Strona 1 z 6
[86C] JAk podniesc moc w polo 1.3
: 08 lis 2009, 10:52
autor: Marko
Witam. Chcialbym sie Was poradzi drodzy forumowicce jak moge latwo i niezbyt duzym kosztem podniesc moc w mojej polowce. A wiec posiadam w niej silnik NZ 1.3 55km na wielopunkcie i szykuje ja na KJS-y no i troche ubolewam nad niska moca a narazie nie zanosi sie na inny silnik gdyz ten jest jeszcze w miare dobrej kondycji:D. Wiec piszcie i doradzajcie jak to moge zrobic zeby moje polo poczula sie mocniejsze:):). Dzieki i pozdrowka.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 08 lis 2009, 12:09
autor: Makumb
Hmm jedno mi nie pasuje - Czy faktycznie silnik NZ byl na wielopunktowym wtrysku czy na monowtrysku? wg mnie wersja 75konna miala oznaczenie 3F i miala pelny wtrysk.
Wiec moze najprosciej od tego zaczac?
poza tym pewnie mozna splanowac glowice, tzw porting glowicy, odlezenie kola zamachowego - jesli sie pomylilem - prosze mnie poprawic ;p
pzdr
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 9:55
autor: Marko
Wiec mowisz ze moj silnik moze miec 75km?? Wczesniej dostalem info ze to jest NZ 55km. Moze sprawdz jak mozesz moj post o oznaczeniach silnika i tam jest umieszczone zdjecie mojego silnika i moze mi powiesz jaki to silnik bo ja do konca nieweim :-(
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 10:29
autor: Ralph
[quote="Marko"]Wiec mowisz ze moj silnik moze miec 75km?? Wczesniej dostalem info ze to jest NZ 55km. Moze sprawdz jak mozesz moj post o oznaczeniach silnika i tam jest umieszczone zdjecie mojego silnika i moze mi powiesz jaki to silnik bo ja do konca nieweim :-([/quote]
I dobre dostałeś info. NZ ma 55 KM.
A do wiadomości Makumba silnik NZ był faktycznie na wielopunkcie i nadal jest na wielopunkcie tak samo jak 3F.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 11:04
autor: Skfarek
Dwa podwójne gaźniory albo cztery z moto. Ale tanio nie będzie i ciężko to zestroić. Jak szykujesz na KJSy przeprowadź odchudzanie wnętrza zyskasz najtaniej na dynamice. U mnie 1.3 ADX po wybebeszeniu max wnętrza juz odczuwalnie się lepiej zbierał. Najlepiej (relacja koszty/efekt) niestety jest jednak zmienić silnik.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 12:14
autor: Makumb
A do wiadomości Makumba silnik NZ był faktycznie na wielopunkcie i nadal jest na wielopunkcie tak samo jak 3F.[/quote]
dzieki za wyjasnienie ! :piwo: i sorry za zamieszanie :oops:
Ralph - to jak to jest? Ktory silnik byl z monowtryskiem? bo cholera juz sie pogubilem... Czy mono wogole nie bylo?
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 13:01
autor: qboslavo
mono AAK, AAU, AAV
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 15:27
autor: Bruczyk
Jeśli chcesz mieć 75km to wrzuc głowice, walek rozrządu, wtryski i komputer z 3f nie pamiętam czym jeszcze się różnią silniki nz i 3f . Jeśli trochę głowice obrobisz to będziesz mieć jeszcze więcej kucy
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 17:45
autor: adam
bruczyk nie wiem czy komp by pasował w tą czy w tą stronę bo 3f to digifant (chyba I) a nz to digijet a to chyba juź znaczna różnica
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 18:27
autor: Bruczyk
No to jeszcze zmienić wiązkę elektryczną. Akurat to mały problem wypiac na kostkach tylko wiązkę silnika. Dla tego nie lubię elektroniki w silniku. Gaznik, aparat zapłonowy na przerywaczu ijazda
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 18:40
autor: NeVWille
wydech przelot, filtr stożkowy lub do seryjnego dolot powietrza z grilla bez pośrednio.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 19:50
autor: Skfarek
[quote="NeVWille"]wydech przelot, filtr stożkowy lub do seryjnego dolot powietrza z grilla bez pośrednio.[/quote]
Niewiele mu to da oprócz głośniejszej pracy ;-)
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 22:05
autor: Marko
Mowiac gazniki Skwarek to jakie masz na mysli??
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 09 lis 2009, 22:39
autor: Bruczyk
Pewno poziome delortto lub weber
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 10 lis 2009, 8:19
autor: 1300 ccm n.p.m
Była jeszcze mowa o 4 gaźnikach motocyklowych, a z tego co wiem (kumple motocykliści) to najlepsze są firmy Mikuni. Ale wracając do tematu, za dużo nie zdziałasz pod względem mechanicznym z tym silnikiem, bo jeżeli policzysz koszty gaźników (regeneracja, dysze odpowiednie do twojego silnika, montaż i strojenie), sportowy wałek, obróbka głowicy, układ wydechowy (przydał by się mniej restrykcyjny) i dolot ze stożkiem, to wyjdzie to drożej niż Swap na mocniejszą jednostkę, więc gra nie warta świeczki. Policz czy nie było by ci lepiej przeznaczyć te pieniądze na G40 lub jakieś 1.8 od Golfa mk.II.!
A poza tym to nie jest tak pierdnąć w bambus z dużą mocą, bo jak się rozpędzisz to musisz się zatrzymać i utrzymać na drodze.