sonda lambda - błąd CHECK

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zibin
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2009, 8:18

sonda lambda - błąd CHECK

Post autor: zibin »

czy uszkodzony tłumik końcowy może być przyczyną zapalenia się kontrolki sondy lambda
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

raczej nie, jeśli masz nowszy silnik to prawdopodobnie masz dwie sondy lambda jedną przed drugą po katalizatorze badającą spaliny po katalizacji,
raczej któraś z sond ma skiszoną grzałkę albo padła.
napisz jaki masz symbol silnika lub z jakiego roku?
rozumiem że jest to polo IV pojemność 1,2 tylko jakie oznaczenie silnika:
AWY,BMD,AZQ,BME ?
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
krzychoo
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 03 lis 2009, 16:07

Post autor: krzychoo »

Jeżeli już mowa o zapalonej kontrolce sondy lambda, to w mojej polówce 6n2 również się prawie non stop świeci. Tylko czasem zgaśnie. Czy wiecie jaka może być przyczyna?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kontrolka check engine może być coś nie tak z sondą jeśli masz 2 sondy w 6N2 chyba są już 2 sondy ale nie wiem na bank, to jeszcze częściej sie to zapala bo jest ich już 2 i wystarczy że jedna z nich niedomaga....
najczęściej w sondach padają ich grzałki.
druga opcja to niskiej jakości paliwo
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
voolf
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: voolf »

Kontrolką CHECK w 6n2 nie należy się przejmować dopóki auto pali normalnie i nie traci mocy - zniknie sama!
Można też kontrolnie spróbować zresetować błąd i sprawdzić czy pokaże się ponownie.

zibin co to za model Polo? (uzupełnij opis będzie łatwiej na przyszłość)
Ślesin 2009
II miejsce w rzucie felgą (10,5 kija)
III miejsce na najładniejsze Polo zlotu
Pławniowice 2009
Kozienice 2010
VI miejsce na najładniejsze Polo zlotu
Pławniowice 2010
Ś
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Witam panów mechaników. Mam problem otóż mam VW Polo Classic 1,4 16 V z 2000r. i taki z nim problem jeździłem 1,5 roku i wszystko było w porządku, a tu pewnego dnia zaświeciła mi się kontrolka zakłóceń pracy silnika EPC pojechałem do diagnostyka no i podpiął mi samochód pod komputer i okazało się że żadna z sond lambda w pojeździe a mam je dwie nie działa, pierwsza sonda jest na 5 kabelków a druga na 4 kable. Pseudoelektromechanik wymienił mi sondy i powinno działać, lecz nadal zauważałem duże spalanie paliwa i gazu LPG. W Vagu pokazywało brak ogrzewania sond lambda. Problem nadal mam ten sam nadal jeżdżę VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. kod silnika APE. Pojazd zasilany jest LPG (instalacja sekwencyjna) oraz benzyną. Niby to 1,4 16V ale jak wleję paliwa jak jest zimno i się pojeździ na samej benzynie to w oczach widać jak wskazówka opada ilości paliwa w zbiorniku. Wreszcie jakiś lepszy elektromechanik stwierdził, że uszkodzony mam sterownik który nie podaje zasilania na grzałki sond lambda i zimne nie pracują stąd takie wielkie spalanie. Zakupiłem używkę sterownika i planuję udać się do elektromechanika, aby mi go założył. I mam pytanie czy musze zakładać nowe sondy lambda? Czy te stare powinny działać? Mieliście taki problem z ogrzewaniem sond lambda?

Jak sprawdzić domowym sposobem czy sondy działają?
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”