Strona 1 z 1

[9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

: 05 cze 2017, 20:47
autor: Witek6935
Witam po bardzo dłuuugiej przerwie. :)
Pojawił się w mojej Polówce dość denerwujący problem.
Mianowicie mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym postoju. Muszę dłużej kręcić rozrusznikiem, bądź próbować odpalać "na dwa razy".
Myślę, że jest to problem z układem paliwowym, ponieważ jeśli włączę zapłon, poczekam aż pompka podpompuję, wyłączę zapłon, znowu włączę, to zazwyczaj wtedy już załapie normalnie. Pytanie moje jest takie:
Czy w układzie jest gdzieś jakiś zawór zwrotny, który blokowałby cofanie się paliwa z wężyków do zbiornika?
Dla informacji:
1) Rok temu wymieniłem czujnik temperatury. (Temperatura w VAG-COMie zgodna z blatem)
2) 5 000 km temu wymieniłem świece
3) miesiąc temu wymieniłem filtr paliwa (na pewno odpowiedni) i powietrza. Przed wymianą było to samo.
4) W VAG-Comie nie nie ma żadnych błędów.
5) Pompa paliwa pracuje normalnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków.
6) Krańcówkę mam sprawną, pompka pompuje po otwarciu drzwi kierowcy.
7) Podczas jazdy nie ma żadnych problemów z mocą itp.

Jakieś propozycje rozwiązania problemu?

Pozdrawiam

Odp: [9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

: 05 cze 2017, 21:30
autor: Wolga85
Zawór zwrotny i regulator ciśnienia jest przy filtrze lub w nim nie pamiętam dokładnie od niego już idzie jeden  przewód na listwę wtryskową . Druga sprawa to że pierwsze pod pompowanie powinno być przy otwarciu drzwi kierowcy. Czasem pierwszym objawem padnięcia mikrostyku drzwi jest odapanie po chwili kręceania jak pompa napompuje paliwo.

Odp: [9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

: 05 cze 2017, 22:25
autor: Witek6935
Pisałem, że mikrostyk jest sprawny. Pompa podpompowuje paliwo po otwarciu drzwi. Tak samo podpompowuje po włączeniu zapłonu. Nie wydaje przy tym, dziwnych, innych niż zwykle dźwięków. Pomimo tego samochód nie odpala od razu.
Dzisiaj kręciłem 5 sekund i nie odpalił wcale. Za drugim razem odpalił już normalnie.

Myślałem, że to problem z filtrem, dlatego go wymieniłem. Nie przyniosło to żadnej zmiany. Filtr założyłem identyczny jak przed wymianą.

Czy w jakiś sposób mogę sprawdzić, czy paliwo jest poprawnie podawane na listwę wtryskową? Gdzie mogę w łatwy i mało inwazyjny sposób odpiąć wąż paliwowy? - Chyba najprościej (poza tym, że trzeba wejść pod auto) będzie przy samym filtrze?

Odp: [9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

: 06 cze 2017, 17:55
autor: Wolga85
Manometr na 3 bary lub wiecej. Trójnik i kawałek węża paliwowego wpinasz się trójnikiem w wąż do listwy i sprawdzasz czy daje 3 bary po podpompowaniu.