Strona 1 z 2
[6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 09 lut 2016, 19:17
autor: stalker5
Siema. Jakie powinny być obroty przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku w Polo 6n2 1.4 8v 60 km ? U mnie są na poziomie 750-800 rpm. Czy nie powinny być lekko podbite wyżej?
Miałem dwa razy błąd:
16502 Engine Coolant Temp. Sensor
Oraz wykryło:
18010, 17633, 17635, 17636
Tylko, ze mój Vag nie jest w stanie rozszyfrować błędów :/
Podejrzewam, ze ten czujnik temperatury coś szwankuje i nie ma ssania

Re: Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 09 lut 2016, 21:49
autor: Marxin
Vag powinien Ci pokazywać wskazania czujnika, sam dojdziesz czy są złe czy dobre.
Lepiej kupic używany czujnik sprawny niż podróbki nowe, bo często, gęsto, nie działają tak jak powinny.
Re: Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 09 lut 2016, 22:05
autor: stalker5
Przede wszystkim to mnie ciekawi jak z tymi obrotami? Ile mniej wiecej powinno byc?
Re: Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 09 lut 2016, 23:02
autor: savic
u mnie na zimnym od 900 do 1100 - tak było w starej 6N aer i tak jest w 6N2 aub
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 10 lut 2016, 0:47
autor: Jacob
Do 68 stopni (chyba) powinno działać ssanie, więc obroty powinny wskoczyć na zimnym tak lekko powyżej 1000 rpm.
Najprościej to skocz gdzieś na szrot, podmień sobie czujnik i sprawdź.
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 11 lut 2016, 8:37
autor: stalker5
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 11 lut 2016, 21:23
autor: abeber
ja mam 750 obr a czujnik skody ori kupilem za 70 pln bo na zamienniku źle wskazywał który zwróciłem.
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 12 lut 2016, 8:19
autor: stalker5
750 obrotów na zimnym silniku??
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 12 lut 2016, 8:57
autor: Jaco-
Może nie 8V ale u mnie na 16V 1.4 na zimnym silniku mam lekko ponad 1200 . Jak się już rozgrzeje obroty spadają do około 900.
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 13 lut 2016, 19:20
autor: bursztyn
Witam, mam 1.4mpi 8V akk , wzrokowo na liczniku na zimnym pokazuje mi okolo 1100 obrotow, na cieplym ponizej 900. Na komputerze pokazuje mi 840(na cieplym) jako zadana wartosc obrotow przez komputer, a bierzaca wartość faluje +-20 tej zadanej. Wiec twoje 750 jest dosc dziwne skoro komputer wymusza na silniku minimalne obroty na 840. Jezeli silnik chodzi normalnie to moze tylko wskazowka źle pokazuje. Sprawdz na komputerze. Obroty sie znajduja w wielu blokach pomiarowych, np. 1blok pomiarowy w blokach silnikowych.
Przepraszam jezeli zrobilem jakies bledy w pisowani ale odpisuje z telefonu.
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 13 lut 2016, 22:24
autor: Jacob
Zadaną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym można sobie dowolnie przestawić przez vaga, ewentualnie ktoś ostatnio czyścił przepustnicę i nie zrobił adaptacji.
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 14 lut 2016, 23:35
autor: stalker5
W tygodniu znajdę czas na ogarnięcie tego i dam znać.
Dzisiaj wyrzuciło check engine. Jutro może uda mi się sprawdzić błędy. Pewnie standardowo czujnik temp

Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 17 lut 2016, 21:09
autor: abeber
[quote=""stalker5""]750 obrotów na zimnym silniku??[/quote]
u mnie tak jest

Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 18 lut 2016, 22:55
autor: stalker5
Błędy o których pisałem:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
17633 Fuel Injector For Cylinder 1 (N30): Short to Ground Intermittent
17635 Fuel Injector For Cylinder 3 (N32): Short to Ground Intermittent
17636 Fuel Injector For Cylinder 4 (N33): Short to Ground Intermittent
17633 Fuel Injector For Cylinder 2 (N31): Short to Ground Intermittent
17525 Oxygen ( Lambda ) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117-35-10 Intermittent
Re: [6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v
: 21 lut 2016, 16:26
autor: stalker5
Załączam zdjęcie ile obrotów mam zaraz po odpaleniu:
Czy zdjęcie przedstawia czujnik temperatury G62
Znalazłem na innym forum coś takiego:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
Czujnik G62 - czyli wymieniamy czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał za wysoki oznacza zwarcie w czujniku. Komputer dostaje nie prawidłowe dane o temperaturze silnika więc podaje za dużą dawkę paliwa na wtryskiwacze twierdząc że silnik jest jeszcze nie rozgrany lub nie dogrzany - czyli działa częściowo automatyczne ssanie i większe zużycie paliwa.
Tak sobie myślę, czy uszkodzony czujnik temperatury może powodować pojawienie się błędów odnośnie wtrysków i lambdy?