Strona 1 z 1
[86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 13:41
autor: matthew91
Panowie jaki silnik na SWAP do 86c?
W swoim 2f'e miałem do tej pory AFH, ale nie był to szczyt moich ambicji mocowych. Jako, że włożyłem w to dużo pracy to nic z tym nie robiłem, jednak miałem ostatnio wypadek i muszę kupić nową bazę (będzie to także 2f). Przy tej okazji stwierdziłem, że będzie to najlepszy moment na zmianę motoru na mocniejszy.
Zastanawiałem się głównie nad ABF i 1.8T.
Z tym, że 1.8T jest dosyć drogi, a oba abf i 1.8t z tego co czytam mają strasznie wysokie słupki jak na 2f'a i cinszko z dobrą glebą przy tym.
Jak się domyślacie chce uzyskać przynajmniej 150KM, ale bez większych modyfikacji, bo wolnossące, żeby je dobrze zmodzić, trzeba mieć grube $.
Zastanawiałem się także, nad jakimś tańszym i prostym 8v + turbo, bo znam kilka takich tematów.
Jakieś konkretne pomysły?
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 14:03
autor: barmaz91
A ja bym G pakował jak chcesz cos prostego pomodzone da lekko 150 kuca
A co do ABF to ja bym sie nie przejmował tym skoro AAA wchodzi do 2f i da sie zglebic to ABF tym bardziej
mozna jeszcze pomyslec nad KR na Gaźnikach kolega ma tak pomodzony na weberach i powiem ci dobrze to jedzie
G60 mozna tez pomyslec ogolnie duzo duzo mozliwosci
wiem ze w 1.8t dośc grubo trzeba podluznice rzeźbic. ale radzio pisal ze jest ok jak dobrze sie ogarnie wiec jak mowie jak sa checi pewnie cos wybierzesz czy mniej czy bardziej trudnego w SWAPIE :piwo:
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 14:36
autor: matthew91
[quote=""barmaz91""]A ja bym G pakował jak chcesz cos prostego pomodzone da lekko 150 kuca :piwo:[/quote]
G jest fajne i oryginalne, ale bardzo tego mało, a jak już jest to kosztuje więcej niż 1.8t.
[quote=""barmaz91""]A co do ABF to ja bym sie nie przejmował tym skoro AAA wchodzi do 2f i da sie zglebic to ABF tym bardziej :piwo:[/quote]
Cały czas ten ABF mi chodzi po głowie, 150 seria i jeszcze można coś pogrzebać. Co prawda nie mam wiedzy co tam jest do zrobienia, słyszałem jedynie, że półosie nie podchodzą.
[quote=""barmaz91""]mozna jeszcze pomyslec nad KR na Gaźnikach kolega ma tak pomodzony na weberach i powiem ci dobrze to jedzie :piwo:[/quote]
Nad KR'em też myślałem, tam w sumie jest 139KM, ale nie mam wiedzy wgl na temat tego silnika. Kolega ma to w 86c/2f, czy w czymś innym, nie wiesz z czym tam jest zabawa? Z gaźnikami słyszałem, że nie jest prosto zestroić, szczególnie 16v. Ale tu to już wgl nie mam wiedzy praktycznej, a każdy mówi co innego.
[quote=""barmaz91""]wiem ze w 1.8t dośc grubo trzeba podluznice rzeźbic. ale radzio pisal ze jest ok jak dobrze sie ogarnie wiec jak mowie jak sa checi pewnie cos wybierzesz czy mniej czy bardziej trudnego w SWAPIE :piwo:[/quote]
Ale tak jak mówisz, z 1.8t też jest sporo rzeźby i koszty rosną, więc ta opcja raczej odpada.
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 15:05
autor: barmaz91
kolega ma kr w golfie 1 gazniki stroił gdzies w wawie
najlatwiejszy swap to G wszytsko zalezy ile chcesz wydac i czy sam czy komus to zlecasz bo wlożyć włożysz wszytsko
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 15:12
autor: kerst
poloski zrobisz na zamowienie od nowa 600-700zl kpl

z tych silnikow co napisales to kazdy swap wyglada tak samo

wzmocnienie podluznic rama pod silnik przerobka lap i robota polosiek wiec to obojetne co tylko pytanie ile PLN

najtaniej bedzie i najrozsadzniej trafic zdrowego ABF-a z tym ze chyba wolal bym zdrowe G40 o mocy 150 niz ciezsza jednostke o tej samej mocy

Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 16:10
autor: matthew91
Wydać chcę jak najmniej

