Polo 6N1 1,0 98r mechanizm zmiany biegów na linki.
Jak spada temperatura zewnętrzna to do włączenia
wstecznego trzeba użyć znacznej siły żeby wdusić lewarek.
Po przejechaniu ok.1km lewarek działa prawidłowo.
Czy lewarek zmiany biegów trzeba jakoś smarować,
ponieważ na mrozie włączenie wstecznego jest prawie niemożliwe.
(nie idzie wdusić lewarka).
jeśli jeszcze nie usunąłeś awarji
sprawdź linki mogą być przytarte lub woda się dostaje do pancerza przesmaruj mechanizm zmiany biegów pod lewarkiem i linki w panceżu
Usterki jeszcze nie usunołem.
Parkuje pod blokiem,bez garażu,
dlatego zastanawiam się czy z góry
(z wnętrza) pojazdu można by nalać
jakiegoś oleju do mechanizmu zmiany biegów.
Głównie chodzi mi o zduszenie lewarka w dół,
prawo/lewo/przód i tył lewarek chodzi prawidłowo.
jeśli to linki to pod polinę trzeba wejść , jak w mechanizmie pod lewarkiem to olej nie pomoże tylko smar o ile coś tam nie padło , dostaniesz się od góry
jest jeszcze możliwość mechanizm zmiany biegów przy skrzyni
niestety mogę tylko przypuszczać w necie
Rozumiem i dziękuje.
Odkryłem że, jeżeli drążek zmiany biegów
chce gwałtownie wdusić to nie idzie,
ale gdy użyłem niedużej jednostajnej siły,
to drążek sam zaczoł sie wduszać i na odwrót,
tzn. puszczony, powoli sam zaczoł podnosić sie do góry.
Narazie tak zostawie, ze względu na warunki atmosferyczne.
Wiosną wszystko zdemontuje i posmaruje świeżym tawotem.
Dziękuje koledze "biały0666".