szarpnięcia przy 1500-2000 obrotów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
barabash
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:24
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

szarpnięcia przy 1500-2000 obrotów

Post autor: barabash »

Witam, mój problem polega na szarpnięciach w przedziale obrotów 1500-2000 zazwyczaj na 2 i 3 biegu myślałem z początku że to wina paliwa (znajomy miał podobny problem w golfie z winy słabej jakości paliwa) teraz zastanawiam się nad przeczyszczeniem przepustnicy (za co zaraz się zabiorę)
Szarpnięcia są nieznaczne ale odczuwalne auto tak "zatyka się" a po przejsciu na wyższy bieg i utrzymywaniu obrotów powyżej 2000 problem nie występuje.
Jak myślicie co to może byc? Miał ktoś taki problem?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jak wyglądają świece?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
barabash
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:24
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Post autor: barabash »

Nie zaglądałem do świec, przepustnica była ok. Dzisiaj auto odebralem od mechanika z diagnozą aparat zapłonowy do wymiany ten się powoli sypie. No i teraz mam problem rozglądam się po allegro jutro podzwonie po szrotach. Może ktos na forum ma zbędny do sprzedania?
b
blue
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 paź 2009, 20:24

Post autor: blue »

Mam podobny problem, potrafi szarpnąć przy około 2000 obr. zaraz po zmianie biegu na wyższy podczas przyśpieszania. Stało się to zaraz po wymianie kopułki i palca rozdzielacza. Czy możliwe, że nowa kopułka i palec nie współgra ze zużytym aparatem zapłonowym??? Aparat ma luz na wałku około 1 mm w każdą stronę. Może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu?
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Mam to samo :( przedział 1000-2000 takie szarpanie jak kursanci ruszają eLkami :P Wczoraj wymieniane były świece i od tego czasu to się dzieje. Jakieś propozycję? Cewka zapłonowa?
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Kable...?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Myślisz, że VAG wykaże co jest nie tak? :) A może być tak, że szarpie bo tankowałem z kanistra i mógł się zapowietrzyć bak? Tankowałem w ten sam dzień co świece wymieniałem.
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Można sprawdż na vagu.

Objawy
Szarpanie, nierówne przyspieszanie, trudność utrzymania stałych obrotów... np. jechanie na 4 biegu ze stałą prędkością 80km/h sprawia problemy; odczuwalne jest poszarpywanie... przy przyspieszaniu i zwalnianiu nie jest to takie odczuwalne; no i przede wszystkim błąd wykazywany na VAGu :

00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 Signal Outside Specifications Intermittent

czyli czujnik halla,ale nie musi jest w aparacie zapłonowym.
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Podjadę jutro na komputer. A jeżeli to są kable to czy przy dodawaniu gazu powinno być słyszalne takie strzelanie? (tak mi się coś kiedyś o uszy obiło :)) )
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Strzelanie to z przebicia na którymś z kabli.
b
blue
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 paź 2009, 20:24

Post autor: blue »

[quote=""blue""]Mam podobny problem, potrafi szarpnąć przy około 2000 obr. zaraz po zmianie biegu na wyższy podczas przyśpieszania. Stało się to zaraz po wymianie kopułki i palca rozdzielacza. Czy możliwe, że nowa kopułka i palec nie współgra ze zużytym aparatem zapłonowym??? Aparat ma luz na wałku około 1 mm w każdą stronę. Może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu?[/quote]
Wczoraj coś mnie tknęło, żeby sprawdzić nową kopułkę i palec rozdzielacza. Założyłem stary palec do nowej kopułki i jak ręką odjął. Zero szarpania... wreszcie. Palec musiał być jakiś trefny.
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

mam podobny problem.jak jade na 3 i na 4 biegu i dodaje mu gazu to slabnie a po chwili spowrotem przyspiesza co robic??
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

szwed nie masz uwalonej sondy lambda ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""szwed65""]mam podobny problem.jak jade na 3 i na 4 biegu i dodaje mu gazu to slabnie a po chwili spowrotem przyspiesza co robic??[/quote]
Tu postawił bym na czujnik temperatury i ciśnienia powietrza lub zabity filtr paliwa małe ciśnienie paliwa.

Obrazek
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

nie wiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”