[9N3] 1.4 TDI BWB - Info o silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

[9N3] 1.4 TDI BWB - Info o silniku

Post autor: kamil-vag »

Jestem tu nowy ale już trochę w VAGach siedzę. Mój nick to xoslox lub kamil-vag na różnych forach. Wpadła mi w ręce polówka 9N3 07r silnik 1.4 TDI BWB z DPF.

Dotychczas próbuje ją uzdrowić, rozebrałem układ dolotowy i wyczyściłem, jest tu elektronicznie sterowany EGR jak i klapa gasząca. Potrzebuje info od posiadaczy tych silników jakie macie wartości w Basic Settings w teście EGR na kanale 003. Może ktoś ma VAG/VCDS i jest mi w stanie powiedzieć. Wymieniłem EGR, bo stary w ogóle się nie ruszał.

Druga sprawa jest jeden zawór podciśnienia. Jeden wężyk idzie do turbo, drugi na Serwo a trzeci mam zaślepiony śrubką i chciałbym wiedzieć gdzie to ma być wpięte. ETKA nie bardzo pokazuje gdzie idzie ten 3 wężyk. Niby do pokrywy zaworów ? Ale u mnie nie ma tam nigdzie króćca do podłączenia.

Ogólnie jeszcze do wymiany mam termostat, bo temp idzie do 62-63 max, i musze wymusić wypalanie DPF, ale to najpierw trzeba ogarnąć EGR i dogrzanie silnika...

W sieci mało info odnośnie tego silnika. ELSA praktycznie zero... Nawet .lbl do VCDS'a nie ma i kij wie jakie są poprawne wartości na poszczególnych kanałach bloków pomiarowych.

Udało mi się już wykonać kilka rzeczy, postanowiłem opisać, może się przyda posiadaczom BWB:
- wymiana termostatu na BEHR - symbol TX1587D lub 1.186.87.302. Numer OE:044121113
- EGR nie działał, ze względu na brak pozytywnego statusu w Kodach Gotowosci (Readiness) - http://www.ross-tech.com/vcds/tour/scre ... ss-tdi.png
- Po udanej próbie wymuszonego wypalenia DPF, status wskoczył na Passed i EGR zaczął działać poprawnie.
- Rozgryzłem bloki pomiarowe i znalazłem pasujący plik etykiet do silnika BWB ;)

Wrzucę co jakiś czas opis grup przetłumaczony na PL, to będzie dobra baza wiedzy dla BWB.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2016, 16:54 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Zacznę od grup z DPF'em

Grupa 067 DPF (Emisja Spalin I)
067,1,Temperatura Przed Turbosprężarką - Czujnik G507 - Do regeneracji min. 690.0 °C
067,2,Temperatura Przed Filtrem DPF - Czujnik G506 - Do regeneracji min. 150.0 °C
067,3,Różnica Ciśnień Filtra DPF - Czujnik G450
067,4,Offset Różnicy Ciśnień

Grupa 068 DPF (Emisja Spalin II)
068,1,Zapełnienie filtra DPF w % - Max 40%, po przekroczeniu 40% automatyczna próba regeneracji przez ECU
068,2,Masa Popiołu - Zmierzona w gramach - Max. 60.0 g
068,3,Masa Popiołu - Wartość Wyuczona

Grupa 069 DPF (Regeneracja Status I) - 3Bieg - 3000 obr
069,1,Status Regeneracji 1,  xxxxxxx1 = Przerwanie regeneracji z powodu hamowania silnikiem, szybkiej zmiany prędkości itp.
069,4,Status Regeneracji 4,  xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja, xxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja

Grupa 070 DPF (Regeneracja Satus II)
070,1,Status Regeneracji, xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja, xxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja
070,2,Timer, Regeneracji - Licznik
070,3,Nieudana Regeneracja,Max. 4 nieudane regeneracje
070,4,Udana Regeneracja,Status pomyślnej regeneracji wynosi 1

Grupa 071 DPF (Wtrysk Dodatkowy)
071,1,Obroty Silnika - (G28) - Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
071,2,Dawka Wtrysku - Większa niż 10.0 mg/Str.
071,3,Początek Wtrysku (Wtrysk dodatkowy) ~ 30.4°ATDC
071,4,Czas Wtrysku (Wtrysk dodatkowy)

Grupa 073 DPF (Informacje)
073,1,Konsumpcja od regeneracji - Paliwo w litrach
073,2,Dystans od regeneracji - Dystans w kilometrach
073,3,Czas od regeneracji - Czas w godzinach
073,4,Zapełnienie Filtra DPF w %,

Grupa 074 DPF (Emisja Spalin III) - 3Bieg - 3000 obr
074,1,Obroty Silnika - (G28) - Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
074,2,Temperatura,Przed Turbosprężarką - Czujnik G507 - 690.0 °C
074,3,Wartość Lambda - Czujnik G39 - 1.000...2.0000
074,4,Dawka Wtrysku - Offset wtrysku z Czujnika Lambda G39

Grupa 075 DPF (Emisja Spalin IV)
075,1,Temperatura Przed Turbosprężarką - Czujnik G507 - 20s po uruchomieniu zimnego silnika 100.0 °C
075,2,Temperatura Przed Filtrem DPF - Czujnik G506 - 20s po uruchomieniu zimnego silnika: 60.0...100.0 °C
075,3,Zapelnienie Filtra DPF w %, Max.40.0 % - Po przekroczeniu 40% automatyczna regeneracja przez ECU
075,4,Temperatura Za Filtrem DPF - Czujnik G527 - 20.0...60.0 °C

Grupy, które logujemy zazwyczaj w TDI,(tzw. LOGI):
  • Statycznie: 001, 004, 007, 013, 018, 023
  • Basic Settings: 003, 011
  • Dynamicznie: 001, 003, 004, 008, 010, 011
Odczyty przy w pełni nagrzanym motorze 80-90 stopni, bez załączonych dodatkowych odbiorników tj. klimatyzacja, podgrzewanie szyb, radio...

