Brud, osad

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Brud, osad

Post autor: Marcin0703 »

Witam serdecznie

Chciałbym się od Was dowiedzieć czy to normalna rzecz taki osad ( zaznaczony na zdjęciu ). Dodam ze jest po obu stronach. Samochód posiadam od 4 lat i w sumie nigdy nie przyglądałem się podzespołom. Możliwe, że osad był tam od "zawsze" . Nic niepokojącego się nie dzieje z samochodem po prostu tak ostatnio zerknąłem w głąb silnika. Zdjecia z OneDriva dodaje poniżej.

https://1drv.ms/u/s!AvxmO-H1ZCoUskSe2ZWkulKcZbLx

https://1drv.ms/u/s!AvxmO-H1ZCoUskbTo0TRRx_FqV31

Dziękuje za odpowiedzi

Pozdrawiam
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

to są wewnętrzne przeguby napędowe półosi. W środku jest smar. Nie powinien wydostawać się na zewnątrz. Sprawdź czy śruby są dobrze dokręcone (te 6 imbusów dookoła).
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

Myślisz ze to jest smar? Fakt jest trochę oleiste, ale moze to brud ktory powstal przez 11 lat samochodu uzytkowania samochodu? Nie mam możliwości na miejscu sprawdzenia czy imbusybsą dokręcone.
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

tak w przegubach jest smar, a że wszystko się nagrzewa to jest bardzo rzadki.
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

dzięki za odpowiedzi będę musiał się jednak wybrać do mechanika żeby sprawdził te śruby w najlepszym wypadku...
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

U mnie leciało z prawego to rozkręciłem te sześć śrub i zamontowałem cienką uszczelkę na silikon i jest sucho.Dodam że zmontowane było metal do metalu a auto mam od nowości więc VW źle to zrobiło.
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

na czwartek jestem umówiony do mechanika, dam znać co i jak...
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

fabrycznie jest tam papierowa cienka uszczelka.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

U mnie tak jak pisałem wcześniej nic nie było,być może nie założyli.
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

Myślicie, że owa uszczelka ( nr 10 na rysunku technicznym https://1drv.ms/u/s!AvxmO-H1ZCoUskyZEVA6Gf_pP-qU ) załatwiłaby sprawę? Czy dokupić uszczelniacze skrzyni ( Simeringi ).
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

taką uszczelke chyba będzie ciężko dokupić samą. Zawsze możesz odbić sobie wzór od przegubu o wyciąć sobie takie sam z papieru troszkę grubszego niż kartka z zeszytu.
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

VW program pokazuje mi ze jest dostepna i koszt ok 5e a jak nie bedzie na miejscu to zamówią. Dlatego pojade jutro do ASO w Irlandii i sie dowiem. Jest jakaś różnica między lewą a prawą?  Myślisz ze tylko te uszczelki kupić?
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

Do tych uszczelek musze dokupić smar do przegubów + smar uszczelniający?
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

lewa i prawa są takie same po 1 szt na stronę. Smar możesz dokupić i ile się uda bez rozbierania przegubu wydłubać stary a nałożyć świeży. Kup też loctite do gwintów który nałożysz na gwinty śrub przegubu przy dokręcaniu. zapobiegnie do odkręcaniu się tych 6 śrub od półosi. gwinty śrub i w kielichach przy skrzyni umyj benzyną wcześniej żeby nie było tłuste.
Awatar użytkownika
Marcin0703
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 09 lut 2014, 12:21

Post autor: Marcin0703 »

zamówiłem dziś w ASO te podkładki po 7e za sztuke także nie jest to jakoś nadzwyczajnie drogie. Do odbioru na poniedziałek i mechanik na czwartek także mam nadzieje że pozbędę się problemu raz na zawsze. Dziękuje za przydatne i uczące odpowiedzi.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”