[6R] zakupowe dylematy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Faktem jest, że Golf trendline wygląda z zewnątrz flotowo, a w środku smutno i ubogo. No i niezależnie od wersji (może poza GTI) każdy Golf wygląda słabiej od Polo. Bagażnik jest naprawdę niewiele większy. Ale za to w każdym Golfie nie widać tych wkurzających oszczędności z Polo: maski na "kiju", niewygłuszonych schowków (i niepodświetlonego schowka w desce), zegarów, minimalnie ruszających się oparć foteli, itp. itd. Zależy, jakie to (plus oczywiście przestronność) ma dla Ciebie znaczenie.

Z VW preferowałbym Polo, aczkolwiek osobiście z budżetem 70k z możliwością modyfikacji w górę wziąłbym używane BMW 1 z małym przebiegiem, na gwarancji, jakich pełno w ofercie dealerów. To już nie jest "dupowóz", a porządny samochód w środku ustawiony pod kierowcę, z ładnymi proporcjami nadwozia (nie klucha jak Golf - niski, dłga maska z osią wysuniętą do przodu) i cieszący się opinią bezawaryjnego. Napęd na tył i świetne silniki bez wpadek jak w VW (116d niby słaby jak na BMW, ale to dwulitrowiec i można zawirusować do 150 koni).
Obrazek
z
zioolko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 18 kwie 2011, 14:18

Post autor: zioolko »

zapomniałem, że w każdej wybieranej wersji mam bixenon.
Jeszcze ostatnie pytanie.
Do ilu lat mogę rozszerzyć standardową gwarancję, w którym miesiącu posiadania auta i za ile $?
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

[quote=""woolfik""]116d niby słaby jak na BMW, ale to dwulitrowiec i można zawirusować do 150 koni[/quote]
Jak ja szukałem dla siebie auta, to też uderzałem w BMW1, ale o ile pamiętam, to 116d do 150 koni chyba nie bardzo się dało bez ekstremalnego obciążania turbiny :P 118d owszem, ale 116 raczej nie. Natomiast 120d który fabrycznie miał bodajże 163km dało się podkręcić do ok 200 i to był konkret ;D Wiem tylko, że po liftingu zewnętrznym moc wszystkich silników wzrosła, ale jedynie za pomocą programu, nie sprzętowo, więc to żadna różnica (120d miało chyba 177km a nie 163). Podobny zabieg był w e46- przed liftingiem 125km a po 140 o ile mnie pamięć nie myli. Ale fakt faktem, że 150km ze 116d wykrzesać bym się bał- szkoda silnika, turbiny i spalania...
Obrazek
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

[quote=""zioolko""]Do ilu lat mogę rozszerzyć standardową gwarancję, w którym miesiącu posiadania auta i za ile $?[/quote]


http://www.vwuzytkowe.pl/kampanie/przedluzona_gwarancja

Tutaj masz wszystkie informacje :grin:
z
zioolko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 18 kwie 2011, 14:18

Post autor: zioolko »

[quote=""majcher836""][quote=""zioolko""]Do ilu lat mogę rozszerzyć standardową gwarancję, w którym miesiącu posiadania auta i za ile $?[/quote]


http://www.vwuzytkowe.pl/kampanie/przedluzona_gwarancja

Tutaj masz wszystkie informacje :grin:[/quote]

ale z tego co widzę to jest do użytkowych, a nie osobowych - ktoś osobiście rozszerzał gwarancję?
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

[quote=""kar01""]Jak ja szukałem dla siebie auta, to też uderzałem w BMW1, ale o ile pamiętam, to 116d do 150 koni chyba nie bardzo się dało bez ekstremalnego obciążania turbiny [/quote]

@kar01, akurat pisząc to powoływałem się na dane z firmy "po sąsiedzku" http://kocar.pl/pl/baza_ofert/seria_1.php, oni raczej chałtury nie robią. Ale dość OT.
Obrazek
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

[quote=""zioolko""]
- czy będe mogł samemu poza aso dołożyć manetkę tempomatu + zrobić kodowanie (czujniki cofania są mi zbędne radze sobię bez nich w ponad 5 metrowych sedanie)
[/quote]

