[6n] Walnięty termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Sancez
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 08 mar 2011, 23:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Sancez »

No to termostat założony, króciec również, płyn zlany i uzupełniony nowym. Nie obyło się bez przeszkód - ciężki jak cholera dostęp przez dokładaną klimatyzację (nie zdjemowałem jej, bo bałem się że zmieni się naciąg paska na niej założonego), a na dodatek przy dokręcaniu króćca urwała mi się śruba :angry2: - o jeden obrót za dużo i najadłem się strestu. Z małą pomocą udało się ją usunąć - na szczęście, ufff. Zrobiona jazda próbna, temperatura ładnie się ustala na 90stopniach i się tam trzyma póki co ;) Mam nadzieję, że posłuży długo :D
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

mogłeś wykręcić sprężarkę klimy nie zmieni swego położenia .a jest o wiele łatwiejszy dostęp
S
Sancez
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 08 mar 2011, 23:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Sancez »

wyglądało mi to wszystko na dość zwartą konstrukcję więc wolałem tego nie ruszać :/
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam ponownie,
podepnę się po ten temat bo mam problem, myślałem że z termostatem ale to nie on bo wykręciłem go i przetestowałem w garnuszku :-) mój problem pojawia się po ok 4km tzn w mgnieniu oka temp. podnosi się do 90st, trwa tak parę minut i nagle buch 110st. Oba przewody gorące więc termostat puszcza płyn chłodniczy w obieg, więc co może być walnięte? Nie wiem czemu ale wentylator mi się też nie załącza. Może wskaźnik źle pokazuje, a może to pompa wody? Pomóżcie proszę.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""siwekk""]Nie wiem czemu ale wentylator mi się też nie załącza.[/quote]
No i sam sobie odpowiedziałeś :) Skoro wentylator nie działa, to nie chłodzi prawidłowo cieczy.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
kamil1533
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2010, 22:31
Lokalizacja: Lubasz

Post autor: kamil1533 »

No tak, niby masz racje kolego wyżej. Lecz podczas jazdy przypuśćmy 90 km/h samo powietrze powinno wystarczająco chłodzić silnik i utrzymywać temp prawidłową. Wymiana czujnika wentylatora lub całego wentylatora widze swoją drogą, ale moim zdaniem to nic nie pomoże. Sprawdź kolego czujnik temp silnika, może w nim wina jest i tylko źle odczytuje. Pozdro
"Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…" :D
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

kamil1533
Wszystko zależy od temperatury otoczenia, W zimie, żeby włączył mi się wentylator, muszę ostro grzać wozem. A w lecie nie trzeba wiele, czasami wystarczy tylko chwila stania w korku :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

kolego siwek sprecyzuj bardziej swój problem...jak już Justice zdążył zauważyć przyczyną może być nie włączający się wentylator...napisz czy na trasie pomimo dużej prędkości również temperatura tak skacze, jeżeli tylko w mieście i przy małych prędkościach to ewidentna wina wentylatora :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam Kolegów,
prawdopodobnie jest tak jak napisał JuStIcE czyli winny wentylator. Odłączyłem wtyczkę, zwarłem kabelkiem i wentylator się załączył, dodatkowo zauważyłem że poprzedni właściciel coś tam kombinował przy wtyczce. Zakupiłem na szrocie nowy(używany czujnik) i pod koniec tego tygodnia wymienię czujnik, wtedy napiszę czy to pomogło.
Toto jeżdżę tylko na krótkich trasach i podczas jazdy przez chwilę jest 90st a po zatrzymaniu np na skrzyżowaniu gwałtownie rośnie temperatura.
Jak narazie dziękuję Wam wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Panowie,
czujnik wymieniłem i nadal nie załącza się. Na szrocie kupiłem z vw polo clasic 1.6 i on ma 3 styki a mój stary dwa. Z tego co wyczytałem to różnica jest taka, ze ten z trzema ma dwa biegi kręcenia. Robiłem różne kombinację podpięcia kabli i nic. Macie jeszcze jakieś pomysły? Najgorsze jest to, że nie mam pewności by od czasu zakupu kiedykolwiek ten wentylator mi się załączył(nigdy go nie słyszałem).
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

sprawdź bezpiecznik nr 19 , czy chłodnica jest ciepła przy czujniku, po wyjęciu wtyczki z czujnika sprawdź czy masz plus na jednym z styków , jeśli jest + zewrzyj oba styki w wtyczce czujnika zworką [ kawałek przewodu z odizolowanymi końcówkami] wentylator powinien ruszyć ,jeśli nie to wypnij wtyczkę wentylatora i sprawdź + , jeśli jest to pozostaje sprawdzić masę [-] czy jest, jeśli jest +i- w wtyczce wentylatora i styki ok na wentylatorze to padnięty wentylator .
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

siwekk
W pierwszej kolejności sprawdza się skrzynkę bezpieczników. Tak jak pisze bialy0666 jest to bezpiecznik 30A (zielony) jest tylko jeden taki zdaje się nr 19.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Panowie, bezpiecznik nr19 sprawdzałem i jest OK nawet wymieniałem na inny 30A.
czy chłodnica jest ciepła przy czujniku, po wyjęciu wtyczki z czujnika sprawdź czy masz plus na jednym z styków , jeśli jest + zewrzyj oba styki w wtyczce czujnika zworką [ kawałek przewodu z odizolowanymi końcówkami] wentylator powinien ruszyć
chłodnica jest ciepła w tym miejscu ale nie tak jak przewody z cieczą, wtyczkę do czujnika mam walniętą na 100% ale po zwarciu kabla czerwonego z czerwono-biały wentylator rusza, rozumiem że ten czerwony to + czy też czerwono-biały to + a czerwony -? Jak rusza wentylator to chyba jest ok, zaczynam już podejrzewać chłodnicę czy nie jest np zanieczyszczona czy coś podobnego.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""siwekk""]
chłodnica jest ciepła w tym miejscu ale nie tak jak przewody z cieczą, wtyczkę do czujnika mam walniętą na 100% ale po zwarciu kabla czerwonego z czerwono-biały wentylator rusza, rozumiem że ten czerwony to + czy też czerwono-biały to + a czerwony -? Jak rusza wentylator to chyba jest ok, zaczynam już podejrzewać chłodnicę czy nie jest np zanieczyszczona czy coś podobnego.[/quote]
w wtyczce czujnika nie ma - jest + zasilający i styk czujnika przekazuje go dalej po osiągnięciu odpowiedniej temperatury , tylko nie jestem pewny czy na przekaźnik, jeśli po zwarciu styków wtyczki czujnika wentylator pracuje, to czujnik padł, zapowietrzony układ , zanieczyszczona chłodnica możliwe .
edit; jesteś pewien iż czujnik zakupiony na szrocie jest dobry , on ma trzy styki więc wentylator powinien mieć dwie wartości obrotowe i takie sterowanie ,a miałeś dwu stykowy, więc kup dwu stykowy nowy .
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Jendak okazało się, że kupiony na szrocie czujnik(wyłącznik termiczny) był walnięty. Kupiłem nowy i jest wszystko OK. Dzięki wszystkim za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”