[6n2] Tył nowe sprężyny, odboje i poduszki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
karolik8
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:21

[6n2] Tył nowe sprężyny, odboje i poduszki

Post autor: karolik8 »

Siema, panowie taki jest problem wymianiałem w aucie 4 sprężyny do tego odboje i na tyle poduszki . tzn. wymianiał mi to znajomy mechanik .. i moje pytanie polega tak . gdy toczę się wolno na 2 biegu bez gazu to trzęsie/drży tyłem .. gdy dodam gazu drgania ustają . czy to raczej jakiś błąd mechanika czy te elementy muszą się w jakiś sposób dotrzeć/wpasowac ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

trochę dziwny objaw ale warto sprawdzić dokręcenie kół, ich wyważenie bo może mechanik nie dokręcił albo odważnik spadł

pamietaj ze po takich zabiegach w zawieszeniu konieczne jest ustawienie zbieżności i geometrii kół przednich
k
karolik8
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:21

Post autor: karolik8 »

Najlepsze jest to ze mechanik nawet nie zdejmowal kol przy robieniu. Tych elementow.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Nie musisz ustawiać zbieżności i kątów bo nie zmieniałeś ustawienie geometrii. Dziwny obaj tego trzęsienia jak jedziesz wolno bez dodawania gazu. Zobacz, czy wszystkie śruby zostały dokręcone.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""mates86""]Nie musisz ustawiać zbieżności i kątów bo nie zmieniałeś ustawienie geometrii.[/quote]
ciekawe jakim cudem zdjął sprężyny nie zdejmując amortyzatorów albo chociaż nie odkręcając stabilizatora?
przez takie gadanie za 3 miesiące kolega założy temat "nierówno ściera mi opony co jest powodem"!!
każde grzebanie w przednim zawieszeniu powinno kończyć się sprawdzeniem geometrii i ewentualnym ustawieniem
przy obniżaniu zawieszenia przenie kola się rozjeżdżają tak przy wymianie sprężyn na nowe które powodują ze auto stoi wyżej koła zejdą się zapewne do środka
k
karolik8
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:21

Post autor: karolik8 »

Dodam że wymieniałem spręzyny na 3cm niższe czy mogło być tak że koła były wcześniej nie wyważone i trzęsło . a teraz gdy wymieniłem zawieszenie na twardsze jest to odczuwalne dopiero ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie bardzo rozumiem to pojęcie trzęsienia

pewne jest że zbierzność i geometrie masz do sprawdzenia i ew ustawienia
k
karolik8
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:21

Post autor: karolik8 »

chodzi o drgania . gdy jade na 2 bez gazu . to noga mi się trzęsie ;/
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

jaka geometria i zbieżność na tylnej osi??!! przestań z tą geometrią przecież napisał że o tył chodzi a z tyłu w 6n2 raczej sie tego nie robi. Zdejmij koła wyczyść wszystko tj miejsca przylegania koła do piasty bo moze jest tam syf i krzywo felga doszła. Tylko dziwne że przy małej prędkości bo przy 2 biegu ;/ Moze mechanik wyjechał z warsztatu z piskiem i przegub naderwał :grin:
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Hiszp4n""]aka geometria i zbieżność na tylnej osi??!! przestań z tą geometrią przecież napisał że o tył chodzi a z tyłu w 6n2 raczej sie tego nie robi.[/quote]

Z tyłu owszem- nic sie nie ustawia, ale autor tematu napisał, że wymienił wszystkie 4 spreżyny na 3cm niższe, także porada o geometrii jest dobra ;)

Wracając do problemu trzęsienia tyłu, to osobiście podmieniłbym koła na inne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”