[6n] Czujnik temperatury, nieprawidłowe wskazania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

U mnie też była spora różnica na vagu pokazywało 52st a w kokpicie 90st, dziś wymieniłem czujke, roboty na 10 min max, tyle miałem jakiś inny czujnik, całkiem inny od tego co kupiłem, i w ogóle koleś ze sklepu był zdziwiony co to za wynalazek był, ale ważne że teraz jest różnica max około 10st od vaga a kokpitu.
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

ano zapomniałem zaznaczyć gdzie na wykresie wskaźnik zaczyna mi pokazywać 90 st.C. Już poprawiłem [patrz wykres].. Jest nadal nawet 15 st. "opóźnienia"....;/
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

dzisiaj zamieniłem czujnik temp. z zaślepką obot, żeby był kilka cm bliżej silnika (chciałem żeby miał cieplej, mam nadzieje że nie będzie odwrotnie;]).
Przy okazji przyrzałem silnik obserwując temp. na VAG.
Przy temp. 80 rura zimna.
Przy temp 83-84 - rura się nagrzewa, i temp. cięzko idzie do góry, nawet na sporym gazie.
przy temp. 87 - włącza się wentylator (!WTF?)

wiec zaniżanie temp. na czujniku jest faktem!
a wymieniłem go na nowy oryginał tydzien temu!
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

darkc aleś się przyczepił tego czujnika a możesz mieć walnięty termostat.
Zobacz sobie ten temat: viewtopic.php?f=13&t=8235
Podałem tam parametry termostatu. Przetestuj zwykłym termometrem z pieca grzewczego dla porównania temp. wtedy wykluczysz czujnik ternistorowy.
a
aidemedia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:17

Post autor: aidemedia »

Czy czujnik firmy Elth jest dobry? a mianowicie ten: http://www.allegro.pl/item992451832_czu ... 19501.html ?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""aidemedia""]Czy czujnik firmy Elth jest dobry? a mianowicie ten: http://www.allegro.pl/item992451832_czu ... 19501.html ?
[/quote]
Zależy jaki kolor ma czujnik w twoim aucie bo ten jest czujnik jest czteropinowy koloru zielonego .
Tak wygląda orginał żółty czyli z tym co pokazuje link musisz pokombinować z oringiem uszczelniającym.
Obrazek
Tu masz do silnika APQ z oringiem.
http://www.allegro.pl/item1010192054_cz ... assat.html
W tamtym linku niema opisu do jakiego silnika jest.
a
aidemedia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:17

Post autor: aidemedia »

Do mnie do Polówki jest ten co podawałem czyli czteropinowy zielony o numerze: 059 919 501 tylko interesuje mnie czy firma ELTH jest dobra czy lepiej innej firmy kupić
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""Dziadek13""]Zależy jaki kolor ma czujnik w twoim aucie bo ten jest czujnik jest czteropinowy koloru zielonego .
Tak wygląda orginał żółty czyli z tym co pokazuje link musisz pokombinować z oringiem uszczelniającym.
Obrazek[/quote]

Ja miałem wsadzony taki, ale w focie z katalogu dostałem wizualnie troche inny. Niebieski kolor firmy EPS, podobno bardzo dobry no ale dosyć drogi bo 110 zl, ale innych nie było :niewiem: jego numer 1.830.146

dokładniej różni się tą częścią znajdującą się wewnątrz, której nie widać ;)
Obrazek
Obrazek
a
aidemedia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:17

Post autor: aidemedia »

Mam problem, bo w ETKu patrzyłem czujnik do mojej polówki z końcówki 1997r. z silnikiem 1.4 APQ to był o numerze: to 059 919 501, a jak teraz wymontowywałem i chciałem zmienić to był wsadzony o numerze 357 919 501 A taki czarno-żółty. Wsadziłem ten nowy co kupiłem bo pasował ( 059 919 501), czy może tak być, czy musi być tamten bo już zgłupiałem w ETKU jest inaczej w samochodzie inaczej.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jak nie masz pewności to sprawdź czy na desce masz na rozgrzanym 90 stopni i na Vagu blok pomiarowy temperatury chłodziwa czy masz na rozgrzanym wartości 85 stopni lub wyższe,
Vag prawdę ci powie :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
aidemedia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:17

Post autor: aidemedia »

No więc podłączyłem pod VAGa i temperatura na wskazówce była 90*C a na komputerze na początku 70*C ale urosła do 88*C prawidłowo?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

tak ma byc , nigdy idealnie nie bedzie to co na vagu z tym co na zegarach
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

prawidlowo. zegary oszukuja zeby ci wskazowka sie nie majtała :D
Awatar użytkownika
Mentos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:17
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Mentos »

Mi też tak wychodzi, że wskazówka oszukuje. VAG-a co prawda nie podłączałem, ale po wczorajszej naprawie termostatu mam tak, że wskazówka jest już na 90 stopniach a dolna rura zimna. Dopiero po jakimś czasie rura robi się ciepła, a wskazówka cały czas na 90 stopniach.
Pozdrawiam:
Mentos
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

że wskazówka jest już na 90º a dolna rura zimna. Dopiero po jakimś czasie rura robi się ciepła, a wskazówka cały czas na 90º.
no i dobrze masz bo na zegarach zawsze 90º pokazuje wcześniej niż tak naprawdę masz w rzeczywistości,
już przy 60-70º temp silnika wskazówka na desce może być już przy 90º a dopiero po przejechaniu jeszcze kilku km masz dopiero jakieś 85-90º podpięcie pod Vaga prawdę ci powie, ja przy uwalonym czujniku miałem na desce równiuteńko 90º a vag pokazywał że czujnik się zawiesił na 70º także trzeba to brać pod uwagę,
Jest jeszcze coś takiego jak temperatura otwarcia termostatu, dla silników benzynowych i diesla jest ona inna, tak samo jak na strefę klimatyczną też są różne termostaty otwierające wcześniej czy później np. przy 87º lub nawet 90º
a to że masz jedną rurę zimną a drugą gorącą to znaczy że termostat działa dobrze, im później drugi wąż się rozgrzewa tym lepiej bo szybciej się silnik nagrzeje do temperatury roboczej.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”