogę sprawdzić czy istnieje problem z szczelnością obwodu doprowadzania powietrza lub przewodami podciśnieniowymi?[/quote]
Jak by ci taki błąd wyskoczył to wtedy sprawdzasz wężyki.
błąd 17961 Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym daje sygnał spoza dozwolonego
zakresu.
Wezyk podcisnienia zaslepić, albo podpiąć prawidlowo - czy aby nierobiliśmy ostatnio przy nim sprawdzić wężyk w puszce flitra powietrza.
Podczas rozmowy z vagiem sprawdż kąt ustawienia klapki przepustnicy o ile sie nie myle 3' lub 3.7' jeżeli większa to należy wyczyścić przepustnice chyba że silnik zimny to kąt jest więkrzy wiadomo ssanie należy sprawdzać vagiem po nagrzaniu silnika przynajmniej 85'.
Tu masz bloki pomiarowe no nie tylko ty innym też sie przydają.
Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie AQ
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
l
lukaszkuch
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2009, 17:16

Post autor: lukaszkuch »

Przepustnica wyczyszczona i po adaptacji. Niestety problemy nie zniknęły.

Sprawdzałem dzisiaj czujnik temperatury i przy zimnych silniku i temperaturze powietrza ok. 10 stopni rezystancja zmierzona między 1 i 3 pinem wyszła mi ok. 2400 ohm (czyli zgodnie z tabelką znalezioną na forum VWGOLFA odpowiada to temperaturze ok. 19-20 stopni). Między 2 i 4 pinem miałem 750 ohm. Sprawdziłem wyniki na polówce znajomego z pracy - tam wyszło 3500 ohm między 1 i 3 pinem (czyli zgodnie z tabelką) i 1800 ohm między 2 a 4 pinem.

Czy to może być przyczyną moich problemów? Znajomy podejrzewa że przez złe wskazania czujnika temperatury silnik ma za mało ssanie i się krztusi.

Postaram się jeszcze dzisiaj spróbować odpalić samochód z odłączonym czujnikiem.
w
wembley
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wembley »

W moim polo 1.0 1996r problem polega na dławieniu,falujących obrotach,gaśnęciu gdy silnik jest ciepły np.gdy jadę szybko daje na luz obroty zaczynają falować i gaśnie.Tyczy się to również jak dojade do skrzyżowania.Po zgaśnięciu odpalam od razu i ładnie trzyma obroty(chodź nie zawsze)Kolejne skrzyżowanie i ten sam problem.Za każdym razem gdy mocno pada deszcz nie moge odlapić auta,udaje mi się to dopiero za 8-10 razem.Powoli zaczynam jechać i dławi go niesamowicie.Zauważyłem także że kasuje się godzina oraz ilośc kilometrów przejechanych w danym dniu.
Proszę o jakieś rady jak pozbyć się tych problemów.
Dziękuję.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”