Wszystko o: Felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rado_olsztyn
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rado_olsztyn »

witam
nie zakladam ponownie nowego tematu bo nie ma sensu . Chodzi mi o to ze chce wymienienc sobie oryginalne felgi VW 14" takie jak na zdjeciach ponizej. Czy ktos moglby mi napisac jaki maja rozstaw sroby, ile jest otworow, i jakie jest ET bo to (choc nie wiem co to jest) podobno jest istotne przy zakupie felg aluminowych. czy ktos posiada wogole jakas tabele wg ktorej zaklada sie opony i felgi do odpowiednich silnikow? Prosze o pomoc
pozdrawiam
Obrazek
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Na klapce od wlewu paliwa jest opis jakie opony i ciśnienie do nich.
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Witam

U mnie od nowości zamówione felgi Charade 195/55 R15 6jx15 trzyma się drogi jak gokart :grin:
a silnik 1.4 TDi 80 KM :piwo:
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Ja mam 15" +toyo T1r 195/50 i sobie taki zestaw chwale.
c
codzik
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:09
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: codzik »

Witam.
Jako że nie chce zakładać nowego tematu :) podłącze się pod ten :D

Zakupiłem sobie Polo ;) dokładnie takie :
Obrazek

Jak widzicie nie ma "alu" chcę sobie zakupić jakieś ładne
myślałem nad czarnymi z czerwonym rantem ale nie wiem jak będzie to wyglądało
Jakie Alu mi polecacie , i co myślicie o moim pomyśle??
k
kubcio
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 lip 2009, 1:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kubcio »

jak bedziesz miec standardowy kolor zaciskow to takie felgi moga zle wygladac :) takie moje zdanie
Obrazek Obrazek
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Witam,
Obecnie posiadam oponki 165/70 R14. Na klapce od wlewu paliwa jest tabelka z różnymi rozmiarami opon. Czy to oznacza że producent auta dopuszcza rowniez inne rozmiary?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Dokładnie tak.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

lepiej się sprawuje opona węższa czy szersza? jest jakaś regula co do doboru opon?
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

michu, szersza opona lepiej trzyma, a wezsza stawia mniejsze opory toczenia. Caly pic poleca na tym, zeby dobrac tak szerokosc, zeby trzymala dobrze i stawiala male opory, przy czym za waska nie bedzie hamowac, bo nie ebdzie sie miala czym zlapac,a za szeroka spowoduje, ze poplyniesz, jak bedzie slisko, bo bedzie za maly nacisk na podloze i tez nie bedzie trzymac.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Kubrick, dzieki ;)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Opowiem jak to widzę z mojej strony.
Producent zdziwiłby się jakie felgi i opony można wsadzić do polo :grin:
Na szerokich felgach autko trzyma się drogi nawet mokrej i śliskiej oczywiście w granicach rozsądku. Kwestia opon (+bieżniki kierunkowe) i ciśnienia (większe od zalecanego) - swoje dobierałem eksperymentalnie i optymalną granicą jest 2,4 - 2,5 bara. Nigdy nie założę wąskich opon ponieważ jest to po prostu niebezpieczne. Do tej pory obserwuję jadące przede mną autka i widzę jak wachlują na drodze. Najprostsze pokonanie zakrętu sprawia im problem i muszą wyhamowywać. Wadą szerszej opony jest zwiększone spalanie, gorszy start ale jak się rozbuja to jedzie jak po szynach.

Co do nacisku na wąskich i szerokich oponach prawda jest zgoła odmienna. Ostatnio chyba w TVN Turbo pokazywali jak to wygląda w praktyce. Przy prędkości 100km/h opona styka się z nawierzchnią, powierzchnią równą grubości kciuka - czyli brak lub znikomy kontakt z nawierzchnią - stąd możliwość poślizgu.

Tutaj ciekawie wyjaśniono bieżnikowanie opon
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
mario666
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 19 maja 2009, 18:14

Post autor: mario666 »

a zimówki bo w kupnie mam taki rozmiar 185/60/14 nie przymały ten profil
m
mario666
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 19 maja 2009, 18:14

Post autor: mario666 »

Jakiie polecacie jaki rozmiar bo mam do kupienia w rozmiarze 185/60 14 w punktach polecają węższe o wyższym profilu jak myślicie
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Ja śmigam na zimówkach Fulda 185/60/14 a letnie mam 195/55/15 ( bo akurat taki udało mi się kupić )
Zimowe opony powinny być rozmiar mniejsze,ale to nie reguła ;)
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”