Też się ostatnio nad tym zastanawiałem. Wydaje mi się, że to tylko kwestia wymiany modułu z manetkami (numer części w wersji z komputerem pokładowym: 6Q0953513AN9B9 - cena w ASO 338.68 zł) i zakodowania ale najlepiej jakby się Aoox jeszcze wypowiedział, bo pewnie najlepiej się w temacie orientuje :)

woolfik: fakt niby oszczędności widoczne ale pamiętajmy, że to wciąż auto klasy B i trzeba przyznać, że w obecnej generacji wystąpił i tak ogromny skok w kwestii jakości użytych materiałów we wnętrzu i wyposażenia jak na ten segment. W wersji HL w środku można się poczuć na prawdę niemal identycznie jak w Golfie. Tego nie było do tej pory w poprzednich generacjach więc i tak jest nieźle, a braki które wymieniłeś, fakt wkurzające ale da się żyć bez tych kilku rzeczy. Myślę, że to też między innymi przez to, że w obecnej wersji Polo nieco nas rozpieścili i spowodowali, że nasze oczekiwania wzrosły do poziomu oczekiwań użytkowników samochodów klasy kompakt :)
g
gp69
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2011, 20:04

Post autor: gp69 »

[quote=""sPoOn""]Zgadzam się z przedmówcą w całej rozciągłości. Też mi przez chwile przemknęła taka myśl, ale po pierwsze wolę dopasione pod względem wyposażenia auto niż golasa jakim jest trendline, który będzie w środku twardy i szary. Po drugie nowy golf jest dla mnie po prostu brzydszy od polówki. Wręcz wygląda jak napompowana, ociężała polówka. Polo jest w swoim designie jakby bardziej agresywne i prezentuje się dużo lepiej. Z resztą spotkałem się nawet w jakimś magazynie motoryzacyjnym z tekstem w stylu: "Nowe Polo - mniejszy, ładniejszy Golf?", więc coś chyba jest na rzeczy i nie tylko ja tak uważam ;)[/quote]

Golf Trendline z pakietem 990 niewiele ustępuje Polo Highline.
A jeśli chodzi o aspekty związane z bezpieczeństwem, to go przewyższa (np. poduszka na kolana kierowcy).
Ja Golfem z silnikiem 1.2 TSI w życiu nie spalę 8.2 l/100 km jak Ty twoim Polo :-)
Wygląd to kwestia gustu, ale dla mnie agresywność nie jest żadną zaletą.

Jak napisał woolfik, istotna jest dla mnie jakość wykonania, której się trochę obawiam w Polo.
Na oko widać, że jest trochę gorzej zrobiony.
A jak sobie radzi z polskimi dziurawymi drogami ?
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

[quote=""gp69""]
Ja Golfem z silnikiem 1.2 TSI w życiu nie spalę 8.2 l/100 km jak Ty twoim Polo :-)
A jak sobie radzi z polskimi dziurawymi drogami ?[/quote]

Wiesz moje spalanie akurat nie jest w tym przypadku wymierne. Lepiej patrzeć na statystyki innych właścicieli Polówek z tymi silnikami. U mnie jest to wynik codziennej jazdy typu 160km/h, a potem dynamiczna jazda w mieście tam gdzie to możliwe i stanie w długich korkach, także można powiedzieć, że nie oszczędzałem. Ale jak chcę to ze średnim spalaniem schodzę spokojnie dużo niżej. Np. dziś w drodze do pracy spaliłem jakieś 6.5 litra i wcale nie wymagało to jazdy "na emeryta" ;) Jesteś w stanie osiągnąć takie spalanie z 1.2 TSI w swoim Golfie? A jeśli tak to jakiego stylu jazdy to wymaga? ;)