Grupa 001 Dawki paliwa
001,1,Obroty Silnika -(G28) - Bieg jałowy: 810...940 RPM, Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
001,2,Dawka Paliwa - Dawka Wtryskiwanego Paliwa - Bieg jałowy: 3.0...9.0mg/Str. - Pełne obciążenie: 50.0...60.0 mg/Str.
001,3,Czas Wtrysku,Czas Trwania Początku Wtrysku (Wymagany) - Bieg jałowy: 3.0...9.0°CF - Pełne obciążenie: 20.0...25.0°CF
001,4,Temperatura Płynu Chłodzącego (G62) - 80 - 110°C

Grupa 003 Układ Recyrkulacji Spalin (EGR)
003,1,Obroty Silnika - (G28) - Bieg jałowy: 810...940 RPM - Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
003,2,MAF G70 (Wymagany) - Masa Zasysanego Powietrza - Bieg jałowy: 220.0...350.0 mg/Str. - Pełne obciążenie: 750.0...1200.0 mg/Str.
003,3,MAF G70,(Aktualny) - Masa Zasysanego Powietrza - Bieg jałowy: 220.0...350.0 mg/Str. - Pełne obciążenie: 900.0...1200.0 mg/Str.
003,4,Współczynnik Wypełnienia - Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18 - 20.0...90.0% - Zawór otwarty, 90.0...100.0% - Zawór zamknięty

Grupa 003 BS Układ Recyrkulacji Spalin (EGR) w nastawach Podstawowych
B003,1,Obroty Silnika - (G28) - W czasie testu: 1350...1450 RPM
B003,2,MAF (Wymagany) - Masa Zasysanego Powietrza
B003,3,MAF (Aktualny) - Masa Zasysanego Powietrza - Różnica pomiędzy EGR Aktywny/Niekatywny min. 100.0 mg/Str.
B003,4,Współczynnik Wypełnienia - Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18 - Niekatywny: 60.0...70.0% - Aktywny: 30.0...40.0%

*W BWB EGR działa inaczej niż we wcześniejszych TDI i jest to zawór sterowany elektronicznie a nie podciśnieniem.

Grupa 004 Sterowanie zaworu PD (Pompowtryskiwaczy)
004,1,Obroty Silnika - (G28) - Bieg jałowy: 810...940 RPM - Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
004,2,Kąt Początku Wtrysku - Bieg jałowy: 4.0°BTDC ... 2.0°ATDC - Pełne obciążenie: 13.0...25.0°BDTC
004,3,Czas Wtrysku - Bieg jałowy:3.0...9.0 °KW - Pełne obciążenie: 20.0...25.0 °KW
004,4,Kąt Synchronizacji,Wymagany: -3...+3 °CF - Najlepiej jak najbliżej 0.0°CF

Grupa 007 Temperatury G81/G42/G62
007,1,Temperatura Paliwa - (G81)
007,3,Temperatura Zasysanego Powietrza - (G42)
007,4,Temperatura Płynu Chłodzącego - (G62)

*Temperatury najlepiej porównywać rano, po nocy na zimnym silniku - mają się pokrywać z odchyłką do +/- 5 stopni.


Grupa 008 Ograniczenie dawki wtryskiwanego paliwa
008,1,Obroty Silnika -(G28) - Bieg jałowy: 810...940 RPM - Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
008,2,Dawka Paliwa - Życzenie Kierowcy - Bieg jałowy: 0.0...15.0 Nm - Pełne obciążenie: 350.0...410.0 Nm
008,3,Dawka Paliwa - Ograniczenie RPM - Bieg jałowy:100.0...200.0 Nm - Pełne obciążenie: 330.0...370.0 Nm (Ograniczenie momentu obrotowego)
008,4,Dawka paliwa - Ograniczenie MAF - Bieg jałowy:100.0...200.0 Nm - Pełne obciążenie: 330.0...370.0 Nm (Ograniczenie zadymienia spalin)

Grupa 010 Ilości Powietrza
010,1,Masa,Powietrza (Aktualna) - Bieg jałowy: 260.0...350.0 mg/Str. - Pełne obciążenie: 800...1100 mg/Str.
010,2,Ciśnienie Atmosferyczne - 900.0...1100.0 mbar
010,3,Ciśnienie Doładowania - Bieg jałowy: 900.0...1150.0 mbar - Pełne obciążenie: 1850.0...2500.0 mbar
010,4,Położenie Pedału Przyśpieszenia - Bieg jałowy: 0.0 % - Pełne obciążenie: 99...100.0 %
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 11:08 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Dla ciekawskich do BWB można założyć pokrywę (osłonę) górną silnika, jest ona zbudowana z dwóch części:
- 045103907
- 045103967
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”