Wadliwy termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

W AEA występuje termostat klasyczny i króćca nie trzeba wymieniać ,ponieważ nie ma on tej drabinki w środku.
Mam również podobny problem w moim AEA po postoju i odpaleniu trzyma obroty równo ale szarpie silnikiem jak by nie chodził na wszystkie gary.Podczas dodawania gazu szarpie objawy ustają po jakiejś minucie. Po przełączeniu na gaz problem znika.
I nie wiem czy dobrze myślę ale w monowtrysku nie trzeba czyścić przepustnicy robi to mieszanka paliwowo powietrzna (u mnie przepustnica choć nigdy nie myta świeci się jak psu po wiadomo co).
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

[quote=""Michał88""]I nie wiem czy dobrze myślę ale w monowtrysku nie trzeba czyścić przepustnicy robi to mieszanka paliwowo powietrzna (u mnie przepustnica choć nigdy nie myta świeci się jak psu po wiadomo co).[/quote]
to masz zaoszczędzone zdeka pracy
w AEA czyści się ja jak w każdym innym
tylko tu nie trzeba robić adaptacji
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Witam po krótkiej przerwie.
Termostat wymieniony i silnik nagrzewa się jak marzenie :) 90*C osiąga bardzo szybko i nie spada z tej temperatury nawet jak latam 120 na trasie (oczywiście podczas krótkich testów - nie łamię przepisów drogowych :) ). Obroty silnika w końcu spadły poniżej magicznych 1000 obr/min i ciszej, przyjemniej pracuje. Pola nieco się odmuliła i już nie szarpie w trakcie jazdy, ale to dopiero 1 dzień testów. Lepiej też wygląda odpalanie, jednak sprawdzę to dokładniej po dzisiejszej nocy.
Kabelek z allegro też dzisiaj przyszedł. Na początku małe problemy z softem i wykryciem ECU, ale już wszystko mniej więcej w porządku. Błędów nie ma, ustawienia zresetowane do defaultowych. Mam jednak pytanie co do softu. Którego według Was najlepiej używać? Mi najstabilniej pracuje VWtool i bez problemu wykrywa jednostkę, ale może któraś wersja VAG COM będzie bardziej w porządku? Chciałbym też wiedzieć czy któryś z tych programów oprócz diagnozy potrafi też wprowadzać proste ustawienia, takie jak lekko podwyższone obroty na biegu jałowym, czy wyprzedzenie/spowolnienie wtrysku.
Jestem szczęśliwy, bo przez parę miesięcy miałem problem z samochodem, a teraz jest już ok. Mam nadzieję tylko, że jak jutro go odpalę nie będzie już tego problemu.
Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Bez Was nie poradziłbym sobie (mój mechanik też :) ).
Pozdrawiam.

Edycja:
Problem powrócił jak bumerang i mimo tego, że jest już po wszystkich zabiegach trochę lepiej, to coraz bardziej wkurza. Znów gaśnie i nie daje się odpalić! Jak się uda pracuje nie na wszystkie gary. Wczoraj zaczął wariować jakiś przekaźnik, bo po włączeniu zapłonu po tym jak zgasł stojąc sobie na biegu jałowym, zaczął szaleć obrotomierz i słychać było pstrykanie przekaźnika. Dodam, że był mróz a w aucie było dużo wilgoci, bo zamarzły szyby od środka. Nie wiem który przekaźnik odpowiedzialny jest za zegary i tym bardziej jaki to ma związek z gaśnięciem i kiepskim odpalaniem samochodu. Może jakiegoś elektryka poszukam, bo już nie mam siły na ten samochód. Ciągle się coś pieprzy. Wymienię części, tydzień podziała i dalej to samo...
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Byłem przed chwilą przy aucie. Posprawdzałem przekaźniki i wszystko na oko jest dobrze. Cewki nie popalone, styki czyste. Odpaliłem. Wyciągnąłem jeden z nich (nr 167) i samochód zgasł. Więc pewnie ten jest od pompy paliwa - pomyślałem :mrgreen: Włożyłem go na miejsce, odpaliłem i działa normalnie. Wyciągałem inne - silnik nadal pracował i nic się nie działo (może światła, wycieraczki, nie wiem - chyba nieistotne). Chyba go wymienię (167), bo może przerywać. Postanowiłem chwilę poobserwować auto. Nagle wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej przekroczyła 70 st. i samochód zgasł. Olśniło mnie, bo wczoraj gdy zgasł, też miał nieco ponad 70 st. Samochodu nie mogłem odpalić przez jakąś minutę, aż w końcu zaklekotał i zaczął jakoś chodzić.
Co teraz? Czujnik temperatury? Wymieniałem go niedawno i po podłączeniu do lapka pokazywał 97 st. jak się włączył wiatrak, a na desce było 90. Może przewody podciśnieniowe, o których pisałem tutaj viewtopic.php?f=13&t=14541. Już głupieję. Cewka, gdy samochód zgaśnie nie jest gorąca - jest lekko ciepła. Przekaźnik od pompy, też jest ciepły. Dwóch przekaźników brakuje (w miejscu 10 i 11), są tam miedziane zworki - tak ma być? Po braku przewodów podciśnieniowych nie mam zaufania do tego, co powinno się w tym Polo znajdować.
Proszę ponownie - pomóżcie.

