[86C2F] Nie działa pompa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
BuKa91
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2014, 20:38

[86C2F] Nie działa pompa

Post autor: BuKa91 »

Witam

Mam mały problem z samochodem. Miałem dziurawy bak i zawsze tankowałem po 5 litrów bo więcej i tak uciekało. Tak było przez jakiś miesiąc, bo czekałem na kasę by wymienić bak. Niestety nie doczekałem się któregoś dnia samochód nie odpalił. Udało mi się go uruchomić wlewając troszkę paliwa do filtra powietrza i zaraz przełączyłem na gaz. Jadąc autostradą próbowałem przełączać samochód na benzyne, po zalaniu większą ilością by było co pociągnąć lecz samochód nie reagował na dodawanie gazu. W weekend wymieniłem bak na nowy i po zalaniu benzyną myślałem że wszystko wróci do normy lecz jednak nie. Dalej samochód nie pali na benzynie. Podczas włączania zapłonu słychać jak któraś pompa chwile chodzi, auta nie da się odpalić ani przełączyć podczas jazdy na benzynę. Dodam że ta zewnętrzna była ciepła, natomiast z tego co wyczytałem na forum to zawsze słychać tylko ją, więc czy możliwe by była uszkodzona pompa w baku i ta nie daje paliwa do tej zewnętrznej a ta się grzeje? Ewentualnie jak to sprawdzić, czytałem by podłączyć bezpośrednio do akusia ale jak? z pompy wystaje kostka na 3 piny, który gdzie podłączyć by nie uszkodzić? Proszę o jakieś porady
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja sprawdzałem tak:

Odpiąłem obie pompy od zasilania. I sprawdzałem pojedynczo. Najpierw podpiąłem tą w baku i po przekręceniu zapłonu sprawdzałem czy działa. A i o sprawdzenie czy paliwo leci też można się pokusić. Potem odpinałem tą w baki i podpinałem tą zewnętrzną przy kole i tak samo sprawdzałem na słuch i na to czy leci paliwo. Po braku oznak życia będziesz wiedział którą wymienić.
Awatar użytkownika
piotmag
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 458
Rejestracja: 04 lut 2013, 17:29
Lokalizacja: Skorcz

Post autor: piotmag »

Wczoraj przerabiałem to u szwagra w polowce zewnętrza tez była goraca bo chodzila na sucho i lubia się przez to zacierać.
Sprawdz ta w baku na kostce sprawdz czy dochodzi prad na 2kablach a bradzowy masa .jeśli będzie napiecie to podlacz i sciagnij waz od paiwa jeśli wlaczysz zapłon i nie poleci paliwo to masz przyczyne ?
U szwagra wyciagnolem ja wyczyscilem cale sitko było oblepione i ostukalem , ruszyla na razie chodzi :D
B
BuKa91
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2014, 20:38

Post autor: BuKa91 »

Po odłączeniu przewodów paliwowych okazało się że obie działają, problem jest gdzieś dalej.
Sprawdziłem przewody dochodzące do silnika i co najdziwniejsze paliwo idzie odwrotnie niż tak jak są narysowane strzałki, na początku myślałem że źle podpiąłem przewody przy baku ale nawet jak je zamieniłem to leci tak samo. Pytanie czy może tak być skoro wcześniej działało wszystko i co to może być dalej, że nie działa. Kolega mówił że może być wina samego monowtrysku lub sterowania, czy da się to jakoś sprawdzić i czy ew. może to być wina czegoś jeszcze?
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

Hmm nie wiem czy to ma znaczenie, ale kiedyś za młodu jak się bawiłem silniczkami z samochodów na pilota, to gdy zamieniłem bieguny + z - to się silniczek kręcił w odwrotną stronę.
Może tu z pompkami jest podobna historia?
B
BuKa91
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2014, 20:38

Post autor: BuKa91 »

Okazało się w końcu po zawiezieniu samochodu do mechanika że pompa działa ale daje za słabe ciśnienie i juz jest założona nowa :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”