że wskazówka jest już na 90º a dolna rura zimna. Dopiero po jakimś czasie rura robi się ciepła, a wskazówka cały czas na 90º.
no i dobrze masz bo na zegarach zawsze 90º pokazuje wcześniej niż tak naprawdę masz w rzeczywistości,
już przy 60-70º temp silnika wskazówka na desce może być już przy 90º a dopiero po przejechaniu jeszcze kilku km masz dopiero jakieś 85-90º podpięcie pod Vaga prawdę ci powie, ja przy uwalonym czujniku miałem na desce równiuteńko 90º a vag pokazywał że czujnik się zawiesił na 70º także trzeba to brać pod uwagę,
Jest jeszcze coś takiego jak temperatura otwarcia termostatu, dla silników benzynowych i diesla jest ona inna, tak samo jak na strefę klimatyczną też są różne termostaty otwierające wcześniej czy później np. przy 87º lub nawet 90º
a to że masz jedną rurę zimną a drugą gorącą to znaczy że termostat działa dobrze, im później drugi wąż się rozgrzewa tym lepiej bo szybciej się silnik nagrzeje do temperatury roboczej.