Strona 1 z 1
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 13:03
autor: rolek
Ja tam zawsze myślałem, że to jest moment zmiany biegu
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 13:15
autor: Amino
Jest to oznaczenie z jaką maxymalną predkością można jechać na danym biegu. Oznaczenia są dla I, II i III biegu. Tak wynika z niemieckiej instrukcji. Oznaczenia te występuja w licznikach bez obrotomierza.
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 14:01
autor: tomaloski
Witam. Prędkościomierz, to dotyczy prędkości a nie zmiany biegów

te znaczniki pomagają, aby dostosować prędkość do ograniczeń, w UE od dawien dawna często spotykane było i jest obecne ograniczenie do 50 km/h, tak samo jak do 30 km/h. Pozdrawiam.
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 14:19
autor: Amino
Skoro twierdzisz, że to oznaczenia ograniczenia prędkości to wytłumacz mi dlaczego:
- "I" znajduje się przed 40km/h,
- "II" znajduje się przed 70km/h,
- "III" znajduje się przed 110km/h,
- oraz dlaczego te oznaczenia nie występują w licznikach wyposażonych w obrotomierz?
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 18:21
autor: tomaloski
Może i znają wszyscy przepisy ale większość, źle je interpretuje

Mam obrotomierz i znaczniki też występują, prócz tego "110". Na jedynce mogę jechać szybciej niż znacznik to pokazuje, na dwójce tak samo, rozumiem że gdyby to było do ekonomicznej jazdy to kolor byłby zielony a jest "ostrzegawczy". U Niemców np. po każdym skrzyżowaniu znajduje się znak odwołujący i niemiec jedzie wedle przepisów które przed skrzyżowaniem były, a jak wiemy skrzyżowanie je odwołuje (jeżeli nie jest to strefa) i on będzie się trzymał tego znacznika jak zaklęty zanim nie minie "odwołania" niekiedy po 200 metrach... ;-) Co do 110 km/h to ograniczenie bardzo często spotykane przy zjazdach z autostrad. Wsiądźcie również do innych marek aut, popatrzcie i zobaczycie podobne znaczniki w tych samych wartościach prędkości na liczniku co u nas

a najczęściej spotykane ograniczenia prędkości na znakach to 30, 50, 70 (pomijam 90) i 110. Tak to interpretuje z praktyki, oczywiście mogę się mylić i chętnie zweryfikuję swoje poglądy ;-)
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 20:06
autor: tomaloski
Moja złożona w Hiszpanii a pierwsza rejestracja w Niemczech.
Re: Oznaczenia zegarów
: 16 sie 2009, 20:15
autor: rolek
Nadal obstawiam, że te kreski oznaczają zmianę biegu, tutaj licznik w 86c mojej mamy:
-- Nie Sie 16, 2009 10:21 pm --
Aczkolwiek u mnie w 2f tego nie ma hmmm

Re: Oznaczenia zegarów
: 17 sie 2009, 7:11
autor: tomaloski
A mi chodzi o te znaczniki w nowszej wersji, bo takie mam, w starszej też jest około 50-tki ten znacznik do prędkości, a co do tych I, II, III to jestem zaskoczony bo pierwszy raz widzę tego typu oznaczenia, widziałem starsze wersje ale tego nie miały lub nie zwracałem uwagi po prostu więc już jestem przekonany, że macie rację

Re: Oznaczenia zegarów
: 17 sie 2009, 14:54
autor: rolek
[quote=""Passlandis""]Ja też przy tym pozostaję co kolega wyżej

O to Polóweczki są w rodzinie, gratuluję

[/quote]
A no tak się złożyło, że dzisiaj mija 10 lat jak 86c jest w rodzinie

Re: Oznaczenia zegarów
: 18 sie 2009, 17:43
autor: Neccy
Jakby te znaczniki miały "przypominać" o najpopularniejszych ograniczeniach prędkości to po co ta wielka czerwona kreska na "pięćdziesiątce"? ja mam I na ok 30 II na 70 i III na 110 a na 50 jest gruba czerwona krecha jakby zupełnie z innej bajki...
Re: Oznaczenia zegarów
: 18 sie 2009, 22:26
autor: puca999
Neccy bo 50 to najważniejsze ograniczenie? :this: