[9N] Polo 9N 1.2 2003r zrywa prawy wewnętrzny przegub

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

[9N] Polo 9N 1.2 2003r zrywa prawy wewnętrzny przegub

Post autor: Minimarek »

Mam problem z moją polówką. Konkretnie z prawym wewnętrznym przegubem. W listopadzie podczas wjeżdżania na rondo uszkodzeniu uległ prawy wewnętrzny przegub. Został on wymieniony na nowy u mechanika. Pamiętam, że gdy zdjąłem oponę i kręciłem piastą to półoś przy skrzyni nie była na samym środku (tak jakby wypadła, albo przegub całkiem się rozleciał?).
W czwartek kolejny raz, znowu podczas wjeżdżania na rondo uszkodził się ten sam przegub. Niestety oba razy samochód pożyczyłem komuś innemu więc nie wiem, czy koła była wtedy mocno skręcone, czy proste. Wraz z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu wymieniać znowu przegubu, żeby za kilka miesięcy to powtarzać. Trzeba znaleźć przyczynę. Pierwsze podejrzenie to krzywa półoś. Jednak mechanik po sprawdzeniu ustalił, że jest prosta.
Kolejne, że może za krótka (że ktoś kiedyś wymienił na niewłaściwą). Mechanik na razie szuka takiej, żeby porównać. Ja szukam czy gdzieś na internecie nie ma wymiarów.
Mam do was pytanie, czy ma ktoś jakieś pomysły, sugestie co może być przyczyną uszkadzania się tak szybko tego przegubu? Dodam tylko, że przez te 5 miesięcy samochód przejechał tylko pojedyncze tysiące kilometrów.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Może przyczyna kierowcy ? Jeśli skręcił koła i szarpnął z 1 koła zaczęły buksować złapało lepszego asfaltu i po ptokach
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

Oba razy inny kierowca, ten drugi prawo jazdy ma już lata i nie w głowie mu ruszanie z piskiem opon :P Pierwszy raz było pod górkę więc pierwszy przegub -nie wiadomo ile już za sobą miał, mógł się uszkodzić. Ale nie rozumie, czemu po tak krótkim czasie uszkodzeniu uległ kolejny. Półoś prawidłowa dla tego silnika (sprawdzone z ETKĄ), prosta, silnik nie przesunięty na poduszkach (bo czytałem o takich przypadkach). Jest też możliwość że po prostu nowy przegub był wadliwy. Mam też właśnie taka nadzieje. Na razie został wymieniony i liczę, że za kilka miesięcy "nie będzie powtórki z rozrywki", bo jeśli takowa będzie to wtedy będzie się trzeba zacząć na prawdę zastanawiać.
k
kiksus
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 lis 2013, 4:56
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: kiksus »

Czołem. Nie wiem czy rozwiązałeś już ten problem ale miałem coś podobnego. U mnie powodem zrywania wewnętrznego był żle dopasowany (z katalogu) przegub zewnętrzny. Takiego niestety mam specialistę w jedynym motoryzacyjnym w mieście :vinsent: . Po kupnie odpowiedniego przegubu zewnętrznego w innym oczywiście punkcie problem zniknął. Różnica na przegubie była 2 mm na jednym z pierścieni. Sprawdź to. Pozdrawiam.
VW POLO 6N 1.9 sdi 1996 BLACK MAGIC PERL
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

Ok, dziękuję bardzo za poradę. Przy najbliższej okazji sprawdzę to.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”