[6n2] Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)
: 27 sty 2014, 18:10
Prosiłbym Was o poradę.
Otóż na 4 i 5 biegu w zakresie 2-3tyś obr czyli tych najbardziej użytecznych szarpie silnik. Nie jest to szarpanie jakby nie palił na jeden cylinder a miarowe telepanie przód - tył. Czuć to bardzo dobrze na drążku zmiany biegów, który docisnę bardziej podczas jazdy.
Sprawdzałem dziś błędy w Polo i pokazało poniższe błędy (niestety jestem laikiem, umiem tylko zczytać błędy i je skasować):
16556 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17598 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17526 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17513 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Szukałem na necie informacji co oznaczają poszczególne błędy i pierwszy dotyczy czegoś z paliwem, 2, 4 i 5 jest odnośnie sondy lambda a 3 to immobilizer.
Pytanie tylko która sonda wymaga wymiany (podobno są dwie) oraz jaki jest koszt tej sondy? (i jaką warto kupić, obecna jest zamiennikiem, który wytrzymał tylko ok. 20tyś km).
Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?
Otóż na 4 i 5 biegu w zakresie 2-3tyś obr czyli tych najbardziej użytecznych szarpie silnik. Nie jest to szarpanie jakby nie palił na jeden cylinder a miarowe telepanie przód - tył. Czuć to bardzo dobrze na drążku zmiany biegów, który docisnę bardziej podczas jazdy.
Sprawdzałem dziś błędy w Polo i pokazało poniższe błędy (niestety jestem laikiem, umiem tylko zczytać błędy i je skasować):
16556 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17598 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17526 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17513 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Szukałem na necie informacji co oznaczają poszczególne błędy i pierwszy dotyczy czegoś z paliwem, 2, 4 i 5 jest odnośnie sondy lambda a 3 to immobilizer.
Pytanie tylko która sonda wymaga wymiany (podobno są dwie) oraz jaki jest koszt tej sondy? (i jaką warto kupić, obecna jest zamiennikiem, który wytrzymał tylko ok. 20tyś km).
Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?