[6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Piszczenie w prawym kole, zapieczone śruby

Post autor: tomsson »

Witam

Mam "problem" z prawym przednim kołem (pasażera) mianowicie po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna mi piszczeć prawe koło na zakrętach w lewo (szczególnie na rondzie). Piszczenie znika gdy choć delikatnie dotknę pedału hamulca. Czyli wynika z tego, że piszczą klocki/tacza (na postoju na skręconych kołach i luzie poruszałem autem i w 99% piszczą te elementy). Hamulce zmieniane jakieś 20 000 km temu (tarcze Textar, klocki nie pamiętam). Na tarczy jest delikatny rant i to go wskazuje jako sprawcę (tak mi się wydaje). Jak sobie z tym poradzić? Irytujące to jest i dosyć głośne. Gdy jadę na rondzie, aż się ludzie za mną obracają. Gdy zahamuje mocniej to na kilka zakrętów jest cisza i potem wraca.

Uprzedzam komentarze, że powinienem rozkręcić i obejrzeć (to właśnie drugi problem). Otóż jak to bywa w tym polo śruby trzymające zacisk się zapiekły w zwrotnicy. Złałem je hektolitrami WD-40 i jakimś innym penetrującym środkiem i efektu brak - są jak zaspawane). Palnikiem nie podgrzeje, bo zacisk ma gumowe elementy i będzie problem. Już przy wymianie hamulców z drugiej strony zerwały się te śruby i musiałem wymieniać zwrotnice, gdyż podczas próby wykręcenia śruby uszkodził się gwint. Nie chciałbym tego powtórzyć i przy każdej wymianie hamulców zmieniać zwrotnice... Macie jakiś sposób na te śruby? Silnik to SDI i mam tarcze o najmniejszej średnicy w 6n2 (nie pamiętam jakiej) i zacisk trzyma się na 2 śrubach z łbem imbusowym (przy większej tarczy lepiej jest rozwiązane zamocowanie zacisku...).

Za wszelkie sugestie dziekuję
Pozdrawiam
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Nie masz zapieczonych prowadniczek?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""mates86""]Nie masz zapieczonych prowadniczek?[/quote]
raczej ma

czyli masz zaciski jak w 86c2f, moze nie identyczne ale konstrukcja ta sama
http://prntscr.com/67fymx (rysunek z etki dla 6n2)
rozumiem ze nie możesz odkręcić śrub 4,5 tak?

na to niestety nie ma rady zbytnio, prawdopodobnie gumki osłaniające były sparciałe, dostała się woda i zrobiła problem
mozesz jechać z tym mechanika który ma klucz pneumatyczny z udarem i może to ruszy
mi się udało po uszkodzeniu 2 imbusów, wyobleniu łba śruby tak że imbus już sie nie trzymał - skończyło się na spawaniu nakrętki do śruby i odkręcaniu kluczem oczkowym
Spróbuj też polać wd40 od strony klocka tam gdzie śruba wychodzi z zacisku

nie ma co patrzeć na uszkodzenie gumek (16) bo lepiej je wymienić
ślizgi teflonowe (16) i tulejki (2,3) też
ślizgi i gumki z tego co pamiętam dostępne tylko od ATE i tanie nie są ale warto wymienić
same śruby 4 i 5 można kupić w zwykłym sklepie metalowym, ale pamiętaj ze twardość 10.9 (albo 10.6... nigdy nie pamiętam)

Numery katalogowe częsci:
http://prntscr.com/67g0ks
http://prntscr.com/67g0o2

między śrubę 4,5 a tulejke 2,3 powinien być nałożony smar (ja użyłem miedzianego)
upchniecie nowych gumek w zacisku wraz z nowymi ślizgami teflonowymi i tulejkami to jakaś katorga..
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Dokładnie 4, 5. Zwrotnicy do wersji bez ABS ostatnio szukałem koło miesiąca... Nie popisali się tutaj jeśli chodzi o rozwiązanie z tymi śrubami.
Środki penetrujące lałem właśnie tam jak śruba wychodzi ze zwrotnicy. Taka prosta czynność, a tyle problemu...
Śruby są klasy 8.8. Mam kilka w domu, bo właśnie kupowałem w metalowym jak wymieniałem tarcze.
Co do tych metalowych tulejek (prowadniczek?) to kupowałem zestaw ATE i kosztował 30 zł. Nie było w nim tych teflonowych rurek (na aucie są, ale te stare).
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

teflony chyba osobno sie kupuje, chociaż ja chyba kupiłem gumki z teflonami razem i cena mnie troche zaskoczyła

wiesz wydaje mi sie że gdyby to tak co wymiane kloców czyścić i smarować to było by ok
podobnie jest w zaciskach tarcz tylnych 6n2, golfa, a3 itp prowadnice sie zapiekają i krzywo łapie albo nie odpuszcza - czeka mnie robota z tym

zwrotnica z abs az tak się rózni?
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nie pamiętam już, ale z jakiegoś powodu szukałem bez ABS. Ale to jest ogólnie chore, żeby przy odkręcaniu dwóch marnych śrubek myśleć o zmianie całej zwrotnicy. Oby się udało bez komplikacji.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nie miałem czasu, żeby rozkręcić hamulce, a wczoraj wymieniłem końcówki drążków, bo jedna skończyła swój żywot. Po wymianie piszczenie ustało. Mam nadzieje, że na dobre, chociaż średnio widzę związek.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

problem nie został tak jakby rozwiązany więc pozwolę sobie podpowiedzieć, żeby nie uszkodzić zwrotnicy należałoby albo użyć palnika (czasem opalarka wystarczy) albo klucza pneumatycznego (może też być elektryczny pneumat) o gumki i prowadnice nie ma co się martwić bo te części można wymienić.
Odnośnie szukania zwrotnic z ABS czy bez ABS to dużej różnicy nie ma z tym że do auta bez ABS może założyć z tych 2 wersji, ogólnie żeby uniknąć problemu z tymi standardowymi zaciskami to można zastosować zwrotnice od 1,4 TDI gdzie można odkręcić jarzmo z zaciskiem od zwrotnicy.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Rozumiem, że wsadzenie zwrotnic od 1,4 TDI niesie za sobą też inne tarcze i klocki? Widziałem właśnie, że występowały lepiej rozwiązane zwrotnice.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”