[6N] Szarpanie/dławienie przy mocnym dodaniu gazu
: 02 sie 2015, 15:50
Witam serdecznie !
potrzebuję pomocy przy zdiagnozowaniu usterki (Polo 1.4 APQ + LPG). Od jakiegoś czasu Polówka wywija mi numery
Początkowo objawiało się to szarpaniem przy mocniejszym dodowaniu gazu na wyższych obrotach (np. podczas wyprzedania).
Następnie podczas odpalania - utrzymywał się na obrotach jałowych i gasł, lecz po drugim odpaleniu wszystko było w porządku. Sprawdziłem rozdzielacz zapłonowy, który nie wykazywał śladów zużycia. Więc wymieniłem kolejno świece + przewody zapłonowe potem cewkę. Wyżej wymienione objawy ustały
Lecz pojawił się nowy: gdy silnik pracuje na obrotach jałowych i gdy doda się zdecydowanie gazu to silnik szarpie/ dławi się. Problem pojawia się zarówno przy pracy na benzynie jak i na gazie. Dzieję się tak tylko w przedziale 850-1100 obr/min. Przy wyższych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu, nie występuje. Wczoraj zaobserwowałem, że podczas występowania ww. objawów z przepustnicy dobiega dziwny odgłos. Odkręciłem obudowę filtra powietrza. Podczas pracy na wolnych obrotach jest ona niemal całowicie zamknięta, gdy dodam gazu otwiera się ona z przeraźliwym dźwiękiem zasysanego powietrza - w tym momencie dławi się silnik. Tak więc wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację. Problem nie ustąpił. W ECU zapisane są następujące błędy:
00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
Wziąłem się za sprawdzenie sondy lambda, oto wykresy:
-przy niskiej temperaturze silnika benzyna/gaz

-przy wyższej temperaturze benzyna

-przy wyższej temperaturze gaz

Wykresy są zbliżone do sinusoidy. Z tąd moja prośba, jak oceniacie czy z sondą lambda jest wszystko w porządku ?
Czy jest to może wina map sensora tak ja u polobolid w temacie: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 4f2a7d7db4 ?
Jakie macie pomysły ?
Dzięki i pozdrawiam !
potrzebuję pomocy przy zdiagnozowaniu usterki (Polo 1.4 APQ + LPG). Od jakiegoś czasu Polówka wywija mi numery

Następnie podczas odpalania - utrzymywał się na obrotach jałowych i gasł, lecz po drugim odpaleniu wszystko było w porządku. Sprawdziłem rozdzielacz zapłonowy, który nie wykazywał śladów zużycia. Więc wymieniłem kolejno świece + przewody zapłonowe potem cewkę. Wyżej wymienione objawy ustały

00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
Wziąłem się za sprawdzenie sondy lambda, oto wykresy:
-przy niskiej temperaturze silnika benzyna/gaz

-przy wyższej temperaturze benzyna

-przy wyższej temperaturze gaz

Wykresy są zbliżone do sinusoidy. Z tąd moja prośba, jak oceniacie czy z sondą lambda jest wszystko w porządku ?
Czy jest to może wina map sensora tak ja u polobolid w temacie: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 4f2a7d7db4 ?
Jakie macie pomysły ?

Dzięki i pozdrawiam !