Wadliwy termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Wadliwy termostat?

Post autor: kobzuch »

Witam.
Właściwie to chciałem się tylko upewnić, jednak po dłuższych przemyśleniach nie wiem już sam co to jest.
Ogólnie problem zaczął się już dawno. Usterki jedna po drugiej ujawniają się w szybkim tempie, mi już zaczyna brakować pieniędzy i pomysłów co w moim Polo siadło.
Gasł mi na światłach, podczas jazdy szarpał (2,5k obrotów), po tym jak gasł ciężko było go odpalić. Znajomy mechanik powiedział mi, że to woda w paliwie i ciągle niedogrzany silnik, przez krótkie przebiegi. Poradził mi, żebym latał częściej w dłuższe trasy, co poczyniłem. Problem pozostał, jednak w trasie zauważyłem, że temperatura silnika, nawet gdy trzymam go na wysokich obrotach jest za nisko. Gdy jest mróz wskazówka trzyma się na dole skali - postoję na światłach, trochę idzie w górę, po czym znów spada gdy jadę.
Wymieniłem czujnik temperatury, bo myślałem, że to załatwi problem. Załatwiło, ale tylko połowicznie. Teraz samochód dławi się raz przy cofaniu z parkingu i jak to przeczekam (jakieś 15s w bardzo niskim przedziale obrotów, nierówna praca, jakby zalało którąś ze świec), mogę już jechać i nie mam żadnych przygód. Silnik pracuje równo i auto ma właściwego "kopa". Postoi jednak dłużej i znów to samo. Dodam, że nie ruszam od razu po odpaleniu. Skrobię w tym czasie szyby, lub zmiatam śnieg, a motor pracuje należycie, jak w zegarku. Po czym ja na gaz, a on...
Może się zbyt wolno nagrzewa - pomyślałem. Rury od płynu chłodzącego są od początku obydwie ciepłe, więc raczej nie trzyma termostat. Mówiłem to mechanikowi, on jednak twierdzi tym razem, że trzeba czyścić przepustnicę.
Już wydałem pięć dych na kabelek z Alledrogo i jak przyjdzie pobawię się VAGiem. Myślę jednak czy ten nieszczęsny termostat jest coś jeszcze wart, albo jeszcze coś innego się sypło. To właśnie moje wątpliwości.
Dodam, że byłem zdiagnozować problem. Ale komp nic nie pokazał. Kompletnie żadnej usterki, więc już zgłupiałem. Mechanik podłączał sprzęt na rozgrzanym silniku - wtedy problem nie występuje, więc nie wiem co ja chciałem tam zobaczyć. Na postoju, gdy trochę pojeżdżę jest te 90 stopni, ale wiatrak włącza się dopiero, gdy wskazówka przechyli się w stronę 100.
Porąbane to wszystko.
Może napiszę co już wymieniłem: świece, kable WN, płyn chłodniczy, czujnik temperatury płynu (były też robione uszczelka pod głowicą i rozrząd ale to z innego powodu niż wyżej wymieniony). Chciałem wymienić pompę paliwa, ale sprawdzałem i sprawna, tak samo filtr paliwa. Mechanior mówił coś, że jakby dostaje za bogatą mieszankę, ale co powoduje ten fakt nie potrafił określić i wysłał mnie VAGa - ten nic nie pokazał.
Pomóżcie, proszę.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
A
Agent47
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2009, 16:43

Post autor: Agent47 »

miałem podobny problem, tzn auto czasami odpalało i po chwili gasło, nieraz działo się tak że odpalało i nie chciał sie wkręcać na obroty tak jakby na wszystkie gary nie palił, aż w końcu kręcił rozrusznik a silnik się nie uruchamiał! znajomy mechanik przyjechał! po oględzinach stwierdził że jakaś cewka! a że miał też polo 1.4 przekręcił swoja do mojego i działa! nie wiem dokładnie jaka to cewka bo sie nie znam na tym wiem że za nową dałem 60 zł chyba! a cewka znajduje się jak stoisz przed maską to po prawej na górze taka czarna!!
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

cewka zapłonowa... ale 60 za cewkę to trochę mało.. ja za swoja płaciłem ok 190zl
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Hmm, nie sprawdzałem cewki, bo wydaje mi się, że przy walniętej problem by się pojawiał ciągle, niezależnie od temperatury silnika. Ale dzięki za radę. Napewno sprawdzę.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

