[9N] Powracający problem z check engine
: 01 sie 2015, 23:36
Witam,
Jakiś czas temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Tzn. samo gasło np. gdy stałem przed światłami, podczas jazdy szarpało autem. Towarzyszył przy tym szarpaniu, chwilowy spadek obrotów silnika do zera. Wywaliło kontrolkę check engine. Pojechałem do mechanika, powiedziałem o objawach, podpiął pod kompa i diagnoza: uszkodzony zawór EGR. Wymieniłem na nowy, firmy bodajże Pierburg. Przejechałem jakieś 300 km i check engine znowu wywaliło. Dodam że po wymianie zaworu, auto już nie gasło i nie szarpało. I tak sobie jeździłem z tą kontrolką i raz mi gasła, raz zapalała się. Aż w końcu zapaliła się i nie chciała zgasnąć. Pojechałem ponownie do mechanika, podpiął pod kompa i nadal pokazuje że walnięty jest zawór EGR. Zareklamowaliśmy nowy zawór u sprzedawcy, reklamacji nie uznali bo zawór jest niby sprawny. Check engine nadal się święci. Mechanik miał u siebie, taki sam silnik jak ja mam, więc wykręciliśmy z tego silnika zawór EGR i zamontowaliśmy u mnie. Niestety na tym używanym zaworze problem też nadal występował. Na początku, kontrolka na tym zaworze, gasła i zapalała się. Teraz niestety pali się ciągle. Po podpięciu do kompa, zawsze wywala błąd że jest uszkodzony zawór EGR.
Ktoś ma jakiś pomysł, co jest nie tak? Gdzie szukać ewentualnej przyczyny problemu? Kupować kolejny nowy zawór EGR?
Jakiś czas temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Tzn. samo gasło np. gdy stałem przed światłami, podczas jazdy szarpało autem. Towarzyszył przy tym szarpaniu, chwilowy spadek obrotów silnika do zera. Wywaliło kontrolkę check engine. Pojechałem do mechanika, powiedziałem o objawach, podpiął pod kompa i diagnoza: uszkodzony zawór EGR. Wymieniłem na nowy, firmy bodajże Pierburg. Przejechałem jakieś 300 km i check engine znowu wywaliło. Dodam że po wymianie zaworu, auto już nie gasło i nie szarpało. I tak sobie jeździłem z tą kontrolką i raz mi gasła, raz zapalała się. Aż w końcu zapaliła się i nie chciała zgasnąć. Pojechałem ponownie do mechanika, podpiął pod kompa i nadal pokazuje że walnięty jest zawór EGR. Zareklamowaliśmy nowy zawór u sprzedawcy, reklamacji nie uznali bo zawór jest niby sprawny. Check engine nadal się święci. Mechanik miał u siebie, taki sam silnik jak ja mam, więc wykręciliśmy z tego silnika zawór EGR i zamontowaliśmy u mnie. Niestety na tym używanym zaworze problem też nadal występował. Na początku, kontrolka na tym zaworze, gasła i zapalała się. Teraz niestety pali się ciągle. Po podpięciu do kompa, zawsze wywala błąd że jest uszkodzony zawór EGR.
Ktoś ma jakiś pomysł, co jest nie tak? Gdzie szukać ewentualnej przyczyny problemu? Kupować kolejny nowy zawór EGR?