[86C] Miękki pedał hamulca.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BRAZZERSMANIAC
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2014, 23:27

[86C] Miękki pedał hamulca.

Post autor: BRAZZERSMANIAC »

Witam wszystkich!

Od kiedy pamiętam to pedał hamulca dość "głęboko :D " wchodził. Myślałem ,że to wina skończonych przednich hamulców,więc wymieniłem tarcze i klocki, jednak to nic nie dało. Hamulce są skuteczniejsze i nie piszczą ale pedał wchodzi tak samo głęboko.

I tu rodzi się pytanie:
Dlaczego tak jest i jak mogę to naprawić.

Pozdrawiam
BRAZZERS
Trzepanie gruchy wzmacnia paluchy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a odpowietrzałeś je?

zerknij tez na tylne hamulce, bo z niewiadomych przyczyn wszyscy szukają problemów z przodu a o bębnach zapominają
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Odkopię temat bo mam ten sam problem.

Hamulec łapie dopiero jak głęboko nacisnę. Na stacji diagnostycznej siła nacisku jest w porządku.

Po wymianie przewodów hamulcowych, wymianie bębnów z tyłu, odpowietrzenie i wlaniu nowego płynu pedał hamulca działa tak samo niestety. Światło stopu natomiast zapali się nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału.
Co może być przyczyną?

:-)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Ja mam z kolei inaczej, w polo GT mam pedał taki jak w najnowszych autach (dosłownie tknięcie i auto prawie blokuje koła, trzeba bardzo ostrożnie) a w style pedał jest taki polówkowo standardowy - dość miękki ;) Oba auta są po kompletnej wymianie całego układu hamulcowego na identycznych częściach i przed wymianą oba też hamowały tak samo jak teraz - GT ostro a style miękko. I nigdy tego nie rozumiałem ;) różnica taka, że GT ma ori przebieg 227 tys a style może mieć tyle co ma 235 tys albo milion pińcet :P
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

albo pompa albo serwo w obu wariantach :)
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Tzn. uważam, że taki dość twardy pedał jak mam w GT jest ok, hamuje się bardzo przyjemnie a wiem, że w momencie kryzysowym nie będę musiał się w fotel zapierać żeby auto mocno zahamowało :)
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Samochod stal prawie rok nieruszany, między czasie miałem inne auta ale nie przypominam sobie aby pedła hamulca tak miękko i głęboko wchodził. Może faktycznie padła pompa hamulcowa lub serwo. Czym to można sprawdzić? Gdzie znajduje się pompa hamulcowa w 86c?

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

[quote="patrycju5z"]Samochod stal prawie rok nieruszany, między czasie miałem inne auta ale nie przypominam sobie aby pedła hamulca tak miękko i głęboko wchodził. Może faktycznie padła pompa hamulcowa lub serwo. Czym to można sprawdzić? Gdzie znajduje się pompa hamulcowa w 86c?

Patrycjusz[/quote]

Czy pompka hamulcowa przypadkiem nie stanowi niejako podstawy zbiorniczka wyrównawczego?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak zbiorniczek wyrównawczy jest zamontowany na pompie hamulcowej
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="patrycju5z"]Odkopię temat bo mam ten sam problem.

Hamulec łapie dopiero jak głęboko nacisnę. Na stacji diagnostycznej siła nacisku jest w porządku.

Po wymianie przewodów hamulcowych, wymianie bębnów z tyłu, odpowietrzenie i wlaniu nowego płynu pedał hamulca działa tak samo niestety. Światło stopu natomiast zapali się nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału.
Co może być przyczyną?

:-)[/quote]

Zaciągnij ręczny na jeden ząbek i zobacz czy jest poprawa.
Jeśli tak, to jest zbyt duży skok jałowy hamulca tylnej szczęki- przyczyną może być zapieczony/skorodowany samoregulator (klinek, podciągany do dołu sprężynką).

Gdyby padło serwo, to pedał miałbyś raczej twardy.
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

U mnie z kolei jest całkiem przyjemnie, jeśli chodzi o hamowanie. Mam poskładane hamulce na nowych bądź regenowanych częściach, i auto hamuje naprawdę dobrze. Pompa hamulcowa i serwo z odzysku, nowe przewody miedziane z końcówkami, elastyczne przewody w oplocie stalowym, regenerowane zaciski VWII z przodu, wentylowane, nawiercane i nacinane tarcze Mikoda GT Red z klockami Mikoda, z tyłu regenerowane zaciski z Bory/Golfa 4, tarcze Mikoda GT Red, nacinane i nawiercane, klocki Textar. Gender hamulca raczej chodzi normalnie, jest mniej więcej 1/4 skoku jałowego, po czym zaczyna łapać. Auto można powiedzieć, że hamuje precyzyjnie.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
BRAZZERSMANIAC
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2014, 23:27

Post autor: BRAZZERSMANIAC »

Więc niech autor tematu się odezwie :D
Moja polóweczka dokonała żywota. Hamulce w niej były odpowietrzane chyba 4/5 razy . Bębny i reszta wymieniona . Przewody tak samo . Wymieniłem wszystko prócz pompy i serwa i to był błąd :) okazało się że to pompa miała winę i jak już hamowałem to zatrzymałem się na drzewie . Tylko nogi połamane i 3 żebra . Więc kupiłem sobie drugą! Ale tym razem 2F 1.4D mini traktor:p Tym razem problem się pojawił i wymieniłem pompę ,serwo,przewody ,klocki,tarczę ,bębny,szczęki i dalej ten gej wpada za mocno ... Co mam zrobić? Odpowietrzane były 2 razy ...
Trzepanie gruchy wzmacnia paluchy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”