[6N] Szarpanie/dławienie przy mocnym dodaniu gazu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wojkk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 sie 2015, 15:24
Lokalizacja: pomorskie

[6N] Szarpanie/dławienie przy mocnym dodaniu gazu

Post autor: wojkk »

Witam serdecznie !

potrzebuję pomocy przy zdiagnozowaniu usterki (Polo 1.4 APQ + LPG). Od jakiegoś czasu Polówka wywija mi numery :) Początkowo objawiało się to szarpaniem przy mocniejszym dodowaniu gazu na wyższych obrotach (np. podczas wyprzedania).
Następnie podczas odpalania - utrzymywał się na obrotach jałowych i gasł, lecz po drugim odpaleniu wszystko było w porządku. Sprawdziłem rozdzielacz zapłonowy, który nie wykazywał śladów zużycia. Więc wymieniłem kolejno świece + przewody zapłonowe potem cewkę. Wyżej wymienione objawy ustały ;) Lecz pojawił się nowy: gdy silnik pracuje na obrotach jałowych i gdy doda się zdecydowanie gazu to silnik szarpie/ dławi się. Problem pojawia się zarówno przy pracy na benzynie jak i na gazie. Dzieję się tak tylko w przedziale 850-1100 obr/min. Przy wyższych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu, nie występuje. Wczoraj zaobserwowałem, że podczas występowania ww. objawów z przepustnicy dobiega dziwny odgłos. Odkręciłem obudowę filtra powietrza. Podczas pracy na wolnych obrotach jest ona niemal całowicie zamknięta, gdy dodam gazu otwiera się ona z przeraźliwym dźwiękiem zasysanego powietrza - w tym momencie dławi się silnik. Tak więc wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację. Problem nie ustąpił. W ECU zapisane są następujące błędy:

00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Wziąłem się za sprawdzenie sondy lambda, oto wykresy:


-przy niskiej temperaturze silnika benzyna/gaz
Obrazek

-przy wyższej temperaturze benzyna
Obrazek

-przy wyższej temperaturze gaz
Obrazek

Wykresy są zbliżone do sinusoidy. Z tąd moja prośba, jak oceniacie czy z sondą lambda jest wszystko w porządku ?
Czy jest to może wina map sensora tak ja u polobolid w temacie: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 4f2a7d7db4 ?
Jakie macie pomysły ? :)

Dzięki i pozdrawiam !
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdź te kody błędów na stronie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
porównaj, może jakieś symptomy się pokrywają
w
wojkk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 sie 2015, 15:24
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: wojkk »

Z tego co wyczytałem to pokrywają się dwie przyczyny:

-nieszczelny układ dolotowy lub wydechowy
-czujnik ciśnienia powietrza/przepływu powietrza

Układ dolotowy wykluczam, gdyż po wyjęciu obudowy filtra powietrza i rurki od recyrkulacji spalin silnik pracuje bez zmian.
Jutro sprawdzę układ wydechowy. Jeśli też będzie ok, pozostaje tylko ten czujnik. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to będę wdzięczny ;)
w
wojkk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 sie 2015, 15:24
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: wojkk »

Sprawdziłem układ wydechowy, nie ma żadnych przedmuchów. Wymieniłem czujnik ciśnienia powietrza w dolocie na inny - bez zmian. Odłączyłem od niego wtyczkę i wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej następnie uruchomiłem silnik. Silnik pracował oczywiście inaczej lecz dalej szarpie. Odłączyłem również bezpiecznik od sterownika instalacji LPG bo pomyślałem, że może coś mieszać przy ustalaniu składu mieszanki. I nic. Nie mam już pomysłów :|
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Kolego, miałem podobne objawy - winna okazała się regulacja LPG. Spróbuj zrobic tak - odepnij aku tak na 15 min odpal autko i spróbuj jeździć tylko na benzynie i obserwuj czy nadal będziesz miał takie objawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”