1.4 TDI BNV jazda na autostradzie a obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
eitheer
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:03

1.4 TDI BNV jazda na autostradzie a obroty

Post autor: eitheer »

Witam jestem posiadaczem polówki z silnikiem 1.4 TDI 80 BNV po chipie, gdy jadę po autostradzie na tempomacie mam ustawione 140km/h to obroty silnika sięgają około 3.3k obrotów, czy jazda np. na odcinku 300km z stałą prędkością oraz takimi obrotami może wpłynąć negatywnie na kondycję silnika? Jakie mogą być konsekwencje takiej jazdy?
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Takie obroty i prędkość nie wpłyną w żaden negatywny sposób na silnik,ważne by zalany olej do niego był dobrej jakości i spełniał normę VW 505,01 lub 507,00 (wymiana co 15tyś km)
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Co jakiś czas to dla diesla błogosławieństwo :)
Osobiście śmigam 1.6 hdi na co dzień (500 km tygodniowo) i niestety chodź jest to trasa do pracy 40 km w jedną strone to obroty średnio stoją na 2.5k.
Co 10k wymiana oleju z flushem silnika, filtry powietrza paliwa itd itd a i tak go nagarem w ssącym zasyfia.
Usunąłem egra i dpfa jest po mapie :) ale i tak problem powraca(może mój silnik tak ma) więc raz na 2 miechy trasa 300 km obroty 3.5/4.0 :) i fura jak nowa.

Oczywiście olej leje dobrej jakości i filtry wsadzam przynajmniej mann
Tak więc obrotki pow. 3k nie mają żadnego negatywnego wpływu :) a wręcz przeciwnie, pomagają sie mu trochę oczyścić ze zbędnych kg w ssącym i wydechowym.

PS. Mój 1.6 hdi miał 4 właścicieli jest z 2005 i ma 400k na liczniku. Wymieniałem już 3 co przejechały po 60/90k po mieście tylko i nadawały się na szrot.
Nie tylko te bo nawet słynne crdi na taxi po mieście nie dało rady :) Nawet miałem przypadek z 1.9 tdi co przez 250 tyś robił na autostradzie, a kolejny właściciel po mieście 50 i tylko po mieście :)  i silniczek odmówił współpracy i pouciekały mu tłoki bokami.
e
eitheer
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:03

Post autor: eitheer »

Olej jaki zalewam to Castrol Edge 5w30, wymieniam co 10 tyś ze względu na chiptuning. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”