[9N3] 1.4 TDI BWB - Info o silniku
: 10 gru 2016, 12:07
Jestem tu nowy ale już trochę w VAGach siedzę. Mój nick to xoslox lub kamil-vag na różnych forach. Wpadła mi w ręce polówka 9N3 07r silnik 1.4 TDI BWB z DPF.
Dotychczas próbuje ją uzdrowić, rozebrałem układ dolotowy i wyczyściłem, jest tu elektronicznie sterowany EGR jak i klapa gasząca. Potrzebuje info od posiadaczy tych silników jakie macie wartości w Basic Settings w teście EGR na kanale 003. Może ktoś ma VAG/VCDS i jest mi w stanie powiedzieć. Wymieniłem EGR, bo stary w ogóle się nie ruszał.
Druga sprawa jest jeden zawór podciśnienia. Jeden wężyk idzie do turbo, drugi na Serwo a trzeci mam zaślepiony śrubką i chciałbym wiedzieć gdzie to ma być wpięte. ETKA nie bardzo pokazuje gdzie idzie ten 3 wężyk. Niby do pokrywy zaworów ? Ale u mnie nie ma tam nigdzie króćca do podłączenia.
Ogólnie jeszcze do wymiany mam termostat, bo temp idzie do 62-63 max, i musze wymusić wypalanie DPF, ale to najpierw trzeba ogarnąć EGR i dogrzanie silnika...
W sieci mało info odnośnie tego silnika. ELSA praktycznie zero... Nawet .lbl do VCDS'a nie ma i kij wie jakie są poprawne wartości na poszczególnych kanałach bloków pomiarowych.
Udało mi się już wykonać kilka rzeczy, postanowiłem opisać, może się przyda posiadaczom BWB:
- wymiana termostatu na BEHR - symbol TX1587D lub 1.186.87.302. Numer OE:044121113
- EGR nie działał, ze względu na brak pozytywnego statusu w Kodach Gotowosci (Readiness) - http://www.ross-tech.com/vcds/tour/scre ... ss-tdi.png
- Po udanej próbie wymuszonego wypalenia DPF, status wskoczył na Passed i EGR zaczął działać poprawnie.
- Rozgryzłem bloki pomiarowe i znalazłem pasujący plik etykiet do silnika BWB
Wrzucę co jakiś czas opis grup przetłumaczony na PL, to będzie dobra baza wiedzy dla BWB.
Dotychczas próbuje ją uzdrowić, rozebrałem układ dolotowy i wyczyściłem, jest tu elektronicznie sterowany EGR jak i klapa gasząca. Potrzebuje info od posiadaczy tych silników jakie macie wartości w Basic Settings w teście EGR na kanale 003. Może ktoś ma VAG/VCDS i jest mi w stanie powiedzieć. Wymieniłem EGR, bo stary w ogóle się nie ruszał.
Druga sprawa jest jeden zawór podciśnienia. Jeden wężyk idzie do turbo, drugi na Serwo a trzeci mam zaślepiony śrubką i chciałbym wiedzieć gdzie to ma być wpięte. ETKA nie bardzo pokazuje gdzie idzie ten 3 wężyk. Niby do pokrywy zaworów ? Ale u mnie nie ma tam nigdzie króćca do podłączenia.
Ogólnie jeszcze do wymiany mam termostat, bo temp idzie do 62-63 max, i musze wymusić wypalanie DPF, ale to najpierw trzeba ogarnąć EGR i dogrzanie silnika...
W sieci mało info odnośnie tego silnika. ELSA praktycznie zero... Nawet .lbl do VCDS'a nie ma i kij wie jakie są poprawne wartości na poszczególnych kanałach bloków pomiarowych.
Udało mi się już wykonać kilka rzeczy, postanowiłem opisać, może się przyda posiadaczom BWB:
- wymiana termostatu na BEHR - symbol TX1587D lub 1.186.87.302. Numer OE:044121113
- EGR nie działał, ze względu na brak pozytywnego statusu w Kodach Gotowosci (Readiness) - http://www.ross-tech.com/vcds/tour/scre ... ss-tdi.png
- Po udanej próbie wymuszonego wypalenia DPF, status wskoczył na Passed i EGR zaczął działać poprawnie.
- Rozgryzłem bloki pomiarowe i znalazłem pasujący plik etykiet do silnika BWB

Wrzucę co jakiś czas opis grup przetłumaczony na PL, to będzie dobra baza wiedzy dla BWB.