Strona 1 z 1

[6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 19 lut 2015, 16:31
autor: tomsson
Witam

Mam "problem" z prawym przednim kołem (pasażera) mianowicie po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna mi piszczeć prawe koło na zakrętach w lewo (szczególnie na rondzie). Piszczenie znika gdy choć delikatnie dotknę pedału hamulca. Czyli wynika z tego, że piszczą klocki/tacza (na postoju na skręconych kołach i luzie poruszałem autem i w 99% piszczą te elementy). Hamulce zmieniane jakieś 20 000 km temu (tarcze Textar, klocki nie pamiętam). Na tarczy jest delikatny rant i to go wskazuje jako sprawcę (tak mi się wydaje). Jak sobie z tym poradzić? Irytujące to jest i dosyć głośne. Gdy jadę na rondzie, aż się ludzie za mną obracają. Gdy zahamuje mocniej to na kilka zakrętów jest cisza i potem wraca.

Uprzedzam komentarze, że powinienem rozkręcić i obejrzeć (to właśnie drugi problem). Otóż jak to bywa w tym polo śruby trzymające zacisk się zapiekły w zwrotnicy. Złałem je hektolitrami WD-40 i jakimś innym penetrującym środkiem i efektu brak - są jak zaspawane). Palnikiem nie podgrzeje, bo zacisk ma gumowe elementy i będzie problem. Już przy wymianie hamulców z drugiej strony zerwały się te śruby i musiałem wymieniać zwrotnice, gdyż podczas próby wykręcenia śruby uszkodził się gwint. Nie chciałbym tego powtórzyć i przy każdej wymianie hamulców zmieniać zwrotnice... Macie jakiś sposób na te śruby? Silnik to SDI i mam tarcze o najmniejszej średnicy w 6n2 (nie pamiętam jakiej) i zacisk trzyma się na 2 śrubach z łbem imbusowym (przy większej tarczy lepiej jest rozwiązane zamocowanie zacisku...).

Za wszelkie sugestie dziekuję

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 20 lut 2015, 7:08
autor: mates86
Nie masz zapieczonych prowadniczek?

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 20 lut 2015, 8:43
autor: Anonymous
[quote="mates86"]Nie masz zapieczonych prowadniczek?[/quote]
raczej ma

czyli masz zaciski jak w 86c2f, moze nie identyczne ale konstrukcja ta sama
http://prntscr.com/67fymx (rysunek z etki dla 6n2)
rozumiem ze nie możesz odkręcić śrub 4,5 tak?

na to niestety nie ma rady zbytnio, prawdopodobnie gumki osłaniające były sparciałe, dostała się woda i zrobiła problem
mozesz jechać z tym mechanika który ma klucz pneumatyczny z udarem i może to ruszy
mi się udało po uszkodzeniu 2 imbusów, wyobleniu łba śruby tak że imbus już sie nie trzymał - skończyło się na spawaniu nakrętki do śruby i odkręcaniu kluczem oczkowym
Spróbuj też polać wd40 od strony klocka tam gdzie śruba wychodzi z zacisku

nie ma co patrzeć na uszkodzenie gumek (16) bo lepiej je wymienić
ślizgi teflonowe (16) i tulejki (2,3) też
ślizgi i gumki z tego co pamiętam dostępne tylko od ATE i tanie nie są ale warto wymienić
same śruby 4 i 5 można kupić w zwykłym sklepie metalowym, ale pamiętaj ze twardość 10.9 (albo 10.6... nigdy nie pamiętam)

Numery katalogowe częsci:
http://prntscr.com/67g0ks
http://prntscr.com/67g0o2

między śrubę 4,5 a tulejke 2,3 powinien być nałożony smar (ja użyłem miedzianego)
upchniecie nowych gumek w zacisku wraz z nowymi ślizgami teflonowymi i tulejkami to jakaś katorga..

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 20 lut 2015, 11:31
autor: tomsson
Dokładnie 4, 5. Zwrotnicy do wersji bez ABS ostatnio szukałem koło miesiąca... Nie popisali się tutaj jeśli chodzi o rozwiązanie z tymi śrubami.
Środki penetrujące lałem właśnie tam jak śruba wychodzi ze zwrotnicy. Taka prosta czynność, a tyle problemu...
Śruby są klasy 8.8. Mam kilka w domu, bo właśnie kupowałem w metalowym jak wymieniałem tarcze.
Co do tych metalowych tulejek (prowadniczek?) to kupowałem zestaw ATE i kosztował 30 zł. Nie było w nim tych teflonowych rurek (na aucie są, ale te stare).

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 20 lut 2015, 14:09
autor: Anonymous
teflony chyba osobno sie kupuje, chociaż ja chyba kupiłem gumki z teflonami razem i cena mnie troche zaskoczyła

wiesz wydaje mi sie że gdyby to tak co wymiane kloców czyścić i smarować to było by ok
podobnie jest w zaciskach tarcz tylnych 6n2, golfa, a3 itp prowadnice sie zapiekają i krzywo łapie albo nie odpuszcza - czeka mnie robota z tym

zwrotnica z abs az tak się rózni?

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 20 lut 2015, 14:16
autor: tomsson
Nie pamiętam już, ale z jakiegoś powodu szukałem bez ABS. Ale to jest ogólnie chore, żeby przy odkręcaniu dwóch marnych śrubek myśleć o zmianie całej zwrotnicy. Oby się udało bez komplikacji.

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 25 kwie 2015, 21:14
autor: tomsson
Nie miałem czasu, żeby rozkręcić hamulce, a wczoraj wymieniłem końcówki drążków, bo jedna skończyła swój żywot. Po wymianie piszczenie ustało. Mam nadzieje, że na dobre, chociaż średnio widzę związek.

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 26 kwie 2015, 9:48
autor: Jabolek
problem nie został tak jakby rozwiązany więc pozwolę sobie podpowiedzieć, żeby nie uszkodzić zwrotnicy należałoby albo użyć palnika (czasem opalarka wystarczy) albo klucza pneumatycznego (może też być elektryczny pneumat) o gumki i prowadnice nie ma co się martwić bo te części można wymienić.
Odnośnie szukania zwrotnic z ABS czy bez ABS to dużej różnicy nie ma z tym że do auta bez ABS może założyć z tych 2 wersji, ogólnie żeby uniknąć problemu z tymi standardowymi zaciskami to można zastosować zwrotnice od 1,4 TDI gdzie można odkręcić jarzmo z zaciskiem od zwrotnicy.

Re: [6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

: 26 kwie 2015, 10:53
autor: tomsson
Rozumiem, że wsadzenie zwrotnic od 1,4 TDI niesie za sobą też inne tarcze i klocki? Widziałem właśnie, że występowały lepiej rozwiązane zwrotnice.