Strona 1 z 1

Jaki silnik wybrać

: 27 kwie 2016, 9:39
autor: WOJTUsss4
Witam chciałbym kupić vw polo 6n2. Obecnie posiadam mazde 323f ba 1.5 z wadliwym silnikiem który bierze olej. Przeszukałem internet żeby poczytać o tych silnikach jednak głównie piszą o dsiLach. Interesuje mnie benzyna z wyjątkiem silnika 1.0 za słaby. Jaki silnik polecacie. Jak z ich trwałością i czy maja jakieś wady np. Padają pierścienie czy bierze olej tak jak silniki golfa 4. Może któryś silnik będzie na łańcuszku rozrządu

Re: Jaki silnik wybrać

: 27 kwie 2016, 10:20
autor: rat4
Benzyniaki 1,4 8V bezawaryjne średni apetyt na paliwo, moc taka sobie ale radzi sobie to wystarczająco dobrze, bardzo trwałe, nie biorą oleju wcale.
Ośmiozaworowce z VW bardzo dobre pod LPG.

Re: Jaki silnik wybrać

: 27 kwie 2016, 10:39
autor: WOJTUsss4
Może któryś silnik był na łańcuszku

Re: Jaki silnik wybrać

: 27 kwie 2016, 11:15
autor: PsPio97
Posiadam 1,4 8V , poza typowymi dla polo usterkami, niczym mnie nie zaskoczył, nabite 260000km , a chodzi jak zegarek, cichy, spalanie znośne, moc wystarcza by żwawo napędzać lekką polówkę. Warto podkreślić że te silniki są mocne już na początku obrotomierza , 16 zaworowe trzeba rozkęcać bardziej. Typowe usterki które dotyczyły też 1,6 to zamarzająca w zimie odma, przy miejskiej jeździe i niedogrzewaniu auta gromadzi się tam masełko, ale wyczszczenie odmy to nie problem. (U mnie jak raz zasmarkało olejem tak po problemie , już sie nie zbiera :-) - zwykle robie miasto i raz-dwa w tygodniu traskę 60 km, także sie dogrzewa i nie ma problemu z syfem). Kolejna bolączka polo to gnijący przewód od wspomagania. Leci pod chłodnicą , czasem zrobi sie mała dziurka więc trzeba zakuć gdzieś nowy gumowy wysokociśnieniowy, nie opłaca sie kupować nowej części. Ogólnie to by były usterki które mogą zdarzyć sie w każdym , poza tym naprawde bezawaryjne autko, naprawy tanie i banalnie proste. O gazie sie nie wypowiem , bo nie posiadam instalacji, a nie chce już męczyć auta tym paliwem , i tak nie pali zbyt wiele :) Jadąc cykl mieszany z tego większość po mieście dosyć dynamicznie, łapnie 7, a trasa to 5,40-6/100

Re: Jaki silnik wybrać

: 29 kwie 2016, 10:22
autor: rat4
Może któryś silnik był na łańcuszku
zapomnij o łańcuszku, wszystkie rozrządy 6N napędzane paskiem zębatym i są kolizyjne, rozrządy wytrzymują bez problemu do 100-150 tyś.
Mechanicy i producenci zalecają wymianę co 60-80 tyś.
Trzeba je kontrolować już jak 100 tyś klepniesz. Na mojej była naklejka aby rozrząd zmieniać co 120 000 km.
Co do awarii to magiel przy wyższych przebiegach i stosowaniu szerokich opon dostaje luzu (w moim modelu był 1 cm luzu na kierownicy)
kasacja nie wchodzi w grę, tylko wymiana lub regeneracja maglownicy. Z tym przewodem co kolega wyżej pisze też prawda, gnije.
Z innych rzeczy termostaty raz na kilka lat siadają też trzeba wymieniać.
No i blacha szczególnie nadkola, progi i tylnia klapa potrafią nieźle skorodować.
Na plus bezawaryjny silnik który pojedzie nawet na etanolu, spalanie minimalne 5,7 trasa, 6,1 średnie, max 7,5 L.
Części bajecznie tanie i szeroko dostępne, naprawy proste, ogólnie auto na miasto dobre, komfort wozu drabiniastego ale i tak kochamy nasze polówki ;)