[86C] JAk podniesc moc w polo 1.3

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

[86C] JAk podniesc moc w polo 1.3

Post autor: Marko »

Witam. Chcialbym sie Was poradzi drodzy forumowicce jak moge latwo i niezbyt duzym kosztem podniesc moc w mojej polowce. A wiec posiadam w niej silnik NZ 1.3 55km na wielopunkcie i szykuje ja na KJS-y no i troche ubolewam nad niska moca a narazie nie zanosi sie na inny silnik gdyz ten jest jeszcze w miare dobrej kondycji:D. Wiec piszcie i doradzajcie jak to moge zrobic zeby moje polo poczula sie mocniejsze:):). Dzieki i pozdrowka.
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Hmm jedno mi nie pasuje - Czy faktycznie silnik NZ byl na wielopunktowym wtrysku czy na monowtrysku? wg mnie wersja 75konna miala oznaczenie 3F i miala pelny wtrysk.

Wiec moze najprosciej od tego zaczac?
poza tym pewnie mozna splanowac glowice, tzw porting glowicy, odlezenie kola zamachowego - jesli sie pomylilem - prosze mnie poprawic ;p

pzdr
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

Wiec mowisz ze moj silnik moze miec 75km?? Wczesniej dostalem info ze to jest NZ 55km. Moze sprawdz jak mozesz moj post o oznaczeniach silnika i tam jest umieszczone zdjecie mojego silnika i moze mi powiesz jaki to silnik bo ja do konca nieweim :-(
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""Marko""]Wiec mowisz ze moj silnik moze miec 75km?? Wczesniej dostalem info ze to jest NZ 55km. Moze sprawdz jak mozesz moj post o oznaczeniach silnika i tam jest umieszczone zdjecie mojego silnika i moze mi powiesz jaki to silnik bo ja do konca nieweim :-([/quote]

I dobre dostałeś info. NZ ma 55 KM.

A do wiadomości Makumba silnik NZ był faktycznie na wielopunkcie i nadal jest na wielopunkcie tak samo jak 3F.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dwa podwójne gaźniory albo cztery z moto. Ale tanio nie będzie i ciężko to zestroić. Jak szykujesz na KJSy przeprowadź odchudzanie wnętrza zyskasz najtaniej na dynamice. U mnie 1.3 ADX po wybebeszeniu max wnętrza juz odczuwalnie się lepiej zbierał. Najlepiej (relacja koszty/efekt) niestety jest jednak zmienić silnik.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

A do wiadomości Makumba silnik NZ był faktycznie na wielopunkcie i nadal jest na wielopunkcie tak samo jak 3F.[/quote]

dzieki za wyjasnienie ! :piwo: i sorry za zamieszanie :oops:

Ralph - to jak to jest? Ktory silnik byl z monowtryskiem? bo cholera juz sie pogubilem... Czy mono wogole nie bylo?
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

mono AAK, AAU, AAV
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Jeśli chcesz mieć 75km to wrzuc głowice, walek rozrządu, wtryski i komputer z 3f nie pamiętam czym jeszcze się różnią silniki nz i 3f . Jeśli trochę głowice obrobisz to będziesz mieć jeszcze więcej kucy
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

bruczyk nie wiem czy komp by pasował w tą czy w tą stronę bo 3f to digifant (chyba I) a nz to digijet a to chyba juź znaczna różnica
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

No to jeszcze zmienić wiązkę elektryczną. Akurat to mały problem wypiac na kostkach tylko wiązkę silnika. Dla tego nie lubię elektroniki w silniku. Gaznik, aparat zapłonowy na przerywaczu ijazda
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

wydech przelot, filtr stożkowy lub do seryjnego dolot powietrza z grilla bez pośrednio.
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""NeVWille""]wydech przelot, filtr stożkowy lub do seryjnego dolot powietrza z grilla bez pośrednio.[/quote]

Niewiele mu to da oprócz głośniejszej pracy ;-)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

Mowiac gazniki Skwarek to jakie masz na mysli??
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Pewno poziome delortto lub weber
Awatar użytkownika
1300 ccm n.p.m
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 14 lip 2009, 19:35
Lokalizacja: Danzig/Posen

Post autor: 1300 ccm n.p.m »

Była jeszcze mowa o 4 gaźnikach motocyklowych, a z tego co wiem (kumple motocykliści) to najlepsze są firmy Mikuni. Ale wracając do tematu, za dużo nie zdziałasz pod względem mechanicznym z tym silnikiem, bo jeżeli policzysz koszty gaźników (regeneracja, dysze odpowiednie do twojego silnika, montaż i strojenie), sportowy wałek, obróbka głowicy, układ wydechowy (przydał by się mniej restrykcyjny) i dolot ze stożkiem, to wyjdzie to drożej niż Swap na mocniejszą jednostkę, więc gra nie warta świeczki. Policz czy nie było by ci lepiej przeznaczyć te pieniądze na G40 lub jakieś 1.8 od Golfa mk.II.!

A poza tym to nie jest tak pierdnąć w bambus z dużą mocą, bo jak się rozpędzisz to musisz się zatrzymać i utrzymać na drodze.
Było : \'85 Polo 86c NZ + Gaźnik
Nadal w rodzinie : \'97 Polo 6n AEE
Jest : \'94 Audi 80 B4 Avant 1Z

"Brudny czołg to hańba dla batalionu\'\' -Napis na brudnym dostawczaku-
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”