jeszcze opcja ze masz przepustnice do czyszczenia.. ale to tylko moje domysły.. dużo osób o tym pisze na forum.
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nie zaszkodzą, jednak o ile posiadasz omomierz to sprawdź czy masz sprawną cewkę zapłonową (jak to zrobić? opis znajdziesz w VW Polo - Sam naprawiam samochód na stronie 70). Nie zaszkodziłoby też przeczyszczenie odmy. Jeżeli chodzi o niedogrzanie - myślę że masz jedną z typowych niesprawności Polo - pęknięcie w króćcu wodnym (znajdziesz pełno o tym na forum) a jak nie to źle zamontowany termostat - sam tak miałem i jeździłem od wiosny do jesieni i w końcu jak mi było zimni to się wq...@#$! i wyjąłem a jak włożyłem prawidłowo to grzał aż miło.
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Przepustnicę wyczyszczę jak przyjdzie kabelek - wtedy od razu będę adoptował (po prostu kocham to słowo:) ). Na cewkę rzucę okiem jutro i zobaczę ten termostat. Sprawdzę go tak jak w "mądrej książce" i zobaczymy. Szczerze mówiąc to mam już dosyć. Wiem, że każdy samochód się psuje, ale mi siada co roku o tej samej porze. Np już dwa razy wymieniałem uszczelkę pod osłoną zaworów - nowy rok, nowa uszczelka.

Edit: Z tym "pęknięciem w krućcu wodnym".... jakoś nie mogę znaleźć. Znalazłem post o tym, że przecieka, a u mnie wycieków nie ma. Mogę prosić o rozwinięcie myśli?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 20:57 przez kobzuch, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

Nie martw się ja autko kupowałem za 8000 teraz chyba w naprawy itp włożyłem drugie tyle:D wszystko zależy jak się trafi. mimo wszystko kocham Pole:D
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

kobzuch widocznie trafiłeś na takiego mechanika co idzie metoda prób i błędów. Kup sobie nowy termostat ( firmy WHALE ) wraz z króćcem wodnym. :)
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

Właśnie tak zamierzam postąpić. W wekend wymienię części i mam nadzieję, że tym razem to coś da. Miałem grzebać dzisiaj, ale dzieciak zachorował i siedzę z nim w domu.
Czym więcej czytam, tym bardziej jestem przekonany, że to termostat. Silnik pracuje pewnie cały czas na ssaniu i stąd te problemy. Mieszankę dostaje zbyt bogatą i zalewa świece. Rury od początku są obydwie ciepłe, a czym szybciej jadę tym niższa temperatura. W trasie 90* nie osiągnąłem pomimo dystansu 120 km.
Jeśli termostat i kruciec nic nie zmienią, będę szukał VAGiem. Podłączę lapka i pośmigam trochę, zobaczymy czy coś pokaże.
Przepustnicę też mam zamiar czyścić - w Olsztynie wołają 150 PLN za czyszczenie i adaptację. Wykonam to sam, już wiem co i jak.
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""kobzuch""]Olsztynie wołają 150 PLN za czyszczenie i adaptację. Wykonam to sam, już wiem co i jak.[/quote]
No raczej raczej. Pamiętaj że nie zawsze za pierwszym razem adaptacja załapie :) Próbuj do bólu.
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

Witam,

mario6n Kupiłem 6N z 1997r. 1.4 i sprzedawca mnie poinformował ze do wymiany mam termostat czy ten który wymieniłeś [quote=""mario6n""]firmy WHALE[/quote] bedzie pasował do mojego modelu ?

pozdrawiam
balon84
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

A macie nr. termostatu i króćca? Silnik według "Sam naprawiam..." AEA. Podobno ma być klasyczny, ale w sklepach on-line występuje też walcowy, który wg. sprzedawców pasuje do mojego silnika... Jak? :) Na ETKA się gubię strasznie. Bo auto z '94, a wychodzi, że '95, bo nie mogę tam znaleźć polo 6N z '94.

http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html - na drugiej stronie są termostaty i niby wszystkie pasują:)
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Króciec rurowy dla silnika AEA: 032 121 121 A
Termostat dla silnika AEA: 044 121 113
Nr rysunku wg ETKA 121-70
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”