Co do radzenia sobie z dziurami to nie narzekam przynajmniej póki co. Na jakość wymagania nie narzekam, wręcz przeciwnie, jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Ojj, nie było mnie kilka dni i widzę że dużo się dzieję. Po kolei. Co do tempomatu, to wystarczy wymienić manetkę + odpowiednia wiązka + kodowanie. Poniżej link, gdzie można kupić taką manetkę + odpowiednie kable (występuje wersja z manetką do komputera oraz bez):
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... t-MFA.html
Dla mnie Golf, a Polo to całkiem inne auta. Polo to mały, zwinny samochód. Golf to dla mnie rodzinny dupowóz.
gp69 albo jesteś niespełna rozumu, albo nie wiesz jak wygląda i co w sobie ma Polo w wersji Highline. Pisząc że Golf Trendline + pakiet 990 jest taki sam jak Polo Highline, jesteś nie poważny. Więc zacznę od początku, małe porównanie. To co ma Polo, a czego nie ma Golf, więc lecimy: brak halogenów, brak chromowanego grilla + kartki zderzaka, brak alufelg, brak dywaników!, brak regulacji wysokości fotela pasażera, brak kieszenie w fotelach, brak skórzanej kierownicy + gałki skrzyni biegów, brak podłokietnika, brak szuflad po siedzeniami i można jeszcze dalej, ale po co? Ewidentnie widać, ze albo nie masz tego Golfa, albo nigdy nie widziałeś jak wygląda Polo w wersji Highline. Jestem obiektywny, bo mam w domu Polo i Golfa, tylko że Golfa mam w wersji GTD, która "troszkę" różni się od słabego Trendline nawet z pakietem 990. Co do spalania, to 8 litrów przy dynamicznej jeździe, w dodatku po mieście to normalny wynik. Nie wiem, jak jeździsz, ale nie widzę szans zejścia poniżej 6 litrów Golfem 1.2 TSI przy normalnej jeździe, bo ten silnik zwyczajnie jest za mały do tego auta i zbyt dużo pali. Na pewno więcej niż w Polo, bo to jest logiczne. Większa masa = gorsze osiągi, większe spalanie. Nie widzę sensu, dalej toczyć dyskusje na temat Golfa Trendline oraz Polo Highline, bo to dwie różne bajki.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Wszystko na ten temat, ale już mi się nawet nie chciało tak szczegółowo odpisywać na tak oczywiste rzeczy ;)

Aoox masz w planach u siebie ten tempomat? Zastanawiam się czy zrobiliby mi to w jakimś warsztacie poza ASO, bo sam bym się kierownicy z poduszką nie odważył zdemontować jednak ;) Nie wiesz czy kufatec wysyłają do Polski?
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

Spoon, Aoox

był temat o doświetlaniu zakrętów -przez przeciwmgielne - udało się? bo mi w ASO powiedzieli ze nie da rady...
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Hmm no jak się nie da. Przecież ja tak właśnie mam to zrealizowane. Tzn fabrycznie ale właśnie poprzez przeciwmgielne. Inaczej to nie jest robione. Znam pare osób, które mając przeciwmgielne zrobili to bez problemu poprzez zakodowanie, nie wiem czy nawet Aoox tego sobie nie zrobił przypadkiem.
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Niestety Aooxowi się nie udało Pisał do mnie że to trudna sprawa w porównaniu do np. Golfa Cóż bez tego też się da żyć - może kiedyś;)
z
zioolko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 18 kwie 2011, 14:18

Post autor: zioolko »

dzięki panowie za wszystkie uwagi.
Skonfigurowałem sobie następującą opcję:

Highline czarny 3D, 16 cali, normalny zawias
1.2 tsi + dsg, normalna tapicerka ciemna.
Bixenon + halogeny z doświetlaniem.
Rcd 210 (potem wyleci na rzecz navi - mam nadzieję że mi 4 głośniki wystarczą).
Alarm

Auto obniżone na Wrocław (i okolice) odpada. W A4 B6 dwa razy miskę olejową wymieniałem.
Mam nadzieję że 16 cali na normalnym zawiasie będzie kompromisem między wyglądem/prowadzeniem a komfortem.

Waham się jeszcze nad tempomatem (robie nieraz trasy)- szkoda mi jednak ponad tysiąc wydawać na niego i czujniki parkowania, których nie będe używał.
Zobaczę czy nie uda mi się go wysępić.

Pozostaje podpisać papiery i czekać 3,5 miesiąca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”