[9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

[9N] 1.4 16V problem z odpaleniem (układ paliwowy)

Post autor: Witek6935 »

Witam po bardzo dłuuugiej przerwie. :)
Pojawił się w mojej Polówce dość denerwujący problem.
Mianowicie mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym postoju. Muszę dłużej kręcić rozrusznikiem, bądź próbować odpalać "na dwa razy".
Myślę, że jest to problem z układem paliwowym, ponieważ jeśli włączę zapłon, poczekam aż pompka podpompuję, wyłączę zapłon, znowu włączę, to zazwyczaj wtedy już załapie normalnie. Pytanie moje jest takie:
Czy w układzie jest gdzieś jakiś zawór zwrotny, który blokowałby cofanie się paliwa z wężyków do zbiornika?
Dla informacji:
1) Rok temu wymieniłem czujnik temperatury. (Temperatura w VAG-COMie zgodna z blatem)
2) 5 000 km temu wymieniłem świece
3) miesiąc temu wymieniłem filtr paliwa (na pewno odpowiedni) i powietrza. Przed wymianą było to samo.
4) W VAG-Comie nie nie ma żadnych błędów.
5) Pompa paliwa pracuje normalnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków.
6) Krańcówkę mam sprawną, pompka pompuje po otwarciu drzwi kierowcy.
7) Podczas jazdy nie ma żadnych problemów z mocą itp.

Jakieś propozycje rozwiązania problemu?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 cze 2017, 20:48 przez Witek6935, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Zawór zwrotny i regulator ciśnienia jest przy filtrze lub w nim nie pamiętam dokładnie od niego już idzie jeden  przewód na listwę wtryskową . Druga sprawa to że pierwsze pod pompowanie powinno być przy otwarciu drzwi kierowcy. Czasem pierwszym objawem padnięcia mikrostyku drzwi jest odapanie po chwili kręceania jak pompa napompuje paliwo.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Pisałem, że mikrostyk jest sprawny. Pompa podpompowuje paliwo po otwarciu drzwi. Tak samo podpompowuje po włączeniu zapłonu. Nie wydaje przy tym, dziwnych, innych niż zwykle dźwięków. Pomimo tego samochód nie odpala od razu.
Dzisiaj kręciłem 5 sekund i nie odpalił wcale. Za drugim razem odpalił już normalnie.

Myślałem, że to problem z filtrem, dlatego go wymieniłem. Nie przyniosło to żadnej zmiany. Filtr założyłem identyczny jak przed wymianą.

Czy w jakiś sposób mogę sprawdzić, czy paliwo jest poprawnie podawane na listwę wtryskową? Gdzie mogę w łatwy i mało inwazyjny sposób odpiąć wąż paliwowy? - Chyba najprościej (poza tym, że trzeba wejść pod auto) będzie przy samym filtrze?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Manometr na 3 bary lub wiecej. Trójnik i kawałek węża paliwowego wpinasz się trójnikiem w wąż do listwy i sprawdzasz czy daje 3 bary po podpompowaniu.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”