[6N] Kontrolka ciśnienia oleju- dziwna sytuacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

N
Nogar
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:03

[6N] Kontrolka ciśnienia oleju- dziwna sytuacja

Post autor: Nogar »

Witam, jestem nowy na forum i choć szukałem takie tematu nie znalazłem dlatego tworzę nowy.

Jestem posiadaczem VW Polo III (rok pr. 2001), poj. silnika 1.4, benzyna.

Mój problem polega na tym, że po przejechaniu ok 15-20 km zaczyna mrugać kontrolka ciśnienia oleju i to bez względu na to jakie są obroty.

Ale:
- poziom oleju jest w porządku,
- silnik pracuje równiutko, nie krztusi, nie gaśnie, nie ma problemów z obrotami
- olej (10W40 wcześnie nie wiem jaki był bo wymieniałem go po kupnie auta) wymieniany w lipcu zeszłego roku (razem z filtrami), do tej pory przejechał nie więcej niż 3000 km i nigdy wcześniej nic takiego się nie działo (nawet w zimę nic nie zamarzało itd),
- nie bierze oleju w takim stopniu by było to odczuwalne
- nie dymi na niebiesko,
- CO CIEKAWE kiedy podczas jazdy puszczę pedał gazu albo "jadę na wciśniętym sprzęgle" kontrolka gaśnie po 2-3 sekundach i zapala się dopiero po naciśnięciu gazu

Zauważyłem, że:
- czujnik ciśnienia oleju jest mokry od oleju,
- lewa strona (tam gdzie jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju) jest upaprana w oleju,
- świece znajdują się w takiej wgłębieniu pod plastikową listwą i tam wokół nich też są ślady oleju, ale same świece nie są zalane. Tak samo obudowa silnika, ta plastikowa płyta nie są brudne, na pewno nie idzie olej spod korka.

Czy ktoś byłby tak miły i wie co może być przyczyną takiego zachowania kontrolki?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 03 maja 2015, 13:55 przez Nogar, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

możliwe że pompa oleju nie domaga na wysokich obrotach
może być też ogólnie jakiś kanał olejowy zatkany
wiele opcji
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

miałem dokładnie takie same objawy w AUB , wymieniona pompa popychacze hydrauliczne , panewki w stanie praktycznie fabrycznym (jeszcze honowanie nawet nie wytarte ) , wał i wałki rozrządu bez śladów zużycia sprawdzone wszystko oprócz tuleji na tłokach - diagnoza - wszystko sprawne , a ciśnienie gdzieś gubi , nie robiłem remontu bo jest to ekonomicznie nie uzasadnione :) do tej pory nie wiem co go gryzło , wymieniłem motorownie
Obrazek
j
jamajka
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 lut 2015, 11:09

Post autor: jamajka »

Nie prościej sprawdzić najpierw kompem, z którego czujnika sygnał daje na kontrolke? Czy ciśnienie, czy poziom a jeśli ciśnienie to wkręcić czujnik zegarowy.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""jamajka""]Nie prościej sprawdzić najpierw kompem z którego czujnika sygnał daje na kontrolke? Czy ciśnienie, czy poziom a jeśli ciśnienie to wkręcić czujnik zegarowy.
[/quote]
kompem w tym modelu to możesz sprawdzić "stan osłony przegubów" :grin: , w 6N2 nie ma czujnika poziomu , co do zegarka wkręcałem wielokrotnie diagnoza-zimny około 1,4 do 1,6 po lekkim dogrzaniu leci na łeb , czujka w AUB włącza się dopiero w okolicach 0,3-0,4 czyli olej ledwo co płynie nie wiem dlaczego jest to ustawione na tak niskim poziomie , można byłoby wcześniej się zorientować że coś jest nie tak , życzę tylko koledze że jest to jakiś bzdet typu uwalony czujnik ciśnienia
Obrazek
N
Nogar
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:03

Post autor: Nogar »

Ha temat można uznać za zamknięty. Na szczęście okazało się, że to wina walniętego czujnika ciśnienia. Po wymianie autko działa w porządku. Dziękuję za zaangażowanie i pozdrawiam forumowiczów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”