Strona 1 z 1
sonda lambda - błąd CHECK
: 20 wrz 2009, 14:30
autor: zibin
czy uszkodzony tłumik końcowy może być przyczyną zapalenia się kontrolki sondy lambda
Re: sonda lambda
: 20 wrz 2009, 14:57
autor: rat4
raczej nie, jeśli masz nowszy silnik to prawdopodobnie masz dwie sondy lambda jedną przed drugą po katalizatorze badającą spaliny po katalizacji,
raczej któraś z sond ma skiszoną grzałkę albo padła.
napisz jaki masz symbol silnika lub z jakiego roku?
rozumiem że jest to polo IV pojemność 1,2 tylko jakie oznaczenie silnika:
AWY,BMD,AZQ,BME ?
Re: sonda lambda
: 06 lis 2009, 12:49
autor: krzychoo
Jeżeli już mowa o zapalonej kontrolce sondy lambda, to w mojej polówce 6n2 również się prawie non stop świeci. Tylko czasem zgaśnie. Czy wiecie jaka może być przyczyna?
Re: sonda lambda
: 15 lis 2009, 19:29
autor: rat4
kontrolka check engine może być coś nie tak z sondą jeśli masz 2 sondy w 6N2 chyba są już 2 sondy ale nie wiem na bank, to jeszcze częściej sie to zapala bo jest ich już 2 i wystarczy że jedna z nich niedomaga....
najczęściej w sondach padają ich grzałki.
druga opcja to niskiej jakości paliwo
Re: sonda lambda
: 21 gru 2009, 17:53
autor: voolf
Kontrolką CHECK w 6n2 nie należy się przejmować dopóki auto pali normalnie i nie traci mocy - zniknie sama!
Można też kontrolnie spróbować zresetować błąd i sprawdzić czy pokaże się ponownie.
zibin co to za model Polo? (uzupełnij opis będzie łatwiej na przyszłość)
Re: sonda lambda - błąd CHECK
: 12 sty 2010, 22:48
autor: bogdanzieba
Witam panów mechaników. Mam problem otóż mam VW Polo Classic 1,4 16 V z 2000r. i taki z nim problem jeździłem 1,5 roku i wszystko było w porządku, a tu pewnego dnia zaświeciła mi się kontrolka zakłóceń pracy silnika EPC pojechałem do diagnostyka no i podpiął mi samochód pod komputer i okazało się że żadna z sond lambda w pojeździe a mam je dwie nie działa, pierwsza sonda jest na 5 kabelków a druga na 4 kable. Pseudoelektromechanik wymienił mi sondy i powinno działać, lecz nadal zauważałem duże spalanie paliwa i gazu LPG. W Vagu pokazywało brak ogrzewania sond lambda. Problem nadal mam ten sam nadal jeżdżę VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. kod silnika APE. Pojazd zasilany jest LPG (instalacja sekwencyjna) oraz benzyną. Niby to 1,4 16V ale jak wleję paliwa jak jest zimno i się pojeździ na samej benzynie to w oczach widać jak wskazówka opada ilości paliwa w zbiorniku. Wreszcie jakiś lepszy elektromechanik stwierdził, że uszkodzony mam sterownik który nie podaje zasilania na grzałki sond lambda i zimne nie pracują stąd takie wielkie spalanie. Zakupiłem używkę sterownika i planuję udać się do elektromechanika, aby mi go założył. I mam pytanie czy musze zakładać nowe sondy lambda? Czy te stare powinny działać? Mieliście taki problem z ogrzewaniem sond lambda?
Jak sprawdzić domowym sposobem czy sondy działają?