Strona 1 z 1

[Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

: 13 wrz 2016, 19:27
autor: brysiu28
Witajcie
Pacjent: Polo Classic 1.4 16v 75km 2001r
Już mi ręce opadają na temat linki sprzęgła ale do rzeczy. Poprzednia zwykła linka z ręczną regulacją niestety pękła, teraz kupiłem oryginał z aso za niecałe 322zł i co ? I z początku żaden bieg nie chce wejść , nie mam pojęcia czemu ale jak wyjąłem ją z tego metalowego drucika/chwytaka na linkę to problemy zniknęły aczkolwiek nie zniknęło to co męczy mnie od początku użytkowania tego samochodu, to że linka nie chodzi płynnie. Chodzi lekko aczkolwiek przycina się , powoli puszczając pedał sprzęgła jest jakby takie skakanie a nie płynne odejście pedału. Oprócz tego linka chodzi głośno w niektórych miejscach, słychać takie jakby zgrzytanie, skakanie... Każda linka która była (a to będzie 4 w ciągu półtora roku) miała te problemy, co najlepsze nie występuje to zawsze aczkolwiek w 95% działa tak jak to opisałem. Dodam jeszcze że dwie linki pękły po mniej więcej pół roku użytkowania. Proszę pomóżcie bo mechanik rozkłada ręce , ja już mam ochote sprzedać ten samochód a sprzęgło (komplet sachs zmieniony 3 miesiące temu) nie chodzi tak jak powinno :(

Re: [Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

: 13 wrz 2016, 20:53
autor: krzychu20
tulejki łożyskujące dźwignię sprzegła wymieniałes ?
Ich zuzycie jest przyczyną ciężkiej/ skokowej/ głośnej pracy sprzęgła.
Ponadto jeśli już kilka linek trafiło, tym bardziej warto sie temu przyjrzeć -> <!-- l -->viewtopic.php?f=25&t=40762

http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/to ... 0.html<!-- l -->

Odp: [Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

: 19 wrz 2016, 1:28
autor: Grzela300
Mechanik przy wymianie kompletu sprzęgła powinien wymienić w skrzyni biegów tuleje o których pisze krzychu20. To głównie one powodują takie problemy jak u Ciebie. Szczególnie tuleja prowadząca łożyska oporowego czyli tak zwany kominek po którym porusza się łożysko oporowe. 

Odp: [Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

: 19 wrz 2016, 16:45
autor: brysiu28
I to był Panowie strzał w 10, poprzedni mechanik zawalił sprawe nie wymieniając tych tulei. Winowajcą była własnie tuleja prowadząca łożyska oporowego, dodatkowo zmieniona została tuleja dźwigni oraz u ślusarza coś było zrobione z widełkami, niestety docisk po 5000km wyglądał jakby zrobił 50000 więc został zmieniony także komplet sprzęgła na LUK. Jak na razie sprzęgło chodzi bardzo płynnie i mam nadzieję że to się nie zmieni :) Dzięki za pomoc.

Odp: [Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

: 19 wrz 2016, 20:47
autor: Grzela300
Nie chce mi się wierzyć żeby oryginalny docisk Sachsa po zaledwie 5000kkm przebiegu był tak zużyty nawet jeżeli tulejki były zatarte to nie ma wpływu na zużycie docisku i tarczy. Pewnie poprzedni mechanik zrobił Ciebie w przysłowiowe "bambuko" z tą wymianą sprzęgła.