[6n2] Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

[6n2] Silnik szarpie na 4 i 5 biegu (lambda?)

Post autor: klekocix »

Prosiłbym Was o poradę.

Otóż na 4 i 5 biegu w zakresie 2-3tyś obr czyli tych najbardziej użytecznych szarpie silnik. Nie jest to szarpanie jakby nie palił na jeden cylinder a miarowe telepanie przód - tył. Czuć to bardzo dobrze na drążku zmiany biegów, który docisnę bardziej podczas jazdy.

Sprawdzałem dziś błędy w Polo i pokazało poniższe błędy (niestety jestem laikiem, umiem tylko zczytać błędy i je skasować):

16556 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17598 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17526 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17513 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Szukałem na necie informacji co oznaczają poszczególne błędy i pierwszy dotyczy czegoś z paliwem, 2, 4 i 5 jest odnośnie sondy lambda a 3 to immobilizer.

Pytanie tylko która sonda wymaga wymiany (podobno są dwie) oraz jaki jest koszt tej sondy? (i jaką warto kupić, obecna jest zamiennikiem, który wytrzymał tylko ok. 20tyś km).

Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Tu masz swoje 3 błędy:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 172/000370
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 118/004376
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 570/005488

więcej nie znalazłem.
[quote="klekocix"]Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?[/quote]
vw tool to gówno. zapodaj sobie vcds lite 1.2 i będzie sto razy lepszy (tyle że po angielsku).
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

[quote="czaja"]Tu masz swoje 3 błędy:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 172/000370
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 118/004376
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 570/005488

więcej nie znalazłem.
[quote="klekocix"]Ew. jak za pomocą VWtool'a zdiagnozować, która sonda padła?[/quote]
vw tool to gówno. zapodaj sobie vcds lite 1.2 i będzie sto razy lepszy (tyle że po angielsku).[/quote]


Wczoraj skasowałem błędy silnika po ich zanotowaniu. Następnie pojechałem na stację benzynową zatankować LPG. Po nalaniu odpaliłem samochód a ten od razu zgasł. Znów zapaliłem i wszystko było ok. Następnie pojechałem 2km do domu i podpiąłem się pod VAGa.

Znów błąd w silniku:
17978 (P1570) Engine Control Module blocked
SPORADYCZNY

Błędu tego już nie wykasowałem, tylko zostawiłem auto do rana. Dziś pojechałem nim do pracy 10km, pokręciłem się chwilę po mieście i znów 10km do domu (razem ok. 25-30km). Następnie podłączyłem VAGa i mam teraz błędy:


16556 (P0172) System too Rich (Bank 1)

17978 (P1570) Engine Control Module blocked (ten pozostał z wczoraj)
SPORADYCZNY

17513 (P1105) Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
SPORADYCZNY


Napiszcie proszę przy okazji czy ten mój silnik APE/AUA posiada 2 czy 1 sondę lambda?
p
pacyna767
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 01 wrz 2013, 20:08
Lokalizacja: LPU

Post autor: pacyna767 »

Ja u siebie (aua) mam 2 sondy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”