[86c2f] Jaki silnik na swap?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

[86c2f] Jaki silnik na swap?

Post autor: matthew91 »

Panowie jaki silnik na SWAP do 86c?
W swoim 2f'e miałem do tej pory AFH, ale nie był to szczyt moich ambicji mocowych. Jako, że włożyłem w to dużo pracy to nic z tym nie robiłem, jednak miałem ostatnio wypadek i muszę kupić nową bazę (będzie to także 2f). Przy tej okazji stwierdziłem, że będzie to najlepszy moment na zmianę motoru na mocniejszy.

Zastanawiałem się głównie nad ABF i 1.8T.
Z tym, że 1.8T jest dosyć drogi, a oba abf i 1.8t z tego co czytam mają strasznie wysokie słupki jak na 2f'a i cinszko z dobrą glebą przy tym.
Jak się domyślacie chce uzyskać przynajmniej 150KM, ale bez większych modyfikacji, bo wolnossące, żeby je dobrze zmodzić, trzeba mieć grube $.

Zastanawiałem się także, nad jakimś tańszym i prostym 8v + turbo, bo znam kilka takich tematów.

Jakieś konkretne pomysły?
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

A ja bym G pakował jak chcesz cos prostego pomodzone da lekko 150 kuca

A co do ABF to ja bym sie nie przejmował tym skoro AAA wchodzi do 2f i da sie zglebic to ABF tym bardziej

mozna jeszcze pomyslec nad KR na Gaźnikach kolega ma tak pomodzony na weberach i powiem ci dobrze to jedzie

G60 mozna tez pomyslec ogolnie duzo duzo mozliwosci :D

wiem ze w 1.8t dośc grubo trzeba podluznice rzeźbic. ale radzio pisal ze jest ok jak dobrze sie ogarnie wiec jak mowie jak sa checi pewnie cos wybierzesz czy mniej czy bardziej trudnego w SWAPIE :piwo:
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

[quote=""barmaz91""]A ja bym G pakował jak chcesz cos prostego pomodzone da lekko 150 kuca :piwo:[/quote]
G jest fajne i oryginalne, ale bardzo tego mało, a jak już jest to kosztuje więcej niż 1.8t.

[quote=""barmaz91""]A co do ABF to ja bym sie nie przejmował tym skoro AAA wchodzi do 2f i da sie zglebic to ABF tym bardziej :piwo:[/quote]
Cały czas ten ABF mi chodzi po głowie, 150 seria i jeszcze można coś pogrzebać. Co prawda nie mam wiedzy co tam jest do zrobienia, słyszałem jedynie, że półosie nie podchodzą.

[quote=""barmaz91""]mozna jeszcze pomyslec nad KR na Gaźnikach kolega ma tak pomodzony na weberach i powiem ci dobrze to jedzie :piwo:[/quote]
Nad KR'em też myślałem, tam w sumie jest 139KM, ale nie mam wiedzy wgl na temat tego silnika. Kolega ma to w 86c/2f, czy w czymś innym, nie wiesz z czym tam jest zabawa? Z gaźnikami słyszałem, że nie jest prosto zestroić, szczególnie 16v. Ale tu to już wgl nie mam wiedzy praktycznej, a każdy mówi co innego.

[quote=""barmaz91""]wiem ze w 1.8t dośc grubo trzeba podluznice rzeźbic. ale radzio pisal ze jest ok jak dobrze sie ogarnie wiec jak mowie jak sa checi pewnie cos wybierzesz czy mniej czy bardziej trudnego w SWAPIE :piwo:[/quote]
Ale tak jak mówisz, z 1.8t też jest sporo rzeźby i koszty rosną, więc ta opcja raczej odpada.
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

kolega ma kr w golfie 1 gazniki stroił gdzies w wawie :)

najlatwiejszy swap to G wszytsko zalezy ile chcesz wydac i czy sam czy komus to zlecasz bo wlożyć włożysz wszytsko
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

poloski zrobisz na zamowienie od nowa 600-700zl kpl :) z tych silnikow co napisales to kazdy swap wyglada tak samo :) wzmocnienie podluznic rama pod silnik przerobka lap i robota polosiek wiec to obojetne co tylko pytanie ile PLN :) najtaniej bedzie i najrozsadzniej trafic zdrowego ABF-a z tym ze chyba wolal bym zdrowe G40 o mocy 150 niz ciezsza jednostke o tej samej mocy :)
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

Wydać chcę jak najmniej ;)
Ostatnim razem kupiłem całego dawce anglika, a praca rozłożyła się następująco:

1. Mechanika - zlecone = ok 1000zł
2. Elektronika z kumplem = czas + dobra flacha
3. Części, różnego typu, od hamulców, po emulatory i jakieś pierdoły = X

W sumie nie licząc zakupu dawcy, to robota i klamoty wyszła mnie ok 2k.

