[6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

[6N2] Obroty na zimnym silniku 1.4 8v

Post autor: stalker5 »

Siema. Jakie powinny być obroty przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku w Polo 6n2 1.4 8v 60 km ? U mnie są na poziomie 750-800 rpm. Czy nie powinny być lekko podbite wyżej?

Miałem dwa razy błąd:
16502 Engine Coolant Temp. Sensor

Oraz wykryło:
18010, 17633, 17635, 17636

Tylko, ze mój Vag nie jest w stanie rozszyfrować błędów :/

Podejrzewam, ze ten czujnik temperatury coś szwankuje i nie ma ssania :)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 23:02 przez stalker5, łącznie zmieniany 1 raz.
M
Marxin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 04 sty 2016, 19:22

Post autor: Marxin »

Vag powinien Ci pokazywać wskazania czujnika, sam dojdziesz czy są złe czy dobre.
Lepiej kupic używany czujnik sprawny niż podróbki nowe, bo często, gęsto, nie działają tak jak powinny.
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Przede wszystkim to mnie ciekawi jak z tymi obrotami? Ile mniej wiecej powinno byc?
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

u mnie na zimnym od 900 do 1100 - tak było w starej 6N aer i tak jest w 6N2 aub
Obrazek
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Do 68 stopni (chyba) powinno działać ssanie, więc obroty powinny wskoczyć na zimnym tak lekko powyżej 1000 rpm.
Najprościej to skocz gdzieś na szrot, podmień sobie czujnik i sprawdź.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

a
abeber
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2015, 21:13

Post autor: abeber »

ja mam 750 obr a czujnik skody ori kupilem za 70 pln bo na zamienniku źle wskazywał który zwróciłem.
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

750 obrotów na zimnym silniku??
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Może nie 8V ale u mnie na 16V 1.4 na zimnym silniku mam lekko ponad 1200 . Jak się już rozgrzeje obroty spadają do około 900.
b
bursztyn
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2015, 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bursztyn »

Witam, mam 1.4mpi 8V akk , wzrokowo na liczniku na zimnym pokazuje mi okolo 1100 obrotow, na cieplym ponizej 900. Na komputerze pokazuje mi 840(na cieplym) jako zadana wartosc obrotow przez komputer, a bierzaca wartość faluje +-20 tej zadanej. Wiec twoje 750 jest dosc dziwne skoro komputer wymusza na silniku minimalne obroty na 840. Jezeli silnik chodzi normalnie to moze tylko wskazowka źle pokazuje. Sprawdz na komputerze. Obroty sie znajduja w wielu blokach pomiarowych, np. 1blok pomiarowy w blokach silnikowych.

Przepraszam jezeli zrobilem jakies bledy w pisowani ale odpisuje z telefonu.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Zadaną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym można sobie dowolnie przestawić przez vaga, ewentualnie ktoś ostatnio czyścił przepustnicę i nie zrobił adaptacji.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

W tygodniu znajdę czas na ogarnięcie tego i dam znać.
Dzisiaj wyrzuciło check engine. Jutro może uda mi się sprawdzić błędy. Pewnie standardowo czujnik temp :)
a
abeber
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2015, 21:13

Post autor: abeber »

[quote=""stalker5""]750 obrotów na zimnym silniku??[/quote]
u mnie tak jest
Obrazek
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Błędy o których pisałem:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
17633 Fuel Injector For Cylinder 1 (N30): Short to Ground Intermittent
17635 Fuel Injector For Cylinder 3 (N32): Short to Ground Intermittent
17636 Fuel Injector For Cylinder 4 (N33): Short to Ground Intermittent
17633 Fuel Injector For Cylinder 2 (N31): Short to Ground Intermittent
17525 Oxygen ( Lambda ) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117-35-10 Intermittent
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Załączam zdjęcie ile obrotów mam zaraz po odpaleniu:

Obrazek

Czy zdjęcie przedstawia czujnik temperatury G62 ???

Obrazek

Znalazłem na innym forum coś takiego:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
Czujnik G62 - czyli wymieniamy czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał za wysoki oznacza zwarcie w czujniku. Komputer dostaje nie prawidłowe dane o temperaturze silnika więc podaje za dużą dawkę paliwa na wtryskiwacze twierdząc że silnik jest jeszcze nie rozgrany lub nie dogrzany - czyli działa częściowo automatyczne ssanie i większe zużycie paliwa.

Tak sobie myślę, czy uszkodzony czujnik temperatury może powodować pojawienie się błędów odnośnie wtrysków i lambdy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”