[9n] Jaki interfejs diagnostyczny zakupić?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
emu
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2009, 2:28
Lokalizacja: Poznań / okolice

Post autor: emu »

[quote=""rat4""]takie coś działa ze starszymi progsami do wersji 4,9 np polski vag 4,9 i vag-com 4,9, a także vwtool włącznie.
Innych nie używałem.[/quote]

Potwierdzam - taki kabel na usb działa najlepiej z VAG-COM i Polski VAG - u mnie z VWTOOL nie chciał gadać.
Natomiast do jakichkolwiek prób z domykaniem szyb itp kompletnie jest bezużyteczny (do tego potrzebna jest możliwość odczytu/zapisu EEPROM a to potrafią tylko typowe interfejsy na porcie szeregowym - ponieważ wykorzystują je programy DOS-owe typu VDS_PRO).

Teoretycznie najwięcej za sensowne pieniądze da się zrobić kablem, który ja kupiłem w viaken.pl - jest parę postów wyżej.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Nowe komputery nie posiadaja portow COM, co wiecej nowe kable na USB tez potrafia robic zapis do EEPROM np. VAG 5053 CAN live data
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

kurde ale gadacie głupoty ;)

starsze sterowniki (montowane od 97 do 2000r) oznaczone 1J0, rzeczywiscie recznie trzeba zmieniac eeprom. czyli niezbedny kabelek na rs232.
nowsze sterowniki od 2000r idzie zrobic programem motordiag i kablem usb
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mam kilka pytan:
1.) Jaka wersja programu VAG-COM obsluguje USB?
2.) Czy ktos wie od ktorej wersji jest obsluga CAN w tym programie?
3.) Czy ktos moze polecic jakis kabelek w polaczeniu z programem do diagnozy Volkswagenow rocziki 2008?
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

1) najprawdopodobniej wszystkie, ponieważ kabel USB to nic innego jak emulator portu COM aczkolwiek sam testowałem tylko do wersji 409,1
2) nie mam pojęcia
3) VCP (stosunek ceny do jakości dość dobry, no i można wiele rzeczy nim zrobić), VCDS (1800zł - porównywalny z urządzeniem fabrycznym) V-scan - tester diagnostyczny, który jest najtańszy z tych wszystkich, ponoć robi wszystko to co powyższe, ale skaner to skaner ;) eepromu na przykład nie zmienisz ;)

wybór należy do Ciebie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dzieki wielkie. Poszukalem VCP i znalazem strone chyba producenta oraz dystrybutora, sprzedajacego. Tylko mam zgryza, bo wedlug ich opisu CAN maja Polowki V od 2009, a Polo IV K linie, roznica w cenie miedzy CAN a CAN+K jest znaczna. Wiem, ze GOLFY V, to maja CAN, LIN oraz K do drobiazgu jakiegos.

Jakby ktos mial jakies info, co do zastosowanych magistrali w Polo 4 FL ost. laata produkcji, to bylbym wdzieczny.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

to nie jest do końca tak że polówki dopiero od 2009 mają. niektóre poprostu nadal korzystają z linii K. na przykład silnik z tej linii korzysta ;)
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

cruz cyknij foto gniazda diagnostycznego zeby bylo widac piny i się dowiesz czy masz CAN czy nie. CAN juz od 2004r generalnie wszystkie vag mialy
[size=12px][/size]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Drodzy foruowicze, z przyczyn niezaleznych ode mnie zakup auta opoznil sie i dopiero teraz moge wrocic do tematu. Foto gniazda zrobie za kilka dni, ale z tego co wiem Polo 2005r w gore ma CAN. 2 dni temu bylem na diagnozie przed kupnem w ASO VW i podlaczyli standardowa wtyczke i na dotykowym wysw. wszystkie mozna bylo moduly skanowac. Dodam ze wtyczka byla uiwersalna i nie zaweirala np PINU 15 zaplon, bo mniej rozbuodwana jest cala elektronika w polo niz w golfie np.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”