Jaki silnik wybrać

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
WOJTUsss4
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2016, 9:28
Lokalizacja: Dziwnów

Jaki silnik wybrać

Post autor: WOJTUsss4 »

Witam chciałbym kupić vw polo 6n2. Obecnie posiadam mazde 323f ba 1.5 z wadliwym silnikiem który bierze olej. Przeszukałem internet żeby poczytać o tych silnikach jednak głównie piszą o dsiLach. Interesuje mnie benzyna z wyjątkiem silnika 1.0 za słaby. Jaki silnik polecacie. Jak z ich trwałością i czy maja jakieś wady np. Padają pierścienie czy bierze olej tak jak silniki golfa 4. Może któryś silnik będzie na łańcuszku rozrządu
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 11:57 przez WOJTUsss4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Benzyniaki 1,4 8V bezawaryjne średni apetyt na paliwo, moc taka sobie ale radzi sobie to wystarczająco dobrze, bardzo trwałe, nie biorą oleju wcale.
Ośmiozaworowce z VW bardzo dobre pod LPG.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
WOJTUsss4
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2016, 9:28
Lokalizacja: Dziwnów

Post autor: WOJTUsss4 »

Może któryś silnik był na łańcuszku
P
PsPio97
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2016, 11:01

Post autor: PsPio97 »

Posiadam 1,4 8V , poza typowymi dla polo usterkami, niczym mnie nie zaskoczył, nabite 260000km , a chodzi jak zegarek, cichy, spalanie znośne, moc wystarcza by żwawo napędzać lekką polówkę. Warto podkreślić że te silniki są mocne już na początku obrotomierza , 16 zaworowe trzeba rozkęcać bardziej. Typowe usterki które dotyczyły też 1,6 to zamarzająca w zimie odma, przy miejskiej jeździe i niedogrzewaniu auta gromadzi się tam masełko, ale wyczszczenie odmy to nie problem. (U mnie jak raz zasmarkało olejem tak po problemie , już sie nie zbiera :-) - zwykle robie miasto i raz-dwa w tygodniu traskę 60 km, także sie dogrzewa i nie ma problemu z syfem). Kolejna bolączka polo to gnijący przewód od wspomagania. Leci pod chłodnicą , czasem zrobi sie mała dziurka więc trzeba zakuć gdzieś nowy gumowy wysokociśnieniowy, nie opłaca sie kupować nowej części. Ogólnie to by były usterki które mogą zdarzyć sie w każdym , poza tym naprawde bezawaryjne autko, naprawy tanie i banalnie proste. O gazie sie nie wypowiem , bo nie posiadam instalacji, a nie chce już męczyć auta tym paliwem , i tak nie pali zbyt wiele :) Jadąc cykl mieszany z tego większość po mieście dosyć dynamicznie, łapnie 7, a trasa to 5,40-6/100
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Może któryś silnik był na łańcuszku
zapomnij o łańcuszku, wszystkie rozrządy 6N napędzane paskiem zębatym i są kolizyjne, rozrządy wytrzymują bez problemu do 100-150 tyś.
Mechanicy i producenci zalecają wymianę co 60-80 tyś.
Trzeba je kontrolować już jak 100 tyś klepniesz. Na mojej była naklejka aby rozrząd zmieniać co 120 000 km.
Co do awarii to magiel przy wyższych przebiegach i stosowaniu szerokich opon dostaje luzu (w moim modelu był 1 cm luzu na kierownicy)
kasacja nie wchodzi w grę, tylko wymiana lub regeneracja maglownicy. Z tym przewodem co kolega wyżej pisze też prawda, gnije.
Z innych rzeczy termostaty raz na kilka lat siadają też trzeba wymieniać.
No i blacha szczególnie nadkola, progi i tylnia klapa potrafią nieźle skorodować.
Na plus bezawaryjny silnik który pojedzie nawet na etanolu, spalanie minimalne 5,7 trasa, 6,1 średnie, max 7,5 L.
Części bajecznie tanie i szeroko dostępne, naprawy proste, ogólnie auto na miasto dobre, komfort wozu drabiniastego ale i tak kochamy nasze polówki ;)
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”