Odpowietrzanie nagrzewnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Odpowietrzanie nagrzewnicy

Post autor: Ralph »

Przedwczoraj naszła mnie ochota na nasmarowanie silniczka z wentylatora ogrzewania.
Czynność się udała, świerszcz został skutecznie zabity, bo potraktowany obficie WD40 celem wymycia brudu, a pozniej smarem do lożysk.

I wszystko byłoby ok gdyby mi teraz ogrzewanie działało slabiej. Nie grzeje tak mocno jak wczesniej.
Czy nagrzewnica ma jakiś swój wlasny zaworek odpowietrzający? Bo uzupełnilem płyn chłodzący, po czym odpowietrzylem układ chłodzenia. Zadnych bąbelków ze zbiorniczka wyrównawczego nie widać, a ten nie grzeje jak dawniej, że sie nie dało wysiedzieć w samochodzie w kurtce...

A może jak pojeżdże tak kilka dni, to wroci wszystko do normy? Ma ktoś już jakieś doswiadczenia w kwestii nagrzewnicy?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nero »

a próbowałeś tym białym zaworkiem obok nagrzewnicy odpowietrzać?
jeszcze mogło ci się tam własnie poprzestawiać jakoś przy tym białym zaworku regulacja która otwiera i zamyka obieg gdy kręcisz pokrętłem ustawiając ciepło-zimno.
musiałbym zerknąć na nagrzewnicę na to żeby dokładniej opisać, albo jak masz jakieś foto to wrzuć. ja jak wrócę do domu to postaram się zobaczyć, bo została mi chyba jakaś stara nagrzewnica.
Ślesin 2007 - Więcbork 2008 - Ślesin 2009 - Ślesin 2011...
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote="nero"]a próbowałeś tym białym zaworkiem obok nagrzewnicy odpowietrzać?
[/quote]

No wlasnie zastanawialem sie po co te małe białe coś jest. Jutro po pracy popatrzę na to wszystko.

A tymczasem lece do samochodu aby skorzystać z pomysłu Passlandis, bo w deszczu i po ciemku tylko dam rade odkrecic korek ze zbiornika wyrównawczego ;P
Układ zalany tuż pod kreske MAX w zbiorniczku wyrównawczym. Jezdze specjalnie z płynem chłodzącym gdyby coś tam nagle zaczęło ubywać. Jednak jak na razie nie widze zeby coś ruszyło się.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Wystarczy że odpalisz silnik, niech chwilę pochodzi aż "załączy" się duży obieg. Wtedy odkręć ten biały odpowietrznik nad zaworkiem nagrzewnicy. Gdy przestaną lecieć bąble powietrza zakręć i uzupełnij płyn.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Czyli nalać ponad max, zakręcic korek w zbiorniczku wyrównawczym odpalić samochód i oczywiscie pokretło od temperatury ogrzewania na max na czerwone pole po tym jak się silnik zagrzeje do temperatury 90*C - czyli aż wystartuje wentylator z chłodnicy?

Pozniej delikatnie odkręcić korek w zbiorniczku wyrównawczym w rękawiczkach, przez szmatke etc. zeby sie nie poparzyć i czekać na tssss?

Dobrze rozumuję?

-- Dzisiaj, 21:36 --

[quote="picksar"]Wystarczy że odpalisz silnik, niech chwilę pochodzi aż "załączy" się duży obieg. Wtedy odkręć ten biały odpowietrznik nad zaworkiem nagrzewnicy. Gdy przestaną lecieć bąble powietrza zakręć i uzupełnij płyn.[/quote]

Ooo dzięki za cynk. Jutro tak zrobie :good: idzie zima, wiec w aucie chce mieć ciepło, a nie zimno ;)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Korka od zbiornika wyrównawczego nie zakręcaj, zostaw otwarty zbiornik, odpal silnik, rozkręć ogrzewanie tak jak piszesz. Nie musisz silnika rozgrzewać aż do takiej temperatury(90*). Po odpaleniu po jakichś 4 min odkręć odpowietrznik i jeśli silnik nie będzie odpowiednio nagrzany to nic się nie stanie, nie polecą nawet bąbelki powietrza, wtedy wkręć odpowietrznik i spróbuj za chwilę. A pirotechnika związana z gorącym płynem jest nie potrzebna :)
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Chyba zrobione.
Sposob z odkreconym korkiem nie wypalil. Poziom plynu bez zmian pozostal. Samochod stal na parkingu okolo doby.