Ps. Post napisałem pod postem. Przepraszam, ale nie chcę zakładać kolejnego wątku, a chciałem, by był bardziej widoczny.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm dziwne to a sprawdzales moze sonde lambda ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Na VAG-u sonda pokazuje od 0,96 do 1,1V.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to coś nie tak, powinna na rozgrzanym silniku pokazywać od 0,1-1V i zakreślać amplitudę taką jak tu:
http://www.otofotki.pl/img8/obrazki/zj5 ... lambda.GIF
Dla mnie sonda padnięta.
cytat ze strony:
http://www.czesci-samochodowe.net/stron ... ambda.html
Duża zawartość procentowa tlenu (od 4 do 5%) wskazuje na mieszankę ubogą, wartość napięcia sygnału wysyłanego przez czujnik jest w takim przypadku mała (od 0 do 0,1V). Natomiast mała zawartość procentowa tlenu (od 0 do 0,5%) wskazuje na mieszankę bogatą, napięcie wysyłane przez sondę lambda ma w takim przypadku wartość od 0,7 do 0,8V. Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (LAMBDA=1) sonda lambda wyśle sygnał o napięciu około 0,5V.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Dzięki za odpowiedź. Napięcie skacze na sondzie tak jak napisałem - bez żadnej amplitudy. Jutro spojrzę jeszcze dłużej na to. Jakiej firmy najrozsądniej będzie kupić? Mam nadzieję, że to w końcu to.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Możesz kupić NGK lub Bosh ale to dosyć drogie rozwiązanie, lub tańszy zamiennik np. magneti marelli
lub też ze szrota używkę ori która pochodzi jeszcze dłuuugo
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Może być ta? http://www.moto.allegro.pl/item91882922 ... 78_79.html

Był błąd 670 - Throttle Position Sensor -G127 No Signal INTERMITTENT. Czyżby nie zaadaptowała się przepustnica po czyszczeniu?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 20:00 przez kobzuch, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Witam.
Wymieniłem lambdę. Nic to nie dało - wskazania są takie same jak w przypadku poprzedniej. Kupiłem używaną, ze szrotu, nie tą z allegro. Możliwe, że jest zepsuta? Tak samo jak tamta?
Trochę mnie zastanawia tykanie silniczka krokowego i błąd czujnika położenia przepustnicy, który ponownie musiałem skasować pomimo przeprowadzonej adaptacji.
Już głupieję, naprawdę.
Macie może jeszcze jakieś pomysły?
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Panie kobzuch,
wskazania na obrazku z poprzedniego posta to nie napięcie sondy, tylko raczej współczynnik korekcji lambda i ona raczej pokazuje takie wartości (albo w vag-comie: od -kilku do kilku %).
Napięcie pokazywane jest w innym bloku pomiarowym.

Ile kabli ma Twoja sonda?
ja mam szerokopasmową i ona zawsze pokazuje mi stałe napięcie 1,5v... mimo że wskaźniki korekcji zdają sie pracować poprawnie. Podobno to normalne wskazanie napiecia przy mojej sondzie. Ale to raczej nie dotyczy starszych silników...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do tego trzeba dodać że sonda zaczyna pracować po jakichś 90 sekund po odpaleniu (na zimnym silniku)
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Przepraszam, rzeczywiście - wrzuciłem nie tego screena. Powinno być z bloku #007 z vwtoola.
Sonda ma 4 kable.
Gadałem z kumplem i jutro podrzuci mi inną. Zobaczę jak będzie z następną.
A co z tymi błędami czujnika przepustnicy?
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

no nie wiem. wg mnie bloki o sondzie to 30-49.
napięcie powinno być na jednym z bloków: 31,33,36,37 (nie pamiętam dokładnie a nie mam przy sobie rozpiski).

co do błędu to ja jestem zbyt zielony...
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”