[6N] rozrusznik zamula

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[6N] rozrusznik zamula

Post autor: cormoran »

Witam

Mam problem z odpaleniem silnika. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik ma problem z obróceniem wału. Tak mniej więcej obróci może 1/5 pełnego obrotu wału. Poprawiałem dzisiaj klemy, smarowałem wazeliną i zero poprawy. Dodam, że jakieś 3 tygodnie temu ładowałem akumulator bo wydawało mi się, że jest słaby. Najwidoczniej jest to coś innego. Wcześniej też go przy niższych temperaturach na początku dławiło, ale po ułamku sekundy kręcił już prawidłowo. Czy macie jakieś sugestie ?
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

prawdopodobnie skończyły ci się szczotki w rozruszniku
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Częsta przyczyna to wyrobiona tulejka rozrusznika w skrzyni biegów ale sam rozrusznik tez trzeba sprawdzić.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

mi kiedyś padła 1 szczotka w rozruszniku i nie chciał palić
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Dla tego najlepiej wyjąć rozrusznik obadać tulejke i najlepiej rozebrać rozrusznik sprawdzić szczotki i ogólny stan wtedy będzie wiadomo.
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

Czyli szczotki to by były? A jaki jest mniej więcej koszt naprawy takiego rozrusznika? W sumie odkąd jestem właścicielem (10 lat) to nigdy nic nie robiłem przy rozruszniku. Miały prawo się zużyć.
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

szczotki kosztują coś koło 25 zł
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Warto go wyjąć i przejrzeć od razu. Szczotki i tutejki do zmiany wraz ta w skrzyni gdyż ludzie o niej zapominają a jest ona bardzo ważna.Gdy juz rozbierzesz go na czynniki pierwsze umyj dokładnie stojan z pyłu.Przy takiej robocie warto wsadzić nowy bendix i dąc na oskę mowy smar by chodziło on lekko. Jak juz zmienisz tutejki to każde miejsce przesmaruj co spowolni zuzycie. Krawędzie stojana przeszlifuj papierem celem poprawienia masy. Tak samo oczyść dokładnie połączenia głowicy ze skrzynią.
RUMAK
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”