Skorzystalem wiec z białego zaworka na nagrzewnicy.
Po przejechaniu 11 kilometrów z odpalonym na maksa ogrzewaniem zatrzymalem sie na parkingu i przystapilem do dzieła.

Silnik chodzil, ogrzewanie wciaz na maks. Temperatura płynu chłodzenia okolo 90*C, temperatura powietrza 6*C, temperatura odczuwalna dużo niższa od 6*C ;)

Zalozylem rękawiczki chroniące przed wysoką temperaturą i odkrecilem zaworek. Powitała mnie tryskająca fontanna z bąbelkami powietrza.
Zaworek zostawilem tak dlugo otwarty, aż płyn przestał uciekać przez niego.
Zaworek zakręciłem, uzupełnilem braki płynu.... troche tego mi poszło... silnik wciąż chodził.
Depnąłem troszke bardziej na gaz, zeby zagrzać silnik do odpalenia wentylatora chłodnicy. Pochodzil tak sobie chwilke i znow odkrecilem zaworek na nagrzewnicy. Już nic więcej mi nie wypłynęło.

Jak znajde znow chwilkę czasu, to ponownie sprawdze jak to będzie wyglądało. Mam jeszcze odrobine płynu w bańce, gdyby znow coś wytrysnęło.

Jeszcze nie wiem jak działa ogrzewanie, bo nie było okazji sprawdzić czy będę mial upał w kabinie. Ale zdam relacje jak będzie okazja ruszyć samochód z parkingu :)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
1
19CarlLevis84
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:03
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: 19CarlLevis84 »

Ralph
Czy poprawiło się ogrzewanie?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Wydaje mi się, że tak ;)

Coraz zimniej na dworze, wiec i tak strasznie wolno się nagrzewa.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

Mam podobny problem z ogrzewaniem, niedawno "załatałem" chłodnicę bo miała przeciek, wymieniłem płyn na zimowy no i brak jest grzania. O odpowietrzeniu zapomniałem, więc jutro się tym zajmę, może to pomoże, a układ chyba jest zapowietrzony, ponieważ gdy silnik jest zimny to poziom płynu jest poniżej min, gdy się nagrzeje jest ponad max, tworzy się jakieś podciśnienie i przy odkręcaniu korka słychać syk i wzburzenie płynu, który bąbelkuje i pod ciśnieniem ucieka przelewem...jakoś tak to wygląda w skrócie
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
Awatar użytkownika
bRq
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:06
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

Post autor: bRq »

Wystarczy odpowietrzyc bialym zaworkiem przy nagrzewnicy :) u mnie przy kazdej wymianie plynu itd to robie i jeszcze nie mialem problemow z ogrzewaniem :)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote="bRq"]Wystarczy odpowietrzyc bialym zaworkiem przy nagrzewnicy :) u mnie przy kazdej wymianie plynu itd to robie i jeszcze nie mialem problemow z ogrzewaniem :)[/quote]

A kiedy wiesz, że już dość? W niedawno znow odkręcilem bialy zaworek i znow poleciala woda, choc już tym razem nie zauwazylem baniek jak za pierwszym razem.
Czy to jest tak, że tamtędy zawsze będzie płyn wypływał po odkreceniu na nagrzanym silniku?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

gdy otworzysz zawór do odpowietrzania układu chłodzenia (czyt. biały zaworek) to właśnie tamtędy powinien uciekać płyn chłodzący. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a odkręcając zawór tworzysz ujście ciśnienia oraz płynu.
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

To na tej samej zasadzie jak odpowietrzanie grzejników w domu ;) jak lecą bąble z wodą to trzeba trzymać garnek, jak poszły już bąble to zakręcamy i jest gorąco, adekwatnie do ukł. w aucie, z tego zaworka powinny wylatywać bąble a gdy przestaną to dokręcamy i winno być ok :)
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

OK, ja postąpiłem wg zaleceń, ale bąbelków nie ujrzałem, leciał tylko płyn więc dałem sobie spokój a słabe grzanie wmawiam sobie stwierdzeniem że ten typ tak ma...
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”