Patrząc na robotę mechanika, który nie wiele zrobił, dużo wziął i jeszcze mnie wkurwił kilkoma sprawami, następny swap raczej będę robił samemu+pomoc kumpli.
Tym razem także będę kupował całe auto, jako dawce bo tak jest najlepiej z wielu względów, z tym, że większość będę chciał robić samemu, po za pracami specjalistycznymi do których nie mam nawet narzędzi i ew. pracami blacharskimi, bo jak wspomnieliście podłużnice trzeba będzie wspawać inne.
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
Duzzzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 165
Rejestracja: 27 paź 2011, 17:10
Lokalizacja: WG

Post autor: Duzzzy »

ja proponuje 1.6 16v z GTI AJV lub ARC, współgra ze standardową skrzynią, koło zamachowe z 3f i nawet można skrzynie z 3f zostawić wtedy też sprzęgło zostaje, przy zmianie na ajv/arc+skrzynia dtx/ffw musisz zostawić sprzęgło z nowszego.
Uturbić się da, w standardzie ma 120/125KM ale po swapie z czym się wiąże nowy tłumik i nowy dolot jesteś w stanie wystartować ze 135KM przy zdrowym silniku. Ta opcja nie wymaga dużej ingerencji blacharskiej wystarczy obspawanie komory i podłużnic i ramka na wachacze. U siebie będę taki swapik robił jak skończę z blacharką podłogi i malowaniem. Stąd znam już prace do wykonania.
Już jest Polo na daily.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Duzzzy tylko ze kolega ma juz AFH i jest mu malo mocy :P z AJV ARC to silniki w ktorych trzeba duzych kosztow aby pociagnac cos wiecej mocy :) i poza tym w wiekszosci tych silnikow szlak trafiaja panewki :P
Awatar użytkownika
Duzzzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 165
Rejestracja: 27 paź 2011, 17:10
Lokalizacja: WG

Post autor: Duzzzy »

Chodziło mi głównie o brak rzeźby w boacharce
Już jest Polo na daily.
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

Panowie a co myślicie o tym KR? 139KM, sądzę, że jest do zaakceptowania, można coś jeszcze pomodzić delikatnie :)
A bardzo ładnie się prezentuje pod maską i ma fajny rozdzielacz wtrysku w stalowym oplocie :D

Ma ktoś wiedzę na temat tego silnika? Jakieś problemy z nim? Łatwy do modów, czy raczej trzeba mieć $. AFH np. jest strasznie doprężony w serii. Jak myślałem nad wałkami do niego, to Świątek mi od razu powiedział, że rajdówki trza montować bo mniejszych nie ma sensu. A ten zabieg się już wiązał z całą historią zmian i kosztów :P

Może ktoś już wsadzał kr'a do 86c/2f? Ciekawe ile roboty przy tym...
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
p
polityk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:20
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: polityk »

KR to starsza jednostka z przełomu lat 80 tych i 90 tych. Dlatego lepiej zainwestować w nieco bardziej dopracowany silnik jakim jest 9A.

W opcji z głowicą z KR i wałkami z KR oraz dolotem z ABF masz już 145 KM.
Jedyny problem z 9A jest fakt dłuższego wykorbienia a co za tym idzie większego obciążenia na ściankach cylindrów (większy kąt pracy korb) więc silniki 9A zazwyczaj wymagają szlifu cylindrów. Oczywiście może być jeszcze hybryda 9A z wykorbieniem z ABF ale bywają z tym problemy i zmienia się kompresja.

Ogólnie analizując temat silników 16V (pojemności powyżej 1.8) to najoptymalniej wypada ABF.
W przypadku polo 2F pojawia się problem wysokości bloku bo ABF jest najwyższym silnikiem (KR jest niższy) na tzw. wysokim bloku i jeśli za wysoko go powiesimy to nie zamkniemy maski, jak za nisko - zapomnimy o glebie.

Użytkuję ABF w golfie 3 i życzyłbym sobie silników o takiej elastyczności i charakterystyce w każdym aucie :)
pozdrawiam
polityk

VW Golf III GTI 1.8Turbo AUQ 220+ Mulberry Edition
p
polityk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:20
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: polityk »

Dodatkowo taki zestaw:
- dół od 9A
- głowica KR
- wałki ABF
- kolektor ssacy KR 50 mm
- kolektor wydech ABF rurowy po '95
- układ wtryskowy KE-jetronic z PL

Ma około 160 KM i blisko 200 Nm
pozdrawiam
polityk

VW Golf III GTI 1.8Turbo AUQ 220+ Mulberry Edition
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”