Zegary 1/2 FIS w Polo 9N

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Zegary 1/2 FIS w Polo 9N

Post autor: kamil-vag »

Trochę szukałem info i 1/2 Fis nie ma wcale, jest jedynie duży FIS ale za chorą kasę i MFA w zegarku - ale to taki niedosyt.
Postudiowałem schematy itp, i wydaje mi się, że da rade wsadzić 1/2 Fis od Passata 3BG. Takie zegary to max 100 zł jak dobrze się poszuka.
Piny mam już ogarnięte i pomysł na przejściówkę - trzeba rozdzielić ja na 2 części - polo ma 1 wtyczkę zieloną a passat 2 wtyczki - zielona i niebieska - obie 32 pinowe. Wylutuje jedno gniazdo z jakiegoś starego licznika, i dokupię wtyczki pasujące w licznik paska.

Problemy wykryte przy porównaniu pinów:
- wskaźnik temperatury silnika - w polo idzie zapewne po CAN - jest jeden czujnik dwupinowy G62 - wpięty tylko do sterownika. W pasku info na zegary idzie z czujnika G2 (drugi z dwóch w jednej zabudowie G2/G62 - 4 pin). Myślę, że wystarczy dopasować jakiś czujnik czteropinowy i będzie OK, ostatecznie dołożyć króciec na górny wąż chłodnicy jak najbliżej głowicy i pociągnąć dwa kabelki.

- kontrolka kierunkowskazu - idzie chyba po CAN z modułu centralnej elektroniki - muszę popatrzeć w schematach, gdzie znajduje się już wyjście na kierunki i ewentualnie pociągnąć dwa kabelki od kierunków.
Znalazłem - moduł elektryki J519 czarna wtyczka T16a piny 14 i 16 :)

Nie są to jakieś duże problemy, więcej miałem jak wsadziłem taki licznik do A3 8L. Wsad ogarnę, trochę się tym kiedyś bawiłem. Na pewno jest inna pojemność baku i trzeba będzie dopasować k-value, czyli licznik impulsów ze skrzyni do pomiaru na prędkościomierz, ale metodą prób i błędów do ogarnięcia - trzeba tylko trochę pojeździć z nawigacją i porównywać prędkości...

Jak macie jakieś sugestie/pomysły czekam na pomoc i wdrążenie się w temat, w kilka osób zawsze to raźniej tworzyć jakiś projekt :P
Ostatnio zmieniony 23 gru 2016, 18:35 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

A może zamiast kombinować z ½ fisa to można wsadzić zegary od Fabii vRS z pełnym fisem , różnice to na pewno podświetlenie wyświetlaczy (fis żółty/bursztynowy, zegarek i reszta podświetlenia zielona) ale elektrycznie powinno być to samo co w polo. Niedawno na olx pojawiły się takie zegary https://www.olx.pl/oferta/zegary-liczni ... 0bc73a430d
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Tak by było na pewno łatwiej. Ale nie wiem jaki tam siedzi wsad czy da rade się pobawić zwykłym KKL jak w pasku. Tu do szczęścia brakuje mi wył. immo albo odczytanie PIN zegarów obecnych. A jeśli tam siedzi wsad crypto to już KKL odpada i koszta rosną... Po drugie kolorystyka - nie chce mi się bawić w przelutowanie diod itp, za nic to zielone podświetlanie nie spasuje z Polo, będzie się gryzło...

Teoretycznie przygotowany już jestem, zostaje mi poszukać kogoś kto mi wyciągnie PIN lub wyłączy immo do eksperymentów z zegarami... Bo mam obecnie zegary motometer - ciężki temat a i sterownik silnika to EDC 17, więc też ciężko ze sterownika wyciągnąć PIN...

Co do czujnika temperatury na zegary - wystarczy wsadzić czujnik 4-pinowy i pociągnąć 2 kabelki... także wygląda na to, że powinno być OK po włożeniu zegarów i 2 przeróbkach - pociągnięcie kabelków od czujnik na zegary i od modułu elektryki na zegary do sygnalizacji kierunków...
Ostatnio zmieniony 24 gru 2016, 22:55 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Polo fabia to bliźniaki w innej oprawie. Zmieniasz obudowę ,wskazówki i tarczę i masz licznik do polo. Właśnie mojej mamie nabyłem fabie z 2006 z 1.4 BBZ bo polo droższe i ciężej znaleźć. Jest pełny FIS.
Lenistwo drogą do postępu
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Trochę czasu minęło, wiele godzin spędziłem w aucie i na dopasowywaniu wsadu do licznika z paska, ale można powiedzieć, że temat ze wsadem ogarnięty w 100%. Dopasowany wskaźnik paliwa, włączona prędkość i temperatura zegarów po CAN, także nic nie muszę kombinować z dokładaniem czujnika G2.
Zostało mi tylko w wolny dzień wpiąć się w kilka przewodów przy MCE takich jak: s-contact, kontrolka ładowania, kierunki itp...
Jak tylko skończę zaprezentuje finalną wersję...

Może wiecie czy obudowa licznika w 9N3 jest taka jak np w Audi A3 ? ? ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”