[9N] Powracający problem z check engine

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

[9N] Powracający problem z check engine

Post autor: misiek89 »

Witam,
Jakiś czas temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Tzn. samo gasło np. gdy stałem przed światłami, podczas jazdy szarpało autem. Towarzyszył przy tym szarpaniu, chwilowy spadek obrotów silnika do zera. Wywaliło kontrolkę check engine. Pojechałem do mechanika, powiedziałem o objawach, podpiął pod kompa i diagnoza: uszkodzony zawór EGR. Wymieniłem na nowy, firmy bodajże Pierburg. Przejechałem jakieś 300 km i check engine znowu wywaliło. Dodam że po wymianie zaworu, auto już nie gasło i nie szarpało. I tak sobie jeździłem z tą kontrolką i raz mi gasła, raz zapalała się. Aż w końcu zapaliła się i nie chciała zgasnąć. Pojechałem ponownie do mechanika, podpiął pod kompa i nadal pokazuje że walnięty jest zawór EGR. Zareklamowaliśmy nowy zawór u sprzedawcy, reklamacji nie uznali bo zawór jest niby sprawny. Check engine nadal się święci. Mechanik miał u siebie, taki sam silnik jak ja mam, więc wykręciliśmy z tego silnika zawór EGR i zamontowaliśmy u mnie. Niestety na tym używanym zaworze problem też nadal występował. Na początku, kontrolka na tym zaworze, gasła i zapalała się. Teraz niestety pali się ciągle. Po podpięciu do kompa, zawsze wywala błąd że jest uszkodzony zawór EGR.
Ktoś ma jakiś pomysł, co jest nie tak? Gdzie szukać ewentualnej przyczyny problemu? Kupować kolejny nowy zawór EGR?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

napisz kod błędu bo często może on znaczyć dużo więcej jak tylko uszkodzenie EGR.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Niestety nie pamiętam. Podjadę skasować błąd to zapamiętam i napiszę.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Skoro sprawdzałeś dwa zawory to może wiązka, któryś z przewodów jest uszkodzony?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

A powiedz, czy mechanik przeprowadził adaptację (kalibrację) nowego zaworu EGR? Jest ona konieczna po wymianie zaworu na nowy. Jest bardzo prosta, ale trzeba podpiąć się VAGiem.
Fotki już wygasły, ale masz tutaj mój manual:
viewtopic.php?f=25&t=28504&hilit=EGR
Sam jakiś czas temu wymieniałem. Zawór PIERBURGa to oryginał praktycznie. Takie wsadzali w fabryce. Też taki zamontowałem chyba 4 lata temu i śmiga do dzisiaj bez najmniejszego problemu.

Pozdrawiam
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Wątpię czy przeprowadził tą adaptację, bo o ile dobrze pamiętam to on nie ma programu VAG-COM, tylko jakiś taki "uniwersalny". Wspomnę mu o tym, jak do niego pojadę.

Tak jak pisałem na początku, auto normalnie jeździ zarówno na nowym zaworze jak i na tym "nowym" używanym, wywala tylko checka. Więc sugestia Witek6935 z tą adaptacja zaworu, może być trafionym rozwiązaniem problemu.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Może to i będzie głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi. Tą adaptację to tylko i wyłącznie programem VAG-COM, innym programem nie da rady?
Ten mój chyba z takiego programu korzysta:
Obrazek
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Adaptacja zaworów była przeprowadzana. W przypadku tego używanego zakończyła się pozytywnie, natomiast na tym nowym podczas adaptacji, były niby jakieś problemy i nie wiadomo czy udała się. Więc wygląda na to że problem chyba tkwi w czym innym.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Ktoś wie jak się nazywa program diagnostyczny, który używają w ASO VW?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zapewne vag com

chociaż wierząc opinii o aso i temu że nic naprawić nie umieją to nie używają niczego
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W ASO mają specjalne stanowisko do diagnostyki komputerowej tzw VAS Składa się z fejsa komputera z dotykowym ekranem i oscyloskopem cyfrowym z przystawką cęgową do pomiaru dużych prądów.
Lenistwo drogą do postępu
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Problem nadal nie rozwiązany. Cały czas wywala mi tą kontrolkę. Po podłączeniu auta do kompa... nie ma żadnych błędów mimo że check engine ciągle świeci się. Już kilku mechaników poddało się. Osobiście też już nie mam pomysłów o co chodzi. Oświećcie mnie.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A sprawdzali błędy w liczniku. I czy check pojawia się jak faktycznie coś sie dzieje czy tak bez zmiany pracy silnika.
Lenistwo drogą do postępu
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote="Wolga85"]A sprawdzali błędy w liczniku.[/quote]
hmm raczej nie. Auto normalnie zachowuje się, tzn. ja jako kierowca nie odczuwam żadnych zmian w jeździe.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
A
AxelpoloIV
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 paź 2015, 10:22

Post autor: AxelpoloIV »

Witam korzystając z tego tematu chciałbym się z wami podzielić dolegliwość mojego Okularnika który wywala mi check engine po jakimś kilometrze gaśnie i znowu 3/4 dni spokój i znowu pojawi się poświeci 1/1,5 km i zgaśnie co może być przyczyną??
Jak pytałem znajomego mechanika to powiedział że to sonda jest to możliwe??
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”