Strona 1 z 1

[9n] resetujacy sie zegar i przebieg

: 02 wrz 2009, 10:57
autor: rado_olsztyn
witam
moj problem objawia sie w nastepujacy sposob. Otoz co jakis czas resetuje sie zegar i stan liczniaka kilometrow dziennych? Co moze byc przyczyna jakis bezpiecznik jezeli tak to ktory nr. Klemy przy akumulatorze wporzadku przynajmniej na pierwszy rzut ok nic sie tam nie dzieje ( nie ma zasniedzen)
Pozdrawiam

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 02 wrz 2009, 11:00
autor: misiek89
[quote="rado_olsztyn"]i stan liczniaka kilometrow dziennych?[/quote]
po przejechaniu 1000km powinien sam się restartować ;)

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 02 wrz 2009, 11:04
autor: rado_olsztyn
mowie o resetowaniu sie nawet kilku, kilkunastu km

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 02 wrz 2009, 14:36
autor: ragiern
Ja mimo wszystko przyjrzałbym się bliżej akumulatorowi, bo to on najczęściej jest winowajcą takiego czegoś.
Sprawdź jego napięcie spoczynkowe i w trakcie rozruchu, a zwłaszcza klemy. Na oko może być wszystko OK, a będzie trochę gorszy przepływ prądu i problemy gotowe.

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 03 wrz 2009, 6:28
autor: rado_olsztyn
jakie powinno byc prawidlowe napiecie spoczynkowe a jakie w trakcie ruchu?

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 03 wrz 2009, 7:04
autor: KaWu
rado_olsztyn na początek zacznij od sprawdzenia kabli masowych. Problem znany w VW.
Pewnie są dwa. I jak ktoryś może być zaśniedziały to takie cyrki może powodować.

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 03 wrz 2009, 8:29
autor: rado_olsztyn
przepraszam ale jestem laikiem w sprawach serwisowania aut. Chcialem sprawdzic jeden ktory odchodzi od aku. ale dochodzi on do takiej plastikowej rurki zebrowanej i nie wiem dokad prowadzi bo wszystkie bebechy mi zaslaniaja ktos wie gdzie moze byc podpieta ta masa.

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 03 wrz 2009, 12:32
autor: ragiern
Stan spoczynkowy:
12,6 V lub więcej - stan dobry
12,4 V - stan normalny
12,3 V lub mniej - stan zły

Akumulator pod obciążeniem:
Podczas rozruchu - nie mniej niż 10 V

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 22 wrz 2009, 18:54
autor: keny_ns
Miałem ten sam problem, nie działał mi też brzęczyk przy włączonych światłach.
W ASO powiedzieli mi że jest przepalony komputer na desce rozdzielczej. Część kosztowała ok ~70 zł. Nie wiem ile za wymianę bo naprawiałem też coś innego :)

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 22 wrz 2009, 19:58
autor: kjub
ja miałem tak w seju. winą był padnięty aku.

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 22 wrz 2009, 22:07
autor: rado_olsztyn
[quote="keny_ns"]Miałem ten sam problem, nie działał mi też brzęczyk przy włączonych światłach.
W ASO powiedzieli mi że jest przepalony komputer na desce rozdzielczej. Część kosztowała ok ~70 zł. Nie wiem ile za wymianę bo naprawiałem też coś innego :)[/quote]
w zasadzie piszczyk od swiatel tez nie dziala jak zostawiam na wlaczonych bez kluczyka dopiero piszczy jak jest kierunkowskaz wlaczony. Czy to moze byc to samo?

-- Pon Lis 16, 2009 11:02 pm --

[quote="ragiern"]Stan spoczynkowy:
12,6 V lub więcej - stan dobry
12,4 V - stan normalny
12,3 V lub mniej - stan zły

Akumulator pod obciążeniem:
Podczas rozruchu - nie mniej niż 10 V[/quote]

sprawdzalem akumulator. W stanie spoczynku pokazywal 11,98-11-99
w rozruchu bylo jakies 13,9. Czy to dobrze chyba nie ! czy wystarczy tylko podladowac czy aku do wymiany?

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 20 lis 2009, 22:04
autor: 0612
troszkę przykleję, mam problem z zegarem, nie pokazuje godziny, tzn. pokazuje cyferki godziny i minut ale te ostatnie cały czas się "zmieniają". próbowałem ustawić - godziny narastają, minuty też, tyle że jak puszczę "dzyndzelek" to minuty dalej się przestawiają, po wyłączeniu stacyjki regulacji nie ma a wskazanie minut dalej zmienia się jak przy przestawianiu, resetowanie przebiegu kilometrów działa normalnie.

Re: resetujacy sie zegar i przebieg

: 06 sty 2010, 10:43
autor: rado_olsztyn
podladowalem aku ale problem nadal wystepuje czy ktos moglby polecic jakiegos dobrego elektryka samochodowego z olsztyna?