Strona 1 z 1

[9N] pęknięta sprężyna

: 27 mar 2017, 10:58
autor: raf7
W poprzednim tygodniu podczas przejeżdżania przez nierówności pojawił się dziwny dźwięk w okolicy przedniego koła tak jakby obijało się coś o inny kawałek metalu. W sobotę przyszła pora na zmianę opon na letnie i podczas takiej zmiany kół odnalazłem przyczynę dziwnego hałasu, mianowicie zauważyłem pękniętą prawą sprężynę, ułamał mi się kawałek dolnego zwoju i teraz jako, że sprężyna oraz amortyzator (6Q0413031BQ) jest inne niż standardowe (zgodnie z etką do zawieszenia sportowego) czy szukać w sklepach takich samych zamienników czy może kupić sprężyny i amortyzator standardowy i czy będzie miało to wpływ jeśli tył też jest innego typu (do zawieszenia sportowego) i czy w takim przypadku muszę kupić standardowe amortyzatory i sprężyny na tył (większy koszt).
W ogóle co polecacie zakupić? Ze sprężyn to znalazłem KAYBA, FEBI, LESJOFORS, JP GROUP, jeżeli chodzi o amortyzatory to wybór już większy BILSTEIN, KAYABA, SACHS, MONROE i jakies JP GROUP, MAPCO, OPTIMAL, które są warte zakupu?

Odp: [9N] pęknięta sprężyna

: 30 mar 2017, 23:48
autor: Adik1993
zawieszenie się wymienia osiam to raz
dwa możesz czuć różnice jeżeli przód założysz serię a tył sporty
3 nie lepiej Ci poszukac kitu np -30 za ok 800zł kpl?

Odp: [9N] pęknięta sprężyna

: 31 mar 2017, 9:12
autor: krzyDOLAR
amortyzator do zawieszenia sportowego ma tłoczysko 22mm, do standardowego 20mm - wizualnie niczym więcej się nie różni. zresztą kayaba wycofała z produkcji amortyzator 22mm (333872) i zastępuje go zwykłym 20mm (334835). u mnie w 9N ASZ też było fabryczne zawieszenie sportowe, tylne amortyzatory ze sporta różniły się od standardowych długością obudowy i tłoczyska. ostatecznie wstawiłem bilsteina B6 i sprężyny eibach sportline i myślę że to najlepszy kompromis pomiędzy serią a gwintem.