[Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
brysiu28
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2012, 18:04
Lokalizacja: Pruszków

[Classic]Linka sprzęgła z ASO i nadal problemy

Post autor: brysiu28 »

Witajcie
Pacjent: Polo Classic 1.4 16v 75km 2001r
Już mi ręce opadają na temat linki sprzęgła ale do rzeczy. Poprzednia zwykła linka z ręczną regulacją niestety pękła, teraz kupiłem oryginał z aso za niecałe 322zł i co ? I z początku żaden bieg nie chce wejść , nie mam pojęcia czemu ale jak wyjąłem ją z tego metalowego drucika/chwytaka na linkę to problemy zniknęły aczkolwiek nie zniknęło to co męczy mnie od początku użytkowania tego samochodu, to że linka nie chodzi płynnie. Chodzi lekko aczkolwiek przycina się , powoli puszczając pedał sprzęgła jest jakby takie skakanie a nie płynne odejście pedału. Oprócz tego linka chodzi głośno w niektórych miejscach, słychać takie jakby zgrzytanie, skakanie... Każda linka która była (a to będzie 4 w ciągu półtora roku) miała te problemy, co najlepsze nie występuje to zawsze aczkolwiek w 95% działa tak jak to opisałem. Dodam jeszcze że dwie linki pękły po mniej więcej pół roku użytkowania. Proszę pomóżcie bo mechanik rozkłada ręce , ja już mam ochote sprzedać ten samochód a sprzęgło (komplet sachs zmieniony 3 miesiące temu) nie chodzi tak jak powinno :(
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

tulejki łożyskujące dźwignię sprzegła wymieniałes ?
Ich zuzycie jest przyczyną ciężkiej/ skokowej/ głośnej pracy sprzęgła.
Ponadto jeśli już kilka linek trafiło, tym bardziej warto sie temu przyjrzeć -> <!-- l -->viewtopic.php?f=25&t=40762

http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/to ... 0.html<!-- l -->
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2016, 12:54 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Mechanik przy wymianie kompletu sprzęgła powinien wymienić w skrzyni biegów tuleje o których pisze krzychu20. To głównie one powodują takie problemy jak u Ciebie. Szczególnie tuleja prowadząca łożyska oporowego czyli tak zwany kominek po którym porusza się łożysko oporowe. 
b
brysiu28
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2012, 18:04
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: brysiu28 »

I to był Panowie strzał w 10, poprzedni mechanik zawalił sprawe nie wymieniając tych tulei. Winowajcą była własnie tuleja prowadząca łożyska oporowego, dodatkowo zmieniona została tuleja dźwigni oraz u ślusarza coś było zrobione z widełkami, niestety docisk po 5000km wyglądał jakby zrobił 50000 więc został zmieniony także komplet sprzęgła na LUK. Jak na razie sprzęgło chodzi bardzo płynnie i mam nadzieję że to się nie zmieni :) Dzięki za pomoc.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Nie chce mi się wierzyć żeby oryginalny docisk Sachsa po zaledwie 5000kkm przebiegu był tak zużyty nawet jeżeli tulejki były zatarte to nie ma wpływu na zużycie docisku i tarczy. Pewnie poprzedni mechanik zrobił Ciebie w przysłowiowe "bambuko" z tą wymianą sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2016, 20:50 przez Grzela300, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”