Strona 1 z 1

zawieszenie gwintowane,problem

: 05 sie 2009, 19:48
autor: Erda 450
moze mi ktoś powiedziec jak sie reguluje zawieszenie gwintowane?Mam klucz,ale za cholere nie moge nim ruszyc sruby,przez to zgłupialem i pomyslalem ze sa moze jakies inne sposoby?krecilem w lewo i w prawo ale nie dalo sie ani sruba ruszyc.Sa 2 sruby z takimi bolcami.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 05 sie 2009, 20:21
autor: paffcio
nie znam sie bo nie mialem nigdy gwintu, ale sa 2 nakretki, jedna regulujesz a druga zapewne trzeba skręcić kontre :oki:

jak sie myle to poprawcie :)

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 05 sie 2009, 23:11
autor: seba
dobrze kolega pisze wyzej jezeli chodzi o te dwie nakretki. Ja posiadam gwint i musze powiedziec ze trzeba troche sily czasem uzyc zeby ruszyc nakretkami jak i przy obracaniu nimi szczegolnie gdy masz sprezyne scisnieta.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 05 sie 2009, 23:23
autor: Szakal
A to nówka gwint??jak uzywka Może jest zapieczony ,ktoś go nie ruszał i cieszko idzie.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 7:54
autor: Goozik
umnie kreca sie rekoma
miałem co prawda problem przed ogolenopolskim, duzy problem bo sie zapiekły sie nakretki i nie mogłem ich russzyc,ale cola załatwiła sprawe
niestety musiałem wyciagac kolumny bo na aucie nie szło ruszyc
polecam przesmarowac co jakis czas jak juz uda cie sie ruszyc nakretki

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 8:02
autor: turzol
Sprawdz czy nakretki sa z tworzywa czy metalowe. Ja miałem nakretki z tworzywa we gwincie Kw i uważam że to najwieksza głupota tego producenta. Gwint kupilem jako prawie nowka (1500km przelatane) a nakretek nie szło ruszyć bo tak sie zapiekły. Ruszyły dopiero jak dorobiłem długie na 1,5 metra ramie do klucza i napsikałem odrdzewiaczy :) Oczywiście podczas rozkręcania uszkodziłem te nakrętki w miejscach gdzie wchodzi ząbek klucza.
Dorobiłem wiec nowe nakretki ze stali u tokarza i teraz krecą sie elegancko i nie beda sie tak zapiekać. Poza tym przy montażu warto przesmarować smarem kolumny, w ten sposob unikniesz niespodzianki podczas regulowania wysokości.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 10:22
autor: Erda 450
będę musiał wykreic te kolumny,bo zamontowanych nie rusze :bomb:

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 11:07
autor: Benek
Ja wczoraj zalozylem gwint i nie bylo problemu z regulacja gorna srube krecisz aby wyregulowac a dolna pozniej dokrecasz mocno. Podwyzszenie o 4cm zajmuje jakies 10min.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 13:11
autor: Goozik
[quote="Benek"]Ja wczoraj zalozylem gwint i nie bylo problemu z regulacja gorna srube krecisz aby wyregulowac a dolna pozniej dokrecasz mocno. Podwyzszenie o 4cm zajmuje jakies 10min.[/quote]

Erda 450
zapiekly sie nakretki :!:
[quote="Erda 450"]za cholere nie moge nim ruszyc sruby[/quote]
czytałes :?:
[quote="Benek"] dolna pozniej dokrecasz mocno[/quote]
pozniej jest efekt w postaci zapieczonych nakretek
nie musisz na sile dokrecac
dolna nakretka to jest kontra wiec wystarczy ja z wyczuciem dokrecic zebys za poł roku mogł bez problemu ja odkrecic

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 18:37
autor: Erda 450
Wykręciłem cala kolumnę,pól dnia gwint leżał w ropie,później popsikałem odrdzewiaczem,zapiolem do imadła i tylko wykrzywiłem klucz,a śruba ani drgnęła,nie wiem co za baran to tak dokręcił.Spróbuje jeszcze nagrzać nakrętkę,jak to nie pomoże to już nie wiem.Najwyżej wytnę te nakrętki i kupie nowe.

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 18:54
autor: turzol
Co to w ogóle za gwint (firma)?

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 19:31
autor: tajpej
moja rada podgrzać nakrętki palnikiem żeby zwiększyły objętość i lekko pójdą potem wyczyścić i smar :grin:

jak tak samo miałem przy jednym gwincie i podgrzanie pomogło :crazy:

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 20:38
autor: ajuztam
a nakretki nie maja czasem zabezpieczenia w postaci malych srub imbusowch tak jak w moim weitecu?

Re: zawieszenie gwintowane,problem

: 06 sie 2009, 21:12
autor: Erda 450
zabezpieczenia nie maja na bank,a firma gwintu to K&b tuning.