Ostatnim razem kupiłem całego dawce anglika, a praca rozłożyła się następująco:
1. Mechanika - zlecone = ok 1000zł
2. Elektronika z kumplem = czas + dobra flacha
3. Części, różnego typu, od hamulców, po emulatory i jakieś pierdoły = X
W sumie nie licząc zakupu dawcy, to robota i klamoty wyszła mnie ok 2k.
Patrząc na robotę mechanika, który nie wiele zrobił, dużo wziął i jeszcze mnie wkurwił kilkoma sprawami, następny swap raczej będę robił samemu+pomoc kumpli.
Tym razem także będę kupował całe auto, jako dawce bo tak jest najlepiej z wielu względów, z tym, że większość będę chciał robić samemu, po za pracami specjalistycznymi do których nie mam nawet narzędzi i ew. pracami blacharskimi, bo jak wspomnieliście podłużnice trzeba będzie wspawać inne.
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 13 lip 2014, 17:14
autor: Duzzzy
ja proponuje 1.6 16v z GTI AJV lub ARC, współgra ze standardową skrzynią, koło zamachowe z 3f i nawet można skrzynie z 3f zostawić wtedy też sprzęgło zostaje, przy zmianie na ajv/arc+skrzynia dtx/ffw musisz zostawić sprzęgło z nowszego.
Uturbić się da, w standardzie ma 120/125KM ale po swapie z czym się wiąże nowy tłumik i nowy dolot jesteś w stanie wystartować ze 135KM przy zdrowym silniku. Ta opcja nie wymaga dużej ingerencji blacharskiej wystarczy obspawanie komory i podłużnic i ramka na wachacze. U siebie będę taki swapik robił jak skończę z blacharką podłogi i malowaniem. Stąd znam już prace do wykonania.
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 14 lip 2014, 16:37
autor: kerst
Duzzzy tylko ze kolega ma juz AFH i jest mu malo mocy

z AJV ARC to silniki w ktorych trzeba duzych kosztow aby pociagnac cos wiecej mocy

i poza tym w wiekszosci tych silnikow szlak trafiaja panewki

Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 14 lip 2014, 17:19
autor: Duzzzy
Chodziło mi głównie o brak rzeźby w boacharce
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 15 lip 2014, 22:03
autor: matthew91
Panowie a co myślicie o tym KR? 139KM, sądzę, że jest do zaakceptowania, można coś jeszcze pomodzić delikatnie

A bardzo ładnie się prezentuje pod maską i ma fajny rozdzielacz wtrysku w stalowym oplocie
Ma ktoś wiedzę na temat tego silnika? Jakieś problemy z nim? Łatwy do modów, czy raczej trzeba mieć $. AFH np. jest strasznie doprężony w serii. Jak myślałem nad wałkami do niego, to Świątek mi od razu powiedział, że rajdówki trza montować bo mniejszych nie ma sensu. A ten zabieg się już wiązał z całą historią zmian i kosztów
Może ktoś już wsadzał kr'a do 86c/2f? Ciekawe ile roboty przy tym...
Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 16 lip 2014, 0:15
autor: polityk
KR to starsza jednostka z przełomu lat 80 tych i 90 tych. Dlatego lepiej zainwestować w nieco bardziej dopracowany silnik jakim jest 9A.
W opcji z głowicą z KR i wałkami z KR oraz dolotem z ABF masz już 145 KM.
Jedyny problem z 9A jest fakt dłuższego wykorbienia a co za tym idzie większego obciążenia na ściankach cylindrów (większy kąt pracy korb) więc silniki 9A zazwyczaj wymagają szlifu cylindrów. Oczywiście może być jeszcze hybryda 9A z wykorbieniem z ABF ale bywają z tym problemy i zmienia się kompresja.
Ogólnie analizując temat silników 16V (pojemności powyżej 1.

to najoptymalniej wypada ABF.
W przypadku polo 2F pojawia się problem wysokości bloku bo ABF jest najwyższym silnikiem (KR jest niższy) na tzw. wysokim bloku i jeśli za wysoko go powiesimy to nie zamkniemy maski, jak za nisko - zapomnimy o glebie.
Użytkuję ABF w golfie 3 i życzyłbym sobie silników o takiej elastyczności i charakterystyce w każdym aucie

Re: [86c2f] Jaki silnik na swap?
: 16 lip 2014, 0:21
autor: polityk
Dodatkowo taki zestaw:
- dół od 9A
- głowica KR
- wałki ABF
- kolektor ssacy KR 50 mm
- kolektor wydech ABF rurowy po '95
- układ wtryskowy KE-jetronic z PL
Ma około 160 KM i blisko